• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
شنبه 21 خرداد 1401
کد مطلب : 162868
+
-

بازارها/ روند صعودی قیمت طلا متوقف شد

  روند صعودی قیمت طلا متوقف شد
نایب ‌رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: منع معاملات کاغذی و فردایی ارز روند رشد قیمت طلا را متوقف کرد. محمد افزود: با نوسان اندک بهای اونس جهانی، قیمت طلا در هفته گذشته تحت ‌تأثیر نرخ ارز بود و نرخ ارز نیز با اینکه تحت کنترل بانک مرکزی بود در برخی روزها در فضای غیرواقعی سیر صعودی داشت، با اطلاعیه‌های بانک مرکزی مبنی بر منع معاملات کاغذی و معاملات فردایی ارز روند رشد قیمت طلا متوقف و حباب سکه کاهشی شد. سکه طرح قدیم ۳۰۰هزار تومان و سکه طرح جدید ۳۵۰هزار تومان کاهش قیمت و نیم‌سکه و ربع سکه هرکدام ۲۰۰هزار تومان افت قیمت داشتند.

  میوه‌های نوبرانه ۲۰درصد ارزان شدند
عضو هیأت مدیره اتحادیه میوه و سبزی گفت: با توجه به تنوع میوه و فراوانی عرضه، قیمت میوه‌های نوبرانه نسبت به هفته گذشته ۱۵ تا ۲۰درصد کاهش داشته است. جواد باقری افزود: با انبوه میوه‌های نوبرانه و به‌دست آمدن محصول دورشهری پیش‌بینی می‌شود که در هفته‌های آینده هم قیمت‌ها ۲۰ تا ۳۰درصد کاهش یابد. بررسی‌ها از سطح بازار نشان می‌دهد قیمت کنونی هر کیلو گیلاس تکدانه ۱۳۰ تا ۱۸۰هزارتومان، آلبالو ۴۵ تا ۷۰هزار تومان، زردآلو فله‌ای ۹۰ تا ۱۰۰هزار تومان، زردآلو ۴۰ تا ۶۰ هزار تومان، شبرنگ ۳۵ تا ۶۰ هزار تومان، انگور یاقوتی ۴۰ تا ۶۵ هزار تومان، خیار ۱۰ تا ۱۸ هزار تومان، خربزه ۱۸ تا ۲۵ هزار تومان، هندوانه تا ۱۰ هزار تومان است.

  عرضه تخم‌مرغ ۳۰ درصد کمتر از نرخ مصوب
رئیس هیأت مدیره اتحادیه مرغداران میهن گفت: روزانه ۳ تا ۳ هزار و ۱۰۰ تن تخم‌مرغ در کشور عرضه می‌شود که با آزادسازی ارز و کاهش مصرف در فصل گرما برآورد می‌شود که تا شهریور ۱۰۰ هزار تن مازاد تولید داشته باشیم. حمیدرضا کاشانی افزود: قیمت کنونی هر کیلو تخم‌مرغ در مرغداری ۲۴هزار تومان، معادل هر شانه ۴۴ تا ۴۵ هزار تومان است که با نرخ مصوب، ۳۰درصد اختلاف دارد. کاشانی گفت: با توجه به مازاد تولید و عرضه تخم‌مرغ کمتر از نرخ مصوب، ظرف ۱۰روز آینده باید اجازه حذف گله را بدهند تا مرغداران بتوانند سرپا بایستند.

این خبر را به اشتراک بگذارید