• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
پنج شنبه 19 خرداد 1401
کد مطلب : 162816
+
-

17شهریور از شنبه در خدمت شهروندان

صد و چهل‌وسومین ایستگاه متروی پایتخت به بهره‌برداری می‌‌رسد

شنبه همزمان با سالروز میلاد امام رضا(ع) ایستگاه 17شهریور با معماری خاص و منحصربه‌فرد بهره‌برداری و آماده خدمت‌رسانی به شهروندان می‌شود. به گزارش همشهری، ساخت ایستگاه 17شهریور در خط7 مترو از سال94 شروع شد. این ایستگاه تبادلی با خط6 محسوب می‌شود و صد و چهل‌وسومین ایستگاه شبکه متروی پایتخت و چهارمین ایستگاهی است که در این دوره مدیریت شهری افتتاح می‌شود. به‌گفته مسعود درستی، مدیرعامل شرکت متروی تهران با بهره‌برداری از این ایستگاه، کارگاه عملیات عمرانی کامل جمع‌آوری و بلوار قیام با امکاناتی چون مسیر پیاده‌روی، فضای سبز و... آزادسازی و بازگشایی می‌شود.

پیشرفت 80درصدی ایستگاه‌های خط 6 و 7
تکمیل و بهره‌برداری کامل از خطوط و ایستگاه‌هایی که درگذشته ساخته شده‌اند، یکی از سیاست‌های اصلی مدیریت شهری در حوزه حمل‌ونقل ریلی است. رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و عمران شورای شهر تهران در برنامه تهران20 این موضوع را مطرح کرد و گفت که ایستگاه‌های باقیمانده در خطوط 6 و 7 مترو به پیشرفت فیزیکی 80 تا 90درصد رسیده‌اند و از این‌رو تکمیل و بهره‌برداری از آنها در اولویت قرار دارد. به‌گفته سیدجعفر تشکری هاشمی پس از افتتاح ایستگاه 17شهریور، براساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده شرکت بهره‌برداری مترو، تکمیل 2ایستگاه دیگر (میدان کتاب و شهید دادمان) و بهره‌برداری از 9.5کیلومتر از خط6 مترو، حدفاصل ایستگاه میدان امام حسین(ع) تا ایستگاه دانشگاه تربیت‌مدرس در دستور کار قرار دارد که تا پایان سال باید محقق شوند.

پیگیری کمبودهای ناوگان ریلی
تشکری هاشمی در ادامه با بیان اینکه بهره‌برداری از ایستگاه‌ها، شروع ماجرای کمبود ناوگان ریلی است، گفت: «با بهره‌برداری از ایستگاه‌های جدید دامنه خدمت‌رسانی گسترده‌تر می‌شود و نیاز به قطارهای بیشتری خواهد بود. بنابراین جلسات متعددی با دولت داشتیم تا 15درصد از پیش‌پرداخت خرید 630دستگاه واگن مترو از محل ظرفیت تهاتر نفت اختصاص داده شود.» او به موضوع اورهال کردن قطارهای مترو هم اشاره کرد و ادامه داد: «اکنون ماهانه یک رام قطار در کارخانه واگن‌سازی تهران بازسازی می‌شود اما باتوجه‌به نیاز موجود و ظرفیت این کارخانه، باید از طریق تأمین منابع مالی موردنیاز فرایند اورهال قطارها تسریع شود.»

این خبر را به اشتراک بگذارید