• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 25 اردیبهشت 1397
کد مطلب : 16273
+
-

صعود با گل سوپرمن

صعود با گل سوپرمن

پرسپولیس با برتری 2 بر یک مقابل الجزیره امارات در ورزشگاه آزادی و به لطف گل زده بیشتر در خانه حریف به مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا راه یافت.

سرخ‌پوشان دیشب در ورزشگاه آزادی و در حضور 80هزار تماشاگر با قضاوت ما نینگ از چین با گل دقیقه89 سیدجلال حسینی پیروزی شیرینی را به‌دست آورده و توانستند راهی یک‌چهارم نهایی شود.

پرسپولیسی‌ها که بازی رفت را در ابوظبی، 3 بر 2 واگذار کرده بودند، برای صعود، به پیروزی نیاز داشتند، اما میل به برد در نیمه اول کمتر در این تیم دیده می‌شد. یکی از اصلی‌ترین دلایل این موضوع، دفاع چندلایه حریف بود. 2 تیم در نیمه نخست، موقعیت‌های خاصی را روی دروازه یکدیگر خلق نکردند تا بازی در پایان این نیمه با تساوی بدون گل به پایان برسد. در نیمه دوم، پرسپولیس همچنان برای عبور از دفاع سرسخت حریف با مشکلاتی روبه‌رو بود. اما احمد نوراللهی در دقیقه63، پشت محوطه جریمه حریف صاحب توپ شد و با ضربه‌ای دیدنی دروازه علی خصیف را باز کرد. با این گل شرایط متفاوت شد و پرسپولیس با توجه به گل زده در خانه حریف، تیم صعودکننده نام گرفت. 6دقیقه بعد، رومارینیو با یک ضربه زمینی، توپ را دور از دستان بیرانوند به گوشه دروازه پرسپولیس فرستاد تا بار دیگر الجزیره تیم صعودکننده به یک‌چهارم نهایی باشد.

پرسپولیسی‌ها در ادامه، فشار بر دروازه حریف را بیشتر کردند و الجزیره با گذشت دقایق، بیشتر و بیشتر در لاک دفاعی فرومی‌رفت. در دقیقه89، کاپیتان سیدجلال حسینی که خود را به محوطه جریمه حریف رسانده بود، از دفع ناقص مدافع الجزیره نهایت استفاده را برد و با ضربه‌ای دقیق، برای دومین بار دروازه خصیف را فروریخت و حکم برتری و صعود سرخ‌پوشان به مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا را امضا کرد.

نکته جالب این بازی، گل پیروزی‌بخش سیدجلال حسینی بود که به نوعی می‌توان آن را پاسخی محکم به حرف‌های سرمربی حریف دانست. تن کاته، سرمربی هلندی الجزیره در نشست خبری و در پاسخ به خبرنگاران ایرانی که دلیل شکست پرسپولیس در بازی رفت را نبودن سیدجلال عنوان کرده بودند، گفته بود: «کاپیتانی که شما می‌گویید سوپرمن است؟ اگر سوپرمن است، باید قهرمان جام‌جهانی بشوید.»

این خبر را به اشتراک بگذارید