• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
چهار شنبه 18 خرداد 1401
کد مطلب : 162690
+
-

تکذیب آزادی 3مقام سابق

سخنگوی قوه‌قضاییه در نشست خبری هفتگی خود با خبرنگاران به شایعات درخصوص آزادی بی‌سروصدای برخی مقامات و شخصیت‌های سیاسی سابق از زندان واکنش نشان داد و آنها را تکذیب کرد.  مسعود ستایشی درخصوص آخرین وضعیت پرونده محمدعلی نجفی گفت: پایان حبس وی، دهم اردیبهشت‌ماه سال1403 است. اولیای‌دم متوفی نسبت به محکوم‌علیه رضایت دادند و وی در این مرحله با رعایت مقررات از ۱۵روز مرخصی استفاده کرده است. درخواستی برای پابند الکترونیک و آزادی مشروط داشتند که با آن موافقت نشد و وی در حال گذران ایام حبس است.
براساس گزارش فارس، ستایشی همچنین درباره پرونده دیگری با بیان اینکه ایام حبس حسین فریدون خاتمه پیدا نکرده است و خبر پایان حبس وی تکذیب می‌شود، گفت: نیمی از جزای نقدی وی پرداخت نشده است.  حسین فریدون مرخصی بود و در بازگشت به زندان چند روز غیبت کرد که شب گذشته(دوشنبه‌شب) به زندان بازگشته است. برای تأخیر در بازگشت مطابق مقررات برخورد
خواهد شد. او درباره وضعیت زندان حمید بقایی، معاون اجرایی محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهور پیشین نیز گفت: کمیسیون پزشکی نسبت به اینکه وی بیماری دارد نظر داده و براساس تصمیم قضایی و قانونی باید خارج از زندان باشد. اسفندیار رحیم‌مشایی هم به‌دلیل فوت والده‌ و بیماری مرخصی گرفته است. کمیسیون پزشکی توان مشایی برای تحمل حبس را تأیید کرده و او باید به زندان برگردد.

اعلام اموال دولت قبل و فعلی
سخنگوی قوه قضاییه همچنین درباره اجرای قانون اعلام اموال مسئولان و ارائه فهرست آن به رئیس قوه قضاییه گفت: اعضای دولت قبل و دولت فعلی تمام اموال خود را برای ریاست قوه قضاییه ارسال و نسبت به اعلام اموال دارایی اقدام کرده‌اند. براساس آخرین آمار 80درصد این قانون در قوه قضاییه اجرایی شده است و اکثر قضات ما در اعلام صورت دارایی در سامانه مشارکت داشته‌اند. در سایر وزارتخانه‌ها و نهادها این مشارکت خیلی کمتر بوده است. معاون اول رئیس‌جمهور و رئیس دفتر رئیس‌جمهور در این ارتباط پیگیری‌های خوبی داشته‌اند.

این خبر را به اشتراک بگذارید