• چهار شنبه 5 دی 1403
  • الأرْبِعَاء 23 جمادی الثانی 1446
  • 2024 Dec 25
چهار شنبه 18 خرداد 1401
کد مطلب : 162678
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/1w2wV
+
-

92درصد محکومان یا درس نخوانده‌اند یا ترک تحصیل کرده‌اند

سرپرست سازمان نهضت سوادآموزی اعلام کرد؛ تحقیقات نشان می‌دهد که ۸۲ درصد مراجعان به کلانتری یا درس نخوانده‌اند یا ترک تحصیل کرده‌اند. همچنین تحقیقات حاکی از آن است که ۹۲ درصد محکومان یا درس نخوانده‌اند یا ترک تحصیل کرده‌اند. علیرضا عبدی، در گردهمایی معاونان سوادآموزی آموزش و پرورش استان‌های کشور به نقش و اهمیت آموزش اشاره کرد و گفت: «آموزش و دانایی مهم است. تحقیقات نشان می‌دهد که ۸۲ درصد مراجعان به کلانتری یا درس نخوانده‌اند یا ترک تحصیل کرده‌اند. یا تحقیق دیگری که در یک دانشگاه علوم پزشکی انجام شده، حاکی از آن است که۹۲ درصد محکومان یا درس نخوانده‌اند یا ترک تحصیل کرده‌اند. عددها بسیار عجیب و تکلیف ما بسیار سنگین است.» او گفت:«هر حرکتی که در نهضت سوادآموزی انجام می‌دهیم، در این راستاست که جریان تربیتی کشور را به‌صورت نهادی و زیرساختی ساخته‌ایم. همین 2 آمار کفایت می‌کند که مشخص کند کجا ایستاده‌ایم. فهم بحث حلقه‌های میانی و استفاده از ظرفیت حلقه‌های میانی در نهضتی کردن جریان سوادآموزی بسیار حائز اهمیت است.» سرپرست سازمان نهضت سوادآموزی کشور تأکید کرد: «کار بعدی ما این است از جایی که ایستاده‌ایم، ناامید نشویم و نسبت به تحقق آرمان‌هایمان شک نکنیم. ما که اینجا هستیم یک تکلیفی داریم. تکلیف نهضت، تمام نمی‌شود و هنوز بسیار کار داریم.» علیرضا عبدی با اشاره به جریان‌های موجود دنیا گفت:«در مقاطع مختلف، جریان‌های اجتماعی، اندیشه‌ها، سیستم‌های مدیریتی، ساختار حکمرانی و ساختار اجرایی خود را به‌روزرسانی می‌کنند. جریان‌های آموزشی نیز خارج از این موضوع نیستند و با توجه به اقتضائات اجتماعی، نظامات جدیدی برای کارهای خود می‌چینند تا بتوانند اهدافشان را محقق کنند.» او با توجه به تغییر الگوها در سال‌های مختلف افزود:«به تبع آن شاید برای موضوعی در دهه ۶۰ و ۷۰ یک مدل و ۲۰ سال بعد مدل دیگری را ارائه دهیم. کار همان است، اما روند و نرم افزار اجرا تغییر می‌کند که یک زمان وابسته به رشد شناختی انسان‌ها و زمانی وابسته به اقتضائات اجتماعی است.» سرپرست سازمان نهضت سوادآموزی با اشاره به تغییرات روزافزون جریان‌های نرم افزاری حوزه‌های مختلف حکمرانی به‌خصوص حکمرانی آموزشی به‌ویژه در۵۰ سال اخیر، گفت:«این تغییرات نرم‌افزاری ما را به جایی رسانده که زمانی همه مدیریت‌های کشور حتی نظام آموزشی یک مدل بروکراتیک و از بالا به پایین بود اما یک تطورات نرم افزاری رخ داد و اکنون جریان غالب، جریانی است که با عنوان و ادبیات حلقه میانی از آن نام می‌بریم. حلقه میانی تعاریف مختلفی دارد اما از یک منظر، یک جریان مردمی است که بین حاکمیت و مردم قرار گرفته است.»

این خبر را به اشتراک بگذارید