• شنبه 28 مهر 1403
  • السَّبْت 15 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 19
چهار شنبه 18 خرداد 1401
کد مطلب : 162645
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/jRxQP
+
-

آماربازی

09
امید نورافکن از سپاهان و سعید صادقی از گل‌گهر با 9بار حضور در تیم منتخب هفته، رکوردداران لیگ بیست‌ویکم در این زمینه شدند. امید نورافکن در هفته بیست‌وپنجم و سعید صادقی در هفته بیست‌وهشتم به این رکورد رسیدند اما هیچ‌یک از آنها نتوانستند در هفته‌های باقیمانده رکورد خودشان را به 10برسانند و دورقمی شوند. البته هر دو بازیکن در هفته آخر به‌دلیل حضور در اردوی تیم ملی غایب بودند. سعید صادقی علاوه بر کسب این رکورد در جدول بازیکنان هم با میانگین نمره 7.38صدرنشین شد و عنوان بهترین بازیکن لیگ بیست‌ویکم را از نگاه متریکا به‌دست آورد. در این جدول امید نورافکن هم با نمره 7.27رتبه دوم را به دست آورد و با اختلافی ناچیز نسبت به تعقیب‌کننده‌هایش دوم شد.

07
بعد از صادقی و نورافکن، رکورد بیشترین انتخاب در تیم منتخب هفته نصیب دانیال اسماعیلی‌فر و امیرحسین حسین‌زاده شد که هر کدام 7بار در تیم منتخب هفته قرار گرفتند و تقریبا یک‌چهارم فصل را در جمع بهترین‌های هفته گذراندند. حسین‌زاده از این لحاظ بهترین بازیکن تیم قهرمان لیگ بود اما اسماعیلی‌فر که این روزها شایعه پرسپولیسی شدنش کاملا جدی شده در تیم سپاهان پشت سر امید نورافکن قرار گرفت. دانیال در جدول بازیکنان هم با اختلافی جزئی نسبت به نورافکن، سومین بازیکن برتر لیگ شد اما حسین‌زاده در رتبه ششم قرار گرفت و حتی در تیم خودش هم نتوانست نفر اول باشد. در جمع بازیکنان استقلال، مهدی مهدی‌پور نمره بهتری نسبت به حسین‌زاده داشت و چهارمین بازیکن برتر لیگ شد.

05
در میان بازیکنان پرسپولیس، مهدی ترابی که 5بار در تیم منتخب هفته جای گرفته از این لحاظ رکورددار است. در میان سرخپوشان هیچ‌کس به اندازه ترابی در جمع برترین‌ها قرار نگرفت. وحید امیری، حامد پاکدل، امید عالیشاه و علی نعمتی که هر کدام 3بار به تیم منتخب هفته رسیدند نفرات بعدی بودند. البته ترابی برخلاف صادقی، نورافکن، اسماعیلی‌فر و حسین‌زاده هرگز به‌عنوان بهترین بازیکن هفته انتخاب نشد. در تیم پرسپولیس تنها بازیکنانی که توانستند این عنوان را به‌دست بیاورند رضا اسدی و علی نعمتی بودند که به‌ترتیب در هفته‌های بیست‌ودوم و بیست‌وسوم برترین بازیکن هفته از نگاه متریکا شدند. نعمتی در هفته‌ای که در داربی تهران گل زد این عنوان را به‌دست آورد.

این خبر را به اشتراک بگذارید