• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
چهار شنبه 18 خرداد 1401
کد مطلب : 162656
+
-

تا کی بدون تماشاگر؟

حکم کمیته انضباطی و باز هم پاک کردن صورت مسئله

تا کی بدون تماشاگر؟

سرانجام حکم کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال در مورد بازی نیمه‌تمام تراکتور و پرسپولیس اعلام شد. موارد مهم حکم شامل 3بر صفر شدن نتیجه بازی به سود پرسپولیس، محرومیت یک جلسه‌ای امید عالیشاه و بدون تماشاگر شدن هر 2دیدار رفت و برگشت فصل بعد 2 تیم است. هم پرسپولیس و هم تراکتور نسبت به این حکم اعتراض کرده‌اند. با این حال نکته‌ای که کاملا محسوس به‌نظر می‌رسد، تلاش تکراری و بی‌نتیجه کمیته انضباطی برای پاک کردن صورت مسئله است. آیا واقعا فکر می‌کنید با برگزاری دیدارهای فصل بعد 2تیم در ورزشگاه خالی، مشکل حل خواهد شد؟ خب برای فصل بعدش چه می‌کنید و بعد از آن چه؟
سال‌هاست که این مشکلات در مسابقاتی مثل پرسپولیس- تراکتور، پرسپولیس- سپاهان یا استقلال- تراکتور وجود دارد. حتی در یک مسابقه خنثی و معمولی مثل تراکتور- پیکان هم شاهد آسیب دیدن ده‌ها هوادار بودیم. الان شما فکر می‌کنید با برگزاری 2بازی بدون تماشاگر، کل این داستان‌ها جمع می‌شود؟ در فصلی که اخیرا تمام شد هم کمیته انضباطی پرسپولیس و سپاهان را اسیر بازی در زمین بی‌طرف کرد، بدون اینکه اصلا فلسفه و خاصیت این تنبیه مشخص شود.
کاملا بدیهی است که فدراسیون فوتبال باید تصمیماتی با بازدارندگی بسیار بالا در مورد اغتشاش‌های رخ داده در ورزشگاه‌های فوتبال اخذ کند. تا همین حالا هم خیلی دیر شده است. ما فجایعی مثل کور شدن سرباز احمدی در اصفهان را داشتیم که چون برخورد قاطع و متناسب با آن انجام نشد، بعدها هم ادامه یافت و کار را به انواع و اقسام درگیری‌ها در حاشیه مسابقات پرسپولیس و سپاهان کشاند. الان هم مدت‌‎هاست که شاهد بروز اتفاقات ناخوشایند در مسابقات رودرروی پرسپولیس و تراکتور هستیم. بالاخره یک جا باید این داستان‌ها تمام شود، وگرنه شاید یک نفر بمیرد و البته که آن زمان برای پشیمانی خیلی دیر است. کاش فدراسیون از هیچ تیمی نترسد و تنبیهات سخت مثل کسر امتیاز و درصورت تکرار، حتی سقوط به دسته پایین‌تر را اعمال کند. آن زمان خواهیم دید که آیا بزهکاران همچنان جرأت می‌کنند به کارشان ادامه بدهند یا نه. با این مدل تنبیهات که فقط بوی زمان خریدن و به تأخیر انداختن مسئله را دارد، هیچ مشکلی حل نخواهد شد. این مطلب را یادتان باشد تا خیلی زودتر از حد انتظار شاهد یک رسوایی دیگر در ورزشگاه‌های کشور باشیم.

این خبر را به اشتراک بگذارید