• دو شنبه 31 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 12 ذی القعده 1445
  • 2024 May 20
دو شنبه 16 خرداد 1401
کد مطلب : 162474
+
-

رکوردزنی پاکبانان

14500نیروی خدماتی و کارگری از حوزه‌های مختلف شهرداری برای مراسم ارتحال امام خمینی ره فعال بودند

به نیم روز هم نمی‌کشد که دوباره همه‌‌چیز مثل قبل، تمیز شده و کوچه و خیابان‌های شهر عین روال سابقش می‌شود؛ این نتیجه کار بی‌وقفه نیروهایی است که شهر را برای مراسم مختلف ملی و مذهبی آماده می‌کنند و به محض تمام‌شدن مراسم، سریعا دست به‌کار می‌شوند تا ساعاتی بعد، معابر برای انجام فعالیت‌های رومزه شهروندان، مشکلی نداشته باشند. روز و شب و سرما و گرما هم نمی‌شناسند و یک‌ماهی می‌شود که با 3‌شیفته شدن خدمات‌رسانی در شهرداری تهران، درصد بالایی از کارگران، پاکبانان و مأموران خدماتی در آماده‌باش کامل هستند. آنها پس از برگزاری سی و سومین مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی(ره)، به جمع‌آوری سازه‌های موقت، رفت و روب، انتقال پسماندهای جمع‌آوری شده و پاکسازی جداره‌ها مشغول شدند؛ 14هزار نیرویی که مانند مراسم‌های شب‌قدر، تاسوعا، عاشورا، نیمه شعبان، 22بهمن، روز قدس و... با تلاشی قابل ستایش، مشغول به‌کار بوده‌اند و این بار با رکوردزنی، در عرض کمتر از 6ساعت، موفق به انجام عملیات نگهداشت شهر شده‌اند. بر این اساس، همشهری نگاهی کوتاه به آنچه نیروهای خدماتی از غروب شنبه تا نخستین ساعات بامداد یکشنبه گذشته انجام داده‌اند، انداخته‌ است.

  14500نیروی خدماتی از حوزه‌های مختلف شهرداری، محدوده جنوبی، جنوب شرقی و جنوب غربی ت هران را برای برگزار مراسم ارتحال امام خمینی (ره) آماده‌سازی کردند.
  ۸۰۰هزار مترمربع از بزرگراه‌ها و معابر منتهی به حرم مطهر حضرت امام(ره) پس از مراسم پاکسازی و رفت و روب شد.
  20کامیون کمپرسی و 24دستگاه دیگر از انواع ماشین آلات سنگین به‌کار گرفته شد.
  ۲۲۵ دستگاه جاروب بزرگراهی، خودروی حمل پسماند، خودروی واترجت، خودروی تانکر و خودروی خاور روباز برای رفت و روب به‌کار گرفته شد.
  1400نیروی انسانی برای نگهداشت و انجام اقدامات لازم در جهت نظافت محیط استفاده شد.
  4ساعت زمان پاکسازی و رفت‌ و روب معابر اطراف حرم نسبت به سال‌های گذشته کاهش پیدا کرد. (از 10ساعت به 6ساعت رسید.)
  200دستگاه خودرو، ۲۰۰نفر کارگر همراه، ۱۰۰ مخزن سیار به همراه هر منطقه ۱۰۰ کیلو کیسه زباله برای ادوات ‌و اکیپ‌های حوزه پسماند خشک به‌کار گرفته شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید