• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
دو شنبه 16 خرداد 1401
کد مطلب : 162438
+
-

گرینویچ/ کشف شهر 3400ساله


موصل: تیمی از باستان‌شناسان آلمانی و کرد، بقایای شهری ۳۴۰۰ساله متعلق به دوران امپراتوری میتانی را در عراق کشف کرده‌اند که زمانی در ساحل رودخانه دجله قرار داشته است. این شهر باستانی پس از آن پدیدار شد که مسئولان محلی برای جلوگیری از خشک شدن محصولات زراعی در ماه دسامبر مقادیر زیادی آب از مخزن سد موصل برداشت کردند.
کارشناسان می‌گویند کاخ و چندین ساختمان عظیم کشف شده می‌توانند متعلق به شهر باستانی «زخیکو» باشند که گمان می‌رود یکی از مراکز مهم امپراتوری میتانی در حدود سال‌های ۱3۵۰تا۱5۵۰ قبل از میلاد بوده است. پیش‌تر کاخی به نام «کمونه» متعلق به همین دوران در بستر رودخانه دجله کشف شده بود که به‌گفته باستان‌شناسان در زمان خود در فاصله ۲۰متری دجله قرار داشته است.

دردسر سالمونی تایوانی‌ها
 
تایپه: پس از اینکه پارلمان تایوان قانونی را تصویب کرد که طی آن افراد بیش از 3بار حق ندارند نام خود را تغییر دهند، شهروندانی که نامشان را به‌صورت موقت سالمون گذاشته بودند به دردسر افتادند. به گزارش گاردین، ماجرا از این قرار بود که برخی تایوانی‌ها برای شرکت در چالش غذای مجانی به شهروندانی که نامشان سالمون است شرکت کردند، اما به محض تصویب قانون نامشان روی سالمون قفل شد و حالا کلید این قفل فقط در دست نمایندگان پارلمان است. نمایندگانی که هنوز تصمیمی برای تغییر تصمیم پیشین خود ندارند و بنابراین اکنون 331سالمون در این کشور در آرزوی بازگشت نام و محو شدن آوازه‌شان هستند و شاید خواهند بود.

60سال در انتظار دیپلم

کالیفرنیا: یک مرد آمریکایی ۷۸ساله که به‌مدت ۶۰سال در حسرت شرکت در مراسم فارغ‌التحصیلی از دبیرستان و کسب مدرک دیپلم خود به سر برده بود روز جمعه گذشته به آرزوی خود رسید. تد سمز در حالی همراه با دیگر فارغ‌التحصیلان سال۲۰۲۲ مدرک دیپلم خود را از یکی از دبیرستان‌های ایالت کالیفرنیا دریافت کرد که در سال۱۹۶۲ موفق به دریافت مدرک پایان دوره تحصیلات متوسطه خود نشده بود.
او در آن سال چند روز مانده به پایان سال تحصیلی از دبیرستان تعلیق شد و در نتیجه نتوانست در یکی از امتحان‌های پایانی شرکت کند. به گزارش یورونیوز، این مرد در آن زمان مجبور شده بود که در امتحان‌های دوره تابستان شرکت کند اما در نهایت مسئولان دبیرستان حاضر به ارائه مدرک دیپلم به او نشده بودند. آنها دلیل این امر را بدهی 4دلارو۸۰ سنتی این مرد به‌خاطر یک کتاب عنوان کرده بودند. این مرد ۷۸ساله پس از دریافت مدرکش در مراسم روز جمعه گفت: «من تمام این سال‌ها به فرزندانم بارها غر زده بودم که چگونه 4دلارو۸۰سنت مانع از دریافت مدرک دیپلمم شد.»

این خبر را به اشتراک بگذارید