• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
پنج شنبه 12 خرداد 1401
کد مطلب : 162345
+
-

با مردم/معوقه بازنشستگان را حداکثر در خردادماه بپردازند

از مسئولان تأمین اجتماعی تقاضا داریم معوقه بازنشستگان را حداکثر با حقوق خردادماه بپردازند زیرا باتوجه به هزینه‌های بسیار سنگینی که با پرداخت حقوق هم بازنشستگان از پس آنها برنمی‌آیند کار بسیار سخت شده است و هر رقمی هر چند ناچیز می‌تواند اگر نه کافی حداقل امیدبخش باشد.
محمدحسین عسگری از تهران 

اعتبارسنجی بانک دقیق نیست
سامانه‌ای برای اعتبارسنجی دریافت وام گذاشته‌اند که نه‌تنها درست عمل نمی‌کند بلکه 54هزار تومان می‌گیرد که بگوید مثلا من‌ توان پرداخت حداکثر قسط ماهانه 3میلیون و 700هزار تومان را دارم، درحالی‌که توان من برای پرداخت اقساط بیشتر است. در ثانی مگر متصدیان بانک‌ها نمی‌توانند با رویت مدارک این تشخیص را بدهند. در نهایت هم بانک کاری به سامانه ندارد و همه‌‌چیز را کاغذی و مستند می‌خواهد‌!
بنی عامری از املش

ساختمان‌های ناایمن زودتر معرفی و ایمن‌سازی‌ شوند
از دستگاه قضایی، انتظامی و مسئولان شهری تقاضا داریم ساختمان‌های ناایمن را هرچه سریع‌تر شناسایی کرده و به مردم معرفی کنند. حتما باید حوادثی مثل پلاسکو و متروپل رخ دهد و جان‌هایی از بین برود تا مسئولان به‌خودشان بیایند؟
مردانی از تهران 

اصول آبیاری قطره‌ای رعایت شود
آبیاری قطره‌ای درختان به شرطی ثمربخش است که درختان را سیراب کند وگرنه به مرورزمان باعث از بین رفتن کشاورزی و باغداری خواهد شد. هر جا آبیاری قطره‌ای انجام می‌شود کارشناسان جهادکشاورزی آموزش‌های کافی را ارائه کنند.
فلاح از تهران 

پیامک
پله‌برقی عابر پیاده فاز یک اندیشه تعطیل است
پله برقی پل عابر پیاده در ابتدای فازیک شهراندیشه شهریار مدت‌های زیادی است که خراب شده و متأسفانه شهروندان مجبورند یا از خیابان رد شوند یا از پله کنار پله برقی. این همه هزینه‌های هنگفت توسط شهرداری و پیمانکار شده دست آخر سرمایه شهری بی‌استفاده رها شده و مردم نیز از آن بی‌بهره‌اند.
میر از اندیشه شهریار تهران

بازنشر برخی تصاویر ناراحت‌کننده متوقف شود
شما اگر در جست‌وجوگر اینترنتی بررسی کنید یک تصویر ناراحت‌کننده از سونامی مهیب ژاپن یا سایر اتفاقات مشابه در جهان نمی‌بینید اما در ایران رقت‌آورترین تصاویر ممکن در حوادث منتشر می‌شود بدون آنکه نظارتی بر آن صورت گیرد. متولیان رسانه‌ای و امنیتی در اینگونه مواقع باید بر عملکرد رسانه‌ها و شهروند خبرنگاران نظارت کنند.
سلطانی از قیدار زنجان 

تقدم منافع ملی بر شخصی، عدالت را پایدار می‌کند
اگر منافع ملی مقدم بر منافع شخصی شود در همه امور از تولید و مصرف و سیاست و.... عدالت برقرار می‌شود و مثلا در بخش عرضه و فروش کالا مسئله‌ای به نام گرانی عرض‌اندام نخواهد کرد. در سایر امور نیز باید منافع ملی مقدم بر منافع شخصی باشد.
مدیری از تهران 

کارت‌های واحد بانکی به همه مردم بدهند
اینکه 600میلیون حساب بانکی برای 60میلیون ایرانی بالای 18سال داریم یعنی هر فرد ایرانی 10 عابربانک دارد، قطعا خوب نیست. در شرایطی که چاپ و صدور کارت مستلزم هزینه و آمد و شد و... است چرا نباید یک کارت واحد برای همه امور در دستور کار باشد. چیزی مثل کارت ملی. اینگونه هم برای مردم راحت‌تر است و هم نظارت بر پولشویی و فسادمالی و غیره راحت‌تر می‌شود.
حیدروند از خرم‌آباد

این خبر را به اشتراک بگذارید