• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
پنج شنبه 12 خرداد 1401
کد مطلب : 162318
+
-

میز خبر/فعالیت 5مرکز اهدای خون در تعطیلات نیمه خرداد

مدیرکل انتقال خون استان تهران از فعالیت 5مرکز اهدای خون در تعطیلات نیمه خرداد خبر داد و گفت: «این مراکز به همراه یک تیم سیار، برای خون گیری در استان تهران در تعطیلات پیش‌رو فعال هستند.» مراکز اهدای خون شهرری، ستاری و تهرانپارس در روز جمعه، سیزدهم خرداد از ساعت ۹ صبح تا ۷بعدازظهر و همچنین مرکز اهدای خون وصال شیرازی در روز جمعه سیزدهم خرداد از ساعت ۸ صبح تا ۱۰ شب و در تعطیلات روزهای شنبه ۱۴ خرداد و یکشنبه ۱۵ خرداد، از ساعت ۸ صبح تا ۸ و نیم شب فعال است.
به‌گفته محمدرضا مهدی‌زاده، تیم سیار خون گیری مستقر در حرم حضرت  امام خمینی(ره) در روز جمعه سیزدهم خردادماه و از ساعت ۵ بعدازظهر تا پایان مراسم و همچنین در روز شنبه چهاردهم خرداد و همزمان با برگزاری مراسم ارتحال حضرت امام(ره)، در ضلع جنوب غربی مترو، واقع در صحن شرقی مرقد امام خمینی(ره) از ساعت ۷ صبح تا پایان مراسم، فعالیت خواهد کرد. همچنین مرکز اهدای خون ورامین نیز در روز یکشنبه، پانزدهم خرداد و همزمان با حماسه تاریخی و قیام انقلابی مردم این شهرستان، از ساعت ۸ صبح تا ۴ بعدازظهر فعال خواهد بود و داوطلبان اهدای خون می‌توانند به این مرکز مراجعه کنند. مدیرکل انتقال خون استان تهران در ادامه به نیاز همیشگی بیماران به خون و فرآورده‌های خونی اشاره کرد و گفت: امیدواریم با حضور  مردم، در تامین خون و فرآورده‌های خونی، بیش از ۱۶۰بیمارستان و مرکز درمانی سطح پایتخت موفق باشیم.

ضرورت تشکیل کمیته‌ای برای دستگیری تقلب فروشان
«کمیته‌ای برای دستگیری تقلب فروشان تشکیل شود.» این خواسته رئیس کمیسیون آموزش دیده‌بان شفافیت و عدالت کشور است. به‌گفته او، تمام نهادهای مرتبط اعم از قضایی و ضابطان و امنیت و اطلاعات، حساسیت قضیه را بیش از پیش در نظر داشته باشند و به شکل ضربتی، این کلونی فساد را کشف و معدوم کنند. 
محسن جلواتی به فارس گفت: «در بحث امنیت، روایی و پایایی نمرات امتحانات نهایی و در یک کلام، عدالت در امتحانات نهایی چند موضوع اساسی باید مورد توجه قرار گیرد؛ یکی اینکه این سؤالات نباید تکراری باشد. تکراری بودن در تعداد زیاد خود، نوعی لو رفتن سیستماتیک آزمون است.» او ادامه داد:« امسال بخش چشمگیری از سؤالات امتحانات نهایی، درس‌های اساسی مانند دین و زندگی یا ریاضیات، تکرار سؤالات سال‌های قبل بوده است، با این حساب، درواقع خود سیستم در حال افشای سؤالاتش پیش از جلسه است و کافی است داوطلبی سؤالات چند سال گذشته را که در جزوه‌ها و کتابچه‌هایی منتشر شده، دوره کرده و پاسخ‌ها را حفظ کند تا به نمره‌ای خوب و مطلوب دست یابد. البته شاید افت کیفیت آموزش به‌دلیل مجازی شدن مدارس و آموزشگاه‌ها، دلیل این سهل گرفتن‌ها در امر امتحانات نهایی باشد.»
 او افزود: «وزیر آموزش و پرورش و دبیر شورای‌عالی انقلاب فرهنگی و سایر مسئولان عنایت داشته باشند که ملاک قرار دادن نمرات حاصل از چنین امتحاناتی برای تفکیک داوطلبان دانشگاه و تعیین نخبگان علمی کشور، عدالت نیست؛ همین معضل را در طراحی سؤالات ورودی تیزهوشان (ششم به هفتم) هم داریم که دیگر هیچ نوع توجیهی برایش مسموع نیست و باید تیم طراحی اصلاح و با مسببان برخورد شود.» او ادامه داد: «پیشنهاد ما این است که مجلس و شورا و سازمان سنجش و سه وزارت بهداشت، علوم و آموزش و پرورش با همراهی دیده بان و سایر مراکز دولتی یا مردمی صاحب‌نظر در امر آموزش و سنجش، این معضلات و ایرادها را بدون تعارف بررسی کنند و بر قانونی جامع توافق کنند که تغییرات رو به اصلاح وضعیت باشد نه وخامت.»

هشدار به داوطلبان
 در همین زمینه رئیس سازمان سنجش آموزش کشور نسبت به عضویت داوطلبان در برخی گروه‌های متخلف فضای مجازی هم هشدار داد. به‌گفته عبدالرسول پورعباس، عضویت و همکاری با برخی از این گروه‌ها که به‌دنبال برنامه‌ریزی برای تقلب و تخلف در آزمون‌ها هستند، به محرومیت از آزمون می‌انجامد. البته دستگاه‌های امنیتی همچون پلیس فتا بر فعالیت‌های این گروه‌های مجرم اشراف دارند و در زمان مناسب اقدامات لازم برای برخورد با آنها انجام خواهد شد.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید