• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
سه شنبه 10 خرداد 1401
کد مطلب : 162128
+
-

جدایی‌طلبان

پنجره نقل‌وانتقالات تابستانی را بازیکنان ناراضی باز و بسته می‌کنند

درحالی‌که فوتبال باشگاهی تازه به پایان رسیده و در آستانه بازی‌های ملی، لیگ ملت‌های اروپا و جام بین قاره‌ای بین ایتالیا و آرژانتین قرار داریم، باز هم اخبار و شایعه‌های نقل‌وانتقالاتی فوتبال از همه‌‌چیز جذاب‌تر است. هواداران باشگاه‌های بزرگ اروپایی با لذت و نگرانی زیادی این اخبار را دنبال می‌کنند؛ لذت از احتمال خریدهای جدید و نگرانی بابت از دست دادن ستاره‌های خودشان. برخی ستاره‌ها مثل مانه، لوکاکو، لواندوفسکی و دمبله در آستانه جدایی و پیوستن به باشگاهی دیگر قرار دارند.

پاریس
در پاریس همه‌‌چیز در اختیار امباپه است که به همین شرط پذیرفته است قراردادش را با پاری‌سن‌ژرمن تمدید کند. انگار او واقعا نیمار را نمی‌خواهد و شایعات درباره شرط گذاشتن امباپه مبنی بر خروج ستاره برزیلی واقعی بوده است. باشگاه می‌خواهد خرجش را از نیمار پرحاشیه که معمولا نیمی از فصل را به‌دلیل مصدومیت واقعی یا الکی از دست می‌دهد جدا کند. وجهه پاری‌سن‌ژرمن پس از وسوسه کردن مسی و همچنین امباپه کمی خراب شده. حالا بازیکنانی مثل شوامنی، پوگبا، مانه و چهره محبوب فوتبال فرانسه یعنی زیدان، گزینه اول‌شان پی‌اس‌جی نیست اما احتمال اینکه با این باشگاه به توافق برسند هنوز منتفی نشده. شوامنی ترجیح می‌دهد به رئال مادرید برود، پوگبا به یوونتوس، مانه به بایرن و زیدان به تیم ملی فرانسه پس از جام جهانی آینده. در روزهای آینده، پاری‌سن‌ژرمن تغییرات را اعلام خواهد کرد؛ کامپوس رهبر پروژه ورزشی و جایگزین لئوناردو خواهد بود، زیدان نخواهد آمد چراکه با پروژه پاریس متقاعد نشده و از طرفی خودش را هوادار مارسی می‌داند. گالتیه که در 2‌فصل اخیر قهرمانی لیگ و جام حذفی را از چنگ پاریس درآورده، کونسیسائو که پورتو را بدون شکست قهرمان لیگ برتر پرتغال کرده، تیاگو موتا که در تیم جوانان باشگاه فعالیت داشته و آموریم گزینه‌های جانشینی پوچتینو هستند اما امکان ماندن سرمربی آرژانتینی هم هست. اگر پوچ برود، درهای باشگاه اتلتیک بیلبائو که به‌تازگی با مارسلینوی موفق قطع همکاری کرده، به روی او باز خواهد شد. اسپتزیا از ایتالیا هم خواهان تیاگو موتاست.

مونیخ
لواندوفسکی در حاشیه مسابقات فرمول یک در موناکو بار دیگر بر جدایی از بایرن‌مونیخ پافشاری کرد. مهاجم لهستانی گفت: «به‌زودی اطلاعات جدیدی از آینده‌ام دریافت خواهید کرد. آینده‌ام به عوامل زیادی بستگی دارد، فکر می‌کنم موضع من روشن است و صحبت در این خصوص نتیجه‌ای در بر نخواهد داشت. سخت است که بگویم فصل آینده در بایرن بازی خواهم کرد. تصمیم خروج از بایرن، یک تصمیم احساسی نیست و در این خصوص بسیار فکر کرده‌ام.» از طرفی، به‌نظر می‌رسد سادیو مانه باشگاه بایرن را برای ادامه فعالیتش انتخاب کرده باشد. او در مونیخ پول بیشتری دریافت می‌کند و پس از 6سال که همه‌‌چیز را با لیورپول برد می‌تواند چالشی جدید برای او باشد. اگر مانه بیاید، جدایی لوا و پیوستنش به بارسلونا ساده خواهد شد. سرژ گنبری هم که حاضر به تمدید قراردادش نشده به‌احتمال زیاد به تیمی دیگر فروخته می‌شود. شاید مقصد بعدی‌اش رئال‌مادرید باشد، هر چند گفته می‌شود رئال دنبال جذب وینگر نیست. بایرن برای او و لواندوفسکی هر کدام 40میلیون یورو می‌خواهد.

ناپل
کولیبالی و فابین رویس خواهان جدایی هستند. رویس اسپانیایی تا فصل پیش مورد توجه رئال و بارسا بود اما حالا قیمتش کاملا پایین آمده است. کولیبالی هم که تنها یک‌سال دیگر قرارداد دارد، احتمالا با مبلغ 40میلیون یورو واگذار شود. بارسلونا و یوونتوس او را می‌خواهند اما شاید منچستریونایتد هم وارد رقابت شود. برای اینسینیه که فصل آینده به تورنتو در لیگ حرفه‌ای فوتبال آمریکا می‌رود، هنوز جانشینی پیدا نشده اما باشگاه نمی‌خواهد مهاجم پرمشتری‌اش، اوسیمن را از دست بدهد.

منچستر
رالف رانگنیک که یک نیم‌فصل کاملا ناموفق در من‌یونایتد داشت و تنها 38درصد بازی‌هایش را برد، دیگر با این باشگاه به‌عنوان مشاور هم همکاری نخواهد کرد. او به توافق دوجانبه دست یافته و از هفته آینده همه وقتش را صرف شغل سرمربیگری تیم ملی اتریش خواهد کرد. اریک تن‌هاخ باید بازیکنان زیادی بخرد. فعلا نام 4نفر از گزینه‌های جدید منتشر شده؛ داروین نونیس از بنفیکا برای خط حمله، فرنکی دی‌یونگ از بارسا برای وسط زمین و پوگبا و پائو تورس برای خط دفاعی که خرید این 4بازیکن حدود 250میلیون یورو خرج روی دست باشگاه انگلیسی می‌گذارد.

لندن
مراحل واگذاری مالکیت باشگاه چلسی از آبراموویچ به تاد بولی طی شده است. توماس توخل برخلاف پیش‌بینی‌ها که گمان می‌رفت با از دست دادن آسپلیکوئتا، رودیگر و کریستنسن و احتمالا مارکوس آلونسو اقدام به خرید دفاعی کند، می‌خواهد برای رقابتی‌تر شدن تیم و مبارزه با منچسترسیتی و لیورپول مهاجم بخرد. اگر دست خودش بود همین الان زیاش، پولیسیک، لوکاکو و ورنر را رد می‌کرد و به‌جای آنها مهاجمان جدید می‌خرید. روملو لوکاکو راه خود را از ایجنت خود فدریکو پاستورلو جدا کرده. او حالا در کنار وکیل سباستین لدوره که در حال مذاکره با ماروتا، مدیر اینتر بوده، دیده می‌شود. بازگشت روملو لوکاکو به اینتر تنها می‌تواند به‌صورت قرضی و درصورتی که دستمزد خود را نصف کند، محقق شود. مهاجم بلژیکی به‌تازگی صفحه باشگاه را آنفالو و عکس‌هایش با پیراهن چلسی را از پست‌هایش حذف کرده است. باشگاه علاوه بر پول آمریکایی‌ها منابع مالی دیگری هم دارد؛ ازجمله 30میلیون یورویی که بابت قهرمانی ادن آزار در لیگ قهرمانان از رئال‌مادرید دریافت خواهد کرد. با قهرمانی رئال، مجموع رقم انتقال و بندهای اضافی قرارداد ادن آزار به 160میلیون یورو رسید البته این موضوع را منابع رئالی تکذیب کرده‌اند. از طرفی با خروج احتمالی جورجینو، تیم برای فصل آینده کاپیتان ندارد. کانته اگر بماند، خجالتی‌تر از آن است که رهبر تیم باشد. رودیگر می‌توانست کاپیتان باشد اما به رئال رفته. تیاگو سیلوا انگلیسی بلد نیست و ریس جیمز و میسن ماونت زیادی جوان و سربه‌زیر هستند. شاید اگر می‌شد آزار به چلسی برگردد، این معضل هم حل می‌شد.

بازیکن خاص

لیورپول با نمایندگان عثمان دمبله تماس گرفته است و در حال آماده شدن برای پیشنهاد قراردادی 4‌ساله به این بازیکن است. چلسی هم با او و مدیر برنامه‌هایش به توافق دست یافته و از سویی پاری‌سن‌ژرمن امید زیادی دارد این ستاره فرانسوی را طبق دستور امباپه جذب کند. همزمان بارسلونا و ژاوی هم به این نتیجه رسیده‌اند که می‌توانند با دمبله تمدید کنند. فعلا هیچ‌کس ازجمله خود بازیکن و 2‌مدیر برنامه‌اش نمی‌دانند دقیقا چه اتفاقی قرار است بیفتد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید