• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
سه شنبه 10 خرداد 1401
کد مطلب : 162110
+
-

خبرهای کوتاه /امضای تفاهمنامه تأمین کاغذ در مازندران

بزرگ‌ترین تفاهمنامه و قرارداد تأمین کاغذ به میزان ۳۰هزار تن بین شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران و وزارت آموزش و پرورش به امضا رسید. به گزارش فارس، حجت‌الاسلام علی لطیفی، معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش در این‌باره گفت: امضای این تفاهمنامه گامی مؤثر برای تأمین کاغذ مورد نیاز کتب درسی دانش‌آموزان است. مدیرعامل شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران هم گفت: این قرارداد بزرگ‌ترین قرارداد تولید و تأمین کاغذ مورد نیاز کتب درسی کشور است که ۷۰درصد نیاز دانش‌آموزان را تأمین می‌کند.
امید نیک‌نژاد بیان کرد: با اجرای این تفاهمنامه از خروج ۳۰میلیون دلار ارز کشور جلوگیری خواهد شد.

اخطار خلع ید برای اراضی راکد لرستان
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان از خلع‌ید طرح‌های راکد در این مجموعه خبر داد و گفت: اگر واحدی در مرحله تأمین زمین است یا حتی حصارکشی کرده و سوله‌ای زده، اما قصد فعالیت و تولید ندارد، زمین از آن خلع ید می‌شود. به گزارش فارس، بختیار رازانی با اشاره به آخرین وضعیت واحدهای تولیدی و راکد در شهرک‌های صنعتی لرستان اظهار کرد: امسال ۴۰واحد راکد استان مجدد راه‌اندازی و در مدار تولید قرار می‌گیرد که تاکنون ۷مورد آن محقق شده است. سال گذشته ۳۲واحد در تعهد شهرک صنعتی استان بود که توانستیم ۳۶واحد راکد و تعطیل را راه‌اندازی کنیم.

راه‌اندازی پایانه مسافری بوشهر - قطر 
مدیرکل بنادر و دریانوردی بوشهر با اشاره به راه‌اندازی خط کشتیرانی بوشهر - قطر گفت: بخش دریایی پایانه مسافری بوشهر - قطر تا مرداد امسال راه‌اندازی می‌شود. به گزارش تسنیم، محمد شکیبی‌نسب با اشاره به افزایش مراوده‌ها و تعامل با کشور قطر اظهار کرد: آغاز مسابقات جام‌جهانی فوتبال قطر فرصت مهمی در عرصه اقتصادی، گردشگری و تجاری برای ایران فراهم کرده و موقعیت استان بوشهر در این بخش استثنایی است. به‌گفته مدیرکل بنادر و دریانوردی استان، پایانه مسافری بندر بوشهر در راستای راه‌اندازی خط کشتیرانی بوشهر - قطر در دستور کار قرار گرفته است.

رفع مشکلات میدان نقش جهان 
فرماندار شهرستان اصفهان از برنامه‌ریزی فرمانداری و مسئولان متولی برای رفع مسائل و مشکلات میدان نقش جهان اصفهان خبرداد. به گزارش تسنیم، محمدعلی احمدی گفت: طرحی را دنبال می‌کنیم که براساس آن فرایند مشخصی را برای نگهداری و استفاده بهینه از ابنیه‌های تاریخی شهرستان اصفهان خواهیم داشت. در همین زمینه هر 2هفته یک‌بار با دستگاه‌های مختلف جلسه داریم. فرماندار اصفهان درباره مشکلات میدان نقش جهان هم بیان کرد: میدان نقش‌جهان با مسائل و مشکلات متعددی ازجمله مسائل مربوط به تردد موتورسیکلت‌ها، تردد گردشگران و مباحث مربوط به تأمین امنیت میدان روبه‌رو است و فرمانداری جلسات ویژه‌ای درباره مشکلات این بنای تاریخی برگزار می‌کند.

این خبر را به اشتراک بگذارید