• دو شنبه 31 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 12 ذی القعده 1445
  • 2024 May 20
دو شنبه 9 خرداد 1401
کد مطلب : 162060
+
-

هتک‌حرمت دوباره مسجد‌الاقصی در آستانه «راهپیمایی پرچم»

رویداد
هتک‌حرمت دوباره مسجد‌الاقصی در آستانه «راهپیمایی پرچم»

صدها عضو گروه‌های راست افراطی صهیونیستی روز گذشته و ساعاتی پیش از برگزاری راهپیمایی صهیونیست‌ها، موسوم به «راهپیمایی پرچم» وارد مجموعه مسجد‌الاقصی شدند؛ اقدامی که می‌تواند آتش تنش میان اسرائیل و فلسطین را شعله‌ورتر سازد. نیروهای نظامی رژیم صهیونیستی صبح روز گذشته برای تسهیل ورود این افراد به مجموعه مسجد‌الاقصی، روی بام‌ها و دیوارهای این مجموعه مستقر شدند و با محاصره نمازگزاران، مسیر را برای ورود اشغالگران باز کردند. نیروهای رژیم صهیونیستی همچنین از ورود خبرنگاران و عکاسان به مسجد‌الاقصی جلوگیری کرده و آنها را تهدید به دستگیری کردند. آنها برای متفرق‌ ساختن نمازگزاران معترض، از گلوله پلاستیکی و گاز اشک‌آور استفاده کردند.
به گزارش الجزیره، تعدادی از صهیونیست‌ها با هدف تحریک و عصبانی‌کردن نمازگزاران فلسطینی اقدام به خواندن نماز کردند. براساس قوانین اسرائیل، برگزاری مراسم عبادت یهودی در مسجدالاقصی مجاز نیست. با این حال گروهی از اسرائیلی‌های راست افراطی اصرار دارند با هدف برهم زدن وضعیت شکننده‌ای که میان دو طرف درگیری وجود دارد، در این مسجد نماز بخوانند.
تشکیلات خودگران فلسطین به تنش‌های اخیری که تندروهای افراطی اسرائیلی عامل آن بوده‌اند واکنش نشان داده و گفته است که اسرائیل به تصمیمات مشروع بین‌المللی بی‌احترامی کرده و خود را فراتر از قانون می‌داند. در آستانه برگزاری راهپیمایی پرچم توسط اسرائیلی‌ها در سرزمین‌های اشغالی، حدود 3هزار نیروی صهیونیستی در سرتاسر قدس اشغالی مستقر شده‌اند. این راهپیمایی هر سال با حضور اسرائیلی‌های افراطی برگزار می‌شود. آنها در حالی که پرچم رژیم صهیونیستی را به‌دست دارند و از میان خیابان‌های باریک مناطق مسلمان‌نشین عبور می‌کنند، علیه اعراب شعار سر می‌دهند و به خانه‌ها یا کسب‌وکارهای آنها هجوم می‌برند. این مراسم از دید فلسطینیان تلاشی آشکار برای خشمگین‌‌کردن مسلمانان است. اقدامات اخیر صهیونیست‌ها در ادامه تنش‌هایی است که از ماه رمضان توسط راست‌گراهای افراطی اسرائیلی ایجاد شده است. در هفته‌های اخیر 19اسرائیلی و 35فلسطینی در درگیری میان دو طرف جان خود را از دست داده‌اند.

این خبر را به اشتراک بگذارید