• دو شنبه 31 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 12 ذی القعده 1445
  • 2024 May 20
دو شنبه 9 خرداد 1401
کد مطلب : 162057
+
-

با مردم/پله برقی ایستگاه دروازه‌دولت را تعمیر کنند

مدتی است که پله برقی ایستگاه دروازه دولت در ورودی شهید کلاهدوز خراب است و وسایل تعمیر آن در گوشه‌ای دپو شده است. هر روز وقت بازگشت از سر‌کار که باید در این ایستگاه پیاده شوم، امید دارم که پله‌ها درست شده باشد ولی خبری از تعمیر پل نیست. مسئولان شهرداری و مترو هم عنوان می‌کنند قطعه یدکی نداریم، ‌بودجه بدهند درست کنیم. این جواب مردمی نیست که خسته و ناچار از این وسایل پرازدحام استفاده می‌کنند. تکلیف سالمندان و افراد ناتوان برای تردد از پله‌ها چیست؟
سلطانی از تهران

توضیحات افراد بلاتکلیف درخصوص یارانه را بشنوند

بسیاری از افرادی که یارانه آنها به‌علت داشتن اتومبیل فرزندان و یا یک‌بار به خارج رفتن آنها و... که ارتباطی هم با آنها نداشته قطع شده است، توضیحاتی دارند که نیاز واقعی آنها را ثابت می‌کند ولی متأسفانه هیچ جایی برای ارائه این توضیحات وجود ندارد و معترضان به قطع یارانه خود بلاتکلیف و سرگردانند، لذا مسئولان محترم حتما باید درباره این موضوع مهم و اساسی فکری بکنند.
محمود بلیغیان از اصفهان

علت گرانی را نباید صرفا در عملکرد مسئولان دانست

گرانی‌های چندکالای خوراکی قطعاً از ناحیه دولت و مسئولان اقتصادی نیست و آنان خیرخواه هستند. این معضل به هر حال گریبانگیر جامعه شده است و منطقاً باید ریشه این معضل شناسایی و عاملان آن اعمال قانون شوند.
کلانتری از تهران

دیوار میانی بزرگراه حکیم پاتوق معتادان شده است

به تازگی تعداد افرادی بی‌خانمان و کارتن‌خواب در پشت دیوارهای میانی بزرگراه حکیم تقاطع شهید ستاری بین فضای سبز اقامت کرده‌اند. هم صحنه‌های ناهنجار و زننده‌ای دیده می‌شود که چهره شهر را زشت کرده و هم امنیت را به خطر انداخته است. از مسئولان تقاضا داریم با این موارد برخورد قانونی و جدی کنند.
کشمیری از تهران 

پیامک
سیستم جدید تامین اجتماعی دردسر تازه ارباب‌رجوع
سازمان تامین اجتماعی به تازگی وب سایت خود را عوض کرده و سیستم جدید، کلی دردسر برای سازمان و ارباب رجوع ایجاد کرده است. ازجمله این دردسرها این است که سیم‌کارت تلفن حتما باید به نام کارفرما باشد. حالا اگر کارفرما به هر دلیلی نبود، نمی‌توان لیست رد کرد! مسیرهای دست و پا گیر را عوض کنند.
محمدرضا از رشت

حقوق ناچیز پرسنل فروشگاه‌های زنجیره‌ای
فروشگاه‌های زنجیره‌ای با آن همه زرق و برق و شعبه‌ای که دارند اغلب جوانان کم‌سن و سال و بی‌سابقه به‌خصوص دختران را به‌کار می‌گیرند. دختری 23ساله هستم که بعد از فارغ‌التحصیلی در یک فروشگاه زنجیره‌ای بنام مشغول به‌کار شده‌ام. ساعت کار فروشگاه از 7صبح تا 11شب است و دریافتی من بدون استراحت و تعطیلی 3میلیون و 200هزار تومان بدون بیمه. اگر هم اعتراض کنم همین مختصر هم از دستم می‌رود. نه استراحت دارم و نه می‌توان بستگانم را ببینم حتی پدر و مادرم را کم می‌بینم. هیچ مأمور اداره کار و بیمه‌ای هم تا این لحظه که یکسال و اندی است شاغلم به این فروشگاه مراجعه نکرده درحالی‌که در سطح شهر قدم به قدم شعبه این فروشگاه است.
کمالی از تهران 

توقف پذیرایی برخی شرکت‌های هواپیمایی از مسافران
بعد از شیوع کرونا شرکت‌های هواپیمایی مطابق قانون‌های موقت اعلام شده و با هدف جلوگیری از افزایش بیماری، پذیرایی از مسافران را حذف کردند. اکنون با بهبود اوضاع و بازگشت میزبانی به پروازهای خطوط مختلف و درحالی‌که مقررات بین‌المللی مربوط به پرواز تأکید دارد که مقدار مشخصی کیلوکالری باید هنگام سفر برای پذیرایی از مسافر درنظر گرفته شود، چند شرکت هواپیمایی، پذیرایی از مسافر در پروازهای داخلی را به‌طور کامل حذف کرده‌اند. این در حالی است که قیمت همه خطوط افزایش یافته و قطعا هزینه میزبانی روی بلیت‌ها محاسبه شده است.
ناطق از شیراز

پیام
سامانه سراسری برای ثبت‌نام تسهیلات بازنشستگان راه‌اندازی شود
یک سامانه یکپارچه و سراسری برای ثبت‌نام وام‌ها و تسهیلات بازنشستگان تامین اجتماعی درنظر بگیرند تا بازنشستگان برای بهره‌مندی از این تسهیلات با رفتارهای سلیقه‌ای کانون‌ها مواجه نشوند. تصور کنید قرار است یک وام 5میلیونی بگیرید اگر در کانون از شما خوش‌شان نیاید ثبت‌نام شما منتفی است درحالی‌که اگر سامانه‌ای سراسری برای این قبیل امور باشد هیچ‌کس نمی‌تواند اعمال سلیقه کند و هرکسی براساس نوبت خودش از تسهیلات بهره‌مند می‌شود.
بابایی از زنجان

حقابه هیرمند چه شد؟
هیرمند مایه حیات سیستان و بلوچستان بوده و هست و مطابق تعهدات بین دو کشور بهره‌مند از این رود، قرار بوده حقابه هیرمند داده شود، اما اکنون هیرمند خشکیده و کشاورزی سیستان و بلوچستان نابود شده، بسیاری مهاجرت کرده و بسیاری نیز با مشقت روزگار می‌گذرانند درحالی‌که اگر حقابه هیرمند را بدهند صیادی و کشاورزی در منطقه دوباره رونق می‌گیرد و موضوع ریزگردها نیز تا حد زیادی کاهش می‌یابد.
بای سلامی از دوست محمد شهرستان هیرمند 

از اجاره‌خانه‌های غیرمتعارف مالیات چند برابری بگیرند
چنانچه صاحبخانه‌ای رقم غیرمتعارفی پیشنهاد داد که مستأجر چاره‌ای جز قبول آن نداشت، مالیات سنگین‌تری از مالک بگیرند نه اینکه مالیات فقط مخصوص خانه‌های خالی باشد. بلکه چنین مالکی چند برابر مالیات بدهد تا طعم اجرای قانون را بچشد و دیگر چنین تخلفی نکند.
منصور از تهران

این خبر را به اشتراک بگذارید