• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
یکشنبه 8 خرداد 1401
کد مطلب : 161904
+
-

دروازه گردشگری ویتنام به روی ایرانیان گشوده شد

سفیر ویتنام در تهران: ایرانی‌ها بدون مشکل به ویتنام سفر کنند / لوئونگ کونوک هویی: ویتنام مرکز سفر ارزان و سریع ایرانی‌ها به تایلند، مالزی و کامبوج است

گردشگری
دروازه گردشگری ویتنام به روی ایرانیان گشوده شد

سفارت ویتنام در تهران درهای خود را به روی مدیران دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی در ایران گشود و از فعالان صنعت گردشگری ایران خواست امکان سفر به ویتنام را برای گردشگران ایرانی که تمایل به بازدید از جاذبه‌های میراث‌جهانی و طبیعت‌گردی در آسیای جنوب‌شرقی دارند، فراهم کنند.

لوئونگ کونوک هویی، سفیر جدید ویتنام در تهران که حدود 4ماه پیش به تهران آمده و با تقدیم استوارنامه خود به وزیر خارجه کشورمان نمایندگی دیپلماتیک ویتنام در ایران را برعهده گرفته است، همزمان با آغاز روز جهانی موزه‌ها و هفته میراث فرهنگی در ایران با برگزاری یک نمایشگاه عکس از تصاویر میراث جهانی ملموس و ناملموس آن کشور در فهرست میراث جهانی یونسکو و دعوت از مدیران دفاتر گردشگری ایران ورود ویتنام به بازار گردشگری ایران را اعلام و از دفاتر خدمات مسافرتی کشور خواسته است که زمینه برقراری مسیر گردشگری 2کشور را فراهم کنند.
لوئونگ کونوک هویی در گفت‌وگوی اختصاصی خود با روزنامه همشهری از آمادگی کشورش برای میزبانی ارزان از گردشگران ایرانی و همچنین تلاش برای راه‌اندازی پرواز مستقیم بین ایران و ویتنام در گفت‌وگو با شرکت‌های هواپیمایی داخل ایران و بخش خصوصی گردشگری ویتنام خبر داد.
سفیر ویتنام در تهران به همشهری گفت: هزینه سفر به ویتنام و استفاده از اماکن گردشگری و اقامت در هتل‌های آن کشور برای ایرانی‌ها بسیار ارزان است و نرخ هتل‌های آن کشور از 30 تا 100دلار است، اما هزینه تهیه بلیت پرواز به ویتنام اندکی گران تمام می‌شود و پیشنهاد ما به گردشگران ایرانی آن است که پکیج‌های ترکیبی سفر به ویتنام را  برای سفر ارزان به چند کشور تهیه کنند.
به‌گفته او، پکیج‌های ترکیبی سفر به ویتنام تنها مختص بازدید از جاذبه‌های گردشگری آن کشور نیست و ایرانی‌ها می‌توانند با خرید سفرهای ترکیبی علاوه بر ویتنام به کشورهای تایلند، مالزی و کامبوج با هزینه‌های بسیار ارزان‌تر سفر کنند.
به‌گفته لوئونگ کونوک هویی، ایران و ویتنام 2کشور با تاریخ کهن و فرهنگ غنی هستند که باید زمینه آشنایی بیشتر 2ملت با یکدیگر فراهم شود.
سفیر ویتنام در تهران با اعلام بسته بودن مرزهای ویتنام به روی گردشگران در 2سال گذشته به‌دلیل پاندمی کرونا گفت: اکنون مرزهای این کشور برای سفر گردشگران باز شده و ایرانی‌ها می‌توانند بدون مشکل به این کشور سفر کنند.
او با اعلام اینکه 19اثر شامل آثار ملموس و ناملموس و محوطه‌های باستانی و طبیعی این کشور به همراه فرهنگ مردم ویتنام در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده است از جذابیت آیین‌ها و جشن‌های باستانی ویتنام برای بازدید گردشگران خارجی ازجمله گردشگران ایرانی خبر داد و گفت: ایران و ویتنام شباهت‌های جالبی به یکدیگر داشته و هر دو کشور علاقه به صلح و آرامش دارند.
سفیر ویتنام در تهران می‌گوید: ویتنام قصد دارد با تقویت تعاملات گردشگری با ایران شرایطی را فراهم کند که گردشگران ایرانی با هزینه کمتر علاوه بر ویتنام بتوانند از جاذبه‌های گردشگری کشورهای همسایه آن کشور ازجمله تایلند، مالزی و کامبوج در مدت زمان کمتر از 2هفته بازدید کنند.
به‌گفته او، علاوه بر ارزان بودن خدمات گردشگری در ویتنام برای گردشگران، گردشگران ایرانی عازم ویتنام می‌توانند با پروازهای ارزان‌قیمت و طی مسافت‌های بسیار کمتر به کشورهای جنوب شرق آسیا سفر کنند و علاوه بر سفر به شهرهای مختلف ویتنام کشورهای آسیای جنوب شرقی در همسایگی ویتنام را نیز با هزینه بسیار کمتر بازدید کنند و به خانه بازگردند.
لوئونگ کونوک هویی به همشهری گفته است که درهای ویتنام به روی گردشگران ایرانی گشوده شده و ایرانی‌ها می‌توانند بدون مشکل در قالب تور یا سفرهای انفرادی ویزای ورود به ویتنام دریافت و به آن کشور سفر کنند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید