• یکشنبه 11 شهریور 1403
  • الأحَد 26 صفر 1446
  • 2024 Sep 01
شنبه 7 خرداد 1401
کد مطلب : 161810
+
-

گرینویچ/مدیر موزه و قاچاق اشیاء عتیقه


پاریس: رئیس و مدیر پیشین موزه لوور در فرانسه به اتهام «پولشویی و همدستی در کلاهبرداری از سوی یک باند سازماندهی‌ شده» محاکمه می‌شود. اتهامات ژان لوک مارتینز در چارچوب تحقیق درباره قاچاق اشیاء عتیقه‌ سرقت شده از خاور دور و خاورمیانه مطرح شده است. ژان‌لوک مارتینز که به‌مدت 8سال در راس بزرگ‌ترین موزه جهان بود در فرانسه به‌طور موقت بازداشت شد. به گزارش یورونیوز، وکلای مدافع او در واکنش به تعقیب قضایی موکلشان اعلام کردند؛«ژان لوک مارتینز با قاطعیت هر چه تمام‌تر اتهام‌ وارده در این پرونده را رد می‌کند.» نشریه  «لو کنار آنشنه» گزارش داده که ژان لوک مارتینز مظنون به نادیده گرفتن گواهی جعلی اصالت 5 شیء عتیقه مصری است که موزه لوور ابوظبی آنها را به قیمت «دهها میلیون یورو» خریداری کرد. با این حال وکلای مدافع رئیس پیشین موزه لوور تأکید کرده‌اند که موکلشان «تردیدی در اینکه دادگاه صداقتش را تأیید خواهد کرد، ندارد.»

محکومیت نویسنده شوهرکشی
 
اورگون: زن نویسنده کتاب «چگونه شوهر خود را بکشی» سرانجام پس از کش و قوس‌های بسیار پرونده کشتن شوهرش به قتل محکوم شد. به گزارش نیوز‌اسکای، نانسی‌کرامپتون که کتاب جنجالی‌اش در سال2011 میلادی منتشر شد و درباره شیوه‌های غیرقابل ردیابی کشتن شوهر بود، قتل همسرش توسط پلیس ردیابی و سرانجام در دادگاه ثابت شد. این زن 71ساله که برای دریافت حق بیمه‌ عمر شوهرش او را کشته بود، به قتل با اسلحه‌ای که هرگز پیدا نشد، متهم و محکوم شده است. اگرچه او هنوز به جرم خود اعتراف نکرده اما دادگاه اورگون به خبرنگار‌ها اعلام کرد؛ محکومیت این زن به زندان حتمی است و او برخلاف آنچه تصور می‌کرد نتوانسته رد پای خود از قتل شوهرش را به‌طور کامل پاک کند.

قرنطینه کارگران تسلا
 
کالیفرنیا: تسلا هزاران کارگر چینی را در کارخانه‌های متروک و یک اردوگاه نظامی قرنطینه می‌کند. به‌گزارش بلومبرگ، این بخشی از تلاش‌های این تولیدکننده خودرو برقی برای افزایش تولید در شانگهای است تا اطمینان حاصل شود که کارگران به کرونا مبتلا نمی‌شوند. از این کارگران در شیفت دوم کاری در ابرکارخانه شانگهای استفاده می‌شود که در ماه مارس به‌علت برقراری قرنطینه سراسری در این شهر تعطیل شد، اما حالا تحت یک «نظام چرخه‌ای بسته‌» که به تأیید مقامات چینی رسیده است، کار می‌کند. طبق گزارش‌ها، کارکنان شیفت اول، کف کارخانه می‌خوابند. آنها باید 6روز در هفته، در شیفت‌های ۱۲ ساعته کار کنند تا تولید کارخانه را دوباره به‌سرعت سابق برگردانند. گزارش‌ها حاکی از آن است که این کارگران عموما از خانواده‌ خود و جهان بیرون جدا شده‌اند. اگرچه کارگرانی که در این نظام چرخه‌ای بسته کار می‌کنند، به افزایش تولید کمک می‌کنند اما باید در تختخواب‌های اشتراکی، در آنچه بلومبرگ خوابگاه‌های موقت توصیف کرده است، سر کنند. عده‌ای از کارکنان کار می‌کنند وقتی که بقیه خوابند، و بعد جای خود را عوض می‌کنند. بعد از ایالات متحده آمریکا، چین مهم‌ترین بازار تسلا است که در ظرفیت کامل، روزانه بیش از ۲هزار دستگاه خودرو تولید و سپس به سایر بخش‌های آسیا و اروپا صادر می‌کند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید