• یکشنبه 11 شهریور 1403
  • الأحَد 26 صفر 1446
  • 2024 Sep 01
شنبه 7 خرداد 1401
کد مطلب : 161802
+
-

معاون اول رئیس‌جمهور خبر داد

شناسایی ساختمان‌های پرخطر کشور

معاون اول رئیس‌جمهور از تشکیل کارگروهی ویژه برای شناسایی ساختمان‌های پرخطر در کشور خبر داد. به گزارش مهر، محمد مخبر پس از بازدید میدانی از محل حادثه ریزش ساختمان متروپل در آبادان در جلسه مرکز فرماندهی عملیات بحران حادثه که با حضور وزیر کشور، استاندار خوزستان، رئیس جمعیت هلال‌احمر و مسئولان مربوطه برگزار شد، شرکت کرد. وی ضمن قدردانی از همه دستگاه‌های خدمت‌رسان، امدادگران، آتش‌نشانی و نیروهای مردمی تأکید کرد: باید همه دستگاه‌ها با تمام توان و بسیج همه نیروها، امکانات و تجهیزات عملیات آواربرداری این حادثه دلخراش را تسریع بخشند. وی با بیان اینکه طبق گزارش‌ها و بازدید میدانی هیچ‌گونه کمبود تجهیزاتی وجود ندارد و دولت آمادگی دارد درصورت نیاز بیشتر، سایر ظرفیت‌های خود و دیگر  دستگاه‌های کشور را به‌کار گیرد، گفت: همکاری و حضور بموقع در راستای کمک به آسیب‌دیدگان حوادث طبیعی و موضوعات اینچنینی به یک رویکرد در دولت و کشور تبدیل شده و البته اولویت ما همواره تلاش برای پیشگیری از این وقایع تلخ است.
معاون اول رئیس‌جمهور همچنین با تأکید بر اینکه با تمام مقصران این حادثه و بخش‌هایی که در انجام امور نظارتی و صدور مجوزهای ساخت‌وساز این مجموعه اهمال یا خطا کرده‌اند، برخورد شدید خواهد شد، ادامه داد: با تشکیل یک کارگروه کارشناسی در دولت و دستگاه‌های مربوطه دستورالعملی برای نظارت و شناسایی ساختمان‌های پرخطر در کشور به‌منظور تخلیه سریع یا ایمن‌سازی‌ آنها، تهیه و تدوین می‌شود.
مخبر از ساکنان و اصناف همجوار با ساختمان متروپل درخواست کرد بابت ضررهای مالی این حادثه نگرانی نداشته باشند و همکاری لازم را با دستگاه‌های امدادی و خدماتی انجام دهند تا عملیات جست‌و‌جو، آواربرداری و خاکبرداری این منطقه با دقت به پایان برسد. وی از وزیر کشور خواست تیم حقیقت‌یاب تا حصول نتیجه نهایی و بررسی ابعاد مختلف این پرونده بدون هیچ‌گونه اغماضی به فعالیت خود ادامه دهند.

این خبر را به اشتراک بگذارید