• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
چهار شنبه 4 خرداد 1401
کد مطلب : 161658
+
-

زاکانی در همایش ملی جلوه‌های جهادی شهیدان مهدی باکری و سردار حاج‌قاسم سلیمانی در مدیریت شهری تأکید کرد

حل مشکلات شهرها با تأسی از منش شهدا

شهردار
حل مشکلات شهرها با تأسی از منش شهدا

همایش ملی جلوه‌های جهادی شهیدان مهدی باکری و سردار حاج‌قاسم سلیمانی در مدیریت شهری به‌کار خود پایان داد؛ همایشی که در شهر تبریز برگزار شد و در مراسم اختتامیه آن، شهردار تهران و معاون هماهنگ‌کننده نیروی زمینی سپاه پاسداران حضور داشتند.
به‌گزارش همشهری، علیرضا زاکانی، در حاشیه اختتامیه این همایش، تنها راه غلبه بر مشکلات انباشته شده مدیریت شهری را پیروی از منش و روش و مسیر شهدا دانست. زاکانی که پس از نشست کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شهرداران کلانشهرها از مشهد به تبریز رفته بود، با تأکید بر تبیین اهمیت منش‌های رفتاری و عملی شهیدان باکری و سلیمانی گفت: «تأسی و پیروی ‌کردن از شهدا، مسیری را هموار می‌کند که «نشدنی‌ها» را «شدنی» می‌کند و عنایت الهی شامل حال همه می‌شود.»  
زاکانی یکی دیگر از ویژگی‌های شهدا را تبعیت از امام و ولی‌شان دانست و تاکید کرد: مدیران ما باید تابع ولی فقیه باشند. دیگر ویژگی شهدا، خادم مردم بودن است که آنها در این حوزه پیشتاز بودند. به واقع در مقابل مردم فروتن بودن عین بزرگی است.
او اضافه کرد: این انقلاب اسلامی مردم‌سالاری دینی را به ارمغان آورد که باید مردمسالاری دینی در راس کارهای مدیران جهادی باشد.
همایش جلوه‌های جهادی شهیدان مهدی باکری و حاج‌قاسم سلیمانی در مدیریت شهری در محور‌های مدیریت شهری شهروندمدار، عدالت‌محوری، برنامه‌محوری، مدیریت راهبردی در شهرها، شایسته‌سالاری، دیپلماسی شهری، مدیریت بحران، کودکان و نوجوانان، مسئولیت‌پذیری، مدیریت یکپارچه و آینده‌پژوهی پذیرای مقالات و آثار شرکت‌کنندگان بود که با پذیرش ۱۷۵مقاله و معرفی 5اثر برتر دیروز به ‌کار خود پایان داد.
 علیرضا زاکانی روز گذشته همچنین با حجت‌الاسلام محمدعلی آل‌هاشم، امام‌جمعه و نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی دیدار و گفت‌وگو کرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :