• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
سه شنبه 3 خرداد 1401
کد مطلب : 161543
+
-

اختلاف در شورای راهبردی اکران

جلسه شورای راهبردی اکران با حضور رئیس سازمان سینمایی برگزار شد. در این شورا فیلم‌های جدیدی که قرار است اکران شوند معرفی شدند. از دیگر موضوعات عنوان شده در این جلسه‌با تأکید بر ضرورت افزایش و گسترش مخاطبان سینما به‌عنوان یک رویکرد مهم و با توجه به آمادگی نهادها و دوایر دولتی و غیردولتی برای گنجاندن سبد سینما در دایره امور رفاهی کارکنان و کمک و حمایت از فیلم‌های در حال اکران و تقویت شمار جمعیت سرانه مخاطب و خانواده‌ها، مقرر شد از سوی مؤسسه سینماشهر، سازوکار چگونگی طراحی «کارت سینما» و فرایندهای آن ‌با بهره‌گیری از فناوری‌های جدید در جلسه آتی شورا ارائه شود. 

 انصراف اعضای شورای راهبردی اکران 
یکی از خبرهایی که روز گذشته در برخی از سایت‌های خبری عنوان شده، انصراف برخی از نمایندگان شورای راهبردی اکران است. نمایندگان 4 صنف تهیه‌کنندگان، کارگردانان، پخش‌کنندگان و سینماداران از ادامه حضور در شورای راهبردی اکران انصراف داده‌اند.دلیل اصلی اختلاف میان نمایندگان صنوف سینمایی و سازمان سینمایی بر سر تنظیم آیین‌نامه اکران سال ۱۴۰۱ است.
عنوان شده که دخالت شورای راهبردی در مسائل اکران و عدم‌واگذاری امور مربوط به تصمیم‌گیری در این حوزه به شورای صنفی اکران اصلی‌ترین محور اختلاف میان این نمایندگان با مدیریت سازمان سینمایی است. اعضای صنوف معتقد به نقش نظارتی شورای راهبردی، تمرکز این شورا بر امور کلان مرتبط با اکران و عدم‌دخالت مستقیم آن در امر برنامه‌ریزی برای اکران فیلم‌ها هستند.
یکی دیگر از سرفصل‌های محل اختلاف میان نمایندگان صنوف و مسئولان سینمایی تعیین سقف زمانی برای عضویت این نمایندگان در شورای صنفی اکران از سوی شورای راهبردی است که نمایندگان صنوف تأکید دارند اختیار این مسئله نیز باید به‌طور کامل به صنوف سینمایی واگذار شود.

نمایش هناس از نیمه خردادماه
فیلم سینمایی «هناس» به کارگردانی حسین دارابی و تهیه کنندگی محمدرضا شفاه که از فیلم‌های به نمایش درآمده در چهلمین جشنواره فیلم فجر بود، از نیمه خردادماه راهی اکران در سینماهای سراسر کشور می‌شود.
این فیلم سینمایی با برداشتی از سلسله ترورهای دهه ۸۰ تا ۹۰، نخستین اثر با محوریت پرداخت به زندگی شهدای هسته‌ای است که به روایتی آزاد از داستان زندگی شهید داریوش رضایی‌نژاد می‌پردازد. پرداختی ملموس و زنانه از شخصیت شهره پیرانی، همسر این شهید هسته‌ای که تلاش‌های او برای حفظ امنیت خانواده‌اش را به تصویر می‌کشد. فیلمنامه «هناس» که در ژانر ملودرام عاشقانه به نگارش درآمده، تلاش دارد مخاطب را با عمق تلخی ماجرای ترور افراد
شاخص ملی آشنا کند.

« سلفی با دمکراسی» از چهارشنبه روی پرده 
«سلفی با دمکراسی» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی علی عطشانی از چهارشنبه ۴ خرداد ماه با سرگروهی سینما کورش روی پرده می‌رود.
«سلفی با دمکراسی» داستانی ماورائی دارد و روایت متفاوتی است از کسانی که در جنگ ایران و عراق حضور داشته‌اند و داستان آن تقریبا در ادامه داستان فیلم «دمکراسی تو روز روشن» اتفاق می‌افتد. پولاد کیمیایی، پژمان بازغی، آتیلا پسیانی، سیما تیرانداز، امیرعباس گلاب، دنیا مدنی، نیما شاهرخ‌شاهی، مهدی صبایی، قاسم زارع، کورش تهامی، مجید مهین دوست و مرتضی تهرانی ازجمله بازیگرانی هستند که در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند.

این خبر را به اشتراک بگذارید