• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
یکشنبه 1 خرداد 1401
کد مطلب : 161320
+
-

تونل در تونل

قهرمان لالیگا و جام حذفی چگونه آخرین بازی لیگ را برگزار کردند؟

تونل در تونل

رئال مادرید به‌عنوان قهرمان لالیگا و رئال بتیس، قهرمان کوپا دل‌ری، دیدار آخر لیگ را شبیه سوپرجام برگزار کردند، با این تفاوت که این سوپرجام برنده‌ای نداشت و با تساوی بدون گل به پایان رسید. پیش از این تنها یک‌بار پیش آمده بود که تیم‌های قهرمان لیگ و جام حذفی اسپانیا در هفته آخر با هم روبه‌رو شوند، اتفاقی که به فصل77-1976 برمی‌گشت. رئال 5سال است در زمین خودش نتوانسته بتیس را شکست دهد و حتی به این تیم گل بزند؛ 3‌تساوی و 2‌شکست. تیم‌های قهرمان پیش از شروع بازی برای همدیگر تونل افتخار زدند که اول رئالی‌ها تونل را تشکیل دادند. بازیکنانی مثل مارسلو و ایسکو احتمالا آخرین بازی خود را در سانتیاگو برنابئو انجام دادند، هرچند آنچلوتی اعلام کرده مارسلو هنوز از رئال خداحافظی نکرده است. در مقابل ایسکو با اشک بازی را به پایان برد. این در حالی بود که گرت بیل حتی این فرصت را هم به‌دست نیاورد تا از هواداران خداحافظی کند چون به‌دلیل کمردرد در لیست نبود.
  بتیس نخستین تیم تاریخ لالیگا شد که 5 فصل متوالی در زمین رئال کلین شیت می‌کند.

  مارسلو در 34سالگی به‌عنوان پرافتخارترین بازیکن تاریخ رئال این باشگاه را ترک می‌کند اما ممکن است باشگاه یک‌فصل دیگر او را نگه دارد. آمار مارسلو در مادرید؛ ۱۶سال، ۲۴جام، ۵۴۵‌بازی، ۳۸‌گل و ۱۰۳‌پاس‌گل.
  بیشترین حضور بازیکنان خارجی در تاریخ لالیگا؛ 17‌فصل مسی و 16‌فصل مارسلو. مارسلو در 18سالگی و با 5.5میلیون یورو به برنابئو آمد.
  گرت بیل 258‌بازی برای رئال انجام داده و 173‌گل و پاس گل در کارنامه‌اش به ثبت رسانده. او 4قهرمانی لیگ قهرمانان با رئال دارد و 3‌گل در فینال‌های این تورنمنت زده اما در مادرید هو می‌شود و امباپه که 5سال است رئال را بازی داده، در برنابئو تشویق می‌شود. این است فرهنگ هواداری در مادرید!
  خواکین، اسطوره بتیس هم احتمالا آخرین بازی لالیگایی‌اش را انجام داد و به‌طرز عجیبی در برنابئو تشویق شد. خواکین 40ساله در این‌باره گفت: «تشویق شدن در برنابئو بزرگ‌ترین چیزی بود که در دوران فوتبالی‌ام به‌دست آوردم.»
  کورتوا در این فصل لالیگا در 36‌بازی 29‌گل خورده؛ به‌عبارتی 0.805گل خورده در هر بازی. یاسین بونو، دروازه‌بان سه‌ویا در 31‌بازی 24‌گل دریافت کرده یعنی 0.774گل خورده در هر بازی. اگر بونو در بازی فرداشب مقابل بیلبائو در ترکیب قرار نگیرد، جایزه سامورا که ویژه بهترین دروازه‌بان لیگ است به او خواهد رسید اما اگر در ترکیب باشد و 2‌گل بخورد، جایزه را به کورتوا تقدیم می‌کند.
  رئال‌مادرید برای نخستین بار از فصل 84-1983یک فصل لالیگا را بدون کارت قرمز به پایان رساند. شاید این دستاورد به لطف جدایی راموس به‌دست آمده است.
  رئال مادرید در این فصل لالیگا در 5‌بازی در سانتیاگو برنابئو موفق به گلزنی نشد که بدترین آمار این تیم در یک‌فصل در این تورنمنت (همراه با 85-1984و 94-1993) است.

این خبر را به اشتراک بگذارید