• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
یکشنبه 1 خرداد 1401
کد مطلب : 161318
+
-

سری‌آ، سری آخر

امشب قهرمان لیگ ایتالیا از شهر میلان انتخاب می‌شود

سری‌آ، سری آخر

در ایتالیا امشب غوغایی برپاست. میلان که هر 4 بازی آخرش سخت بوده، همچنان شانس اصلی قهرمانی است چون 2‌امتیاز از اینتر پیش است. بدشانسی این است که با ساسولو بازی دارد؛ تیمی که در بازی رفت میلان را 3 بر یک شکست داده. اینتر حریف ساده‌تری در پیش دارد؛ سمپدوریا. 
  چیرو ایموبیله از لاتزیو آقای گل است؛ دقیقا به‌اندازه کریم بنزما (27گل) زده. ولاهوویچ با یک هت‌تریک به تعداد گل ایموبیله می‌رسد. در جدول پاس‌گل‌ها براردی (14)، چالهان‌اوغلو، بارلا و میلینکوویچ ساویچ (11) در صدر قرار دارند.
  در فاصله یک هفته مانده به پایان سری‌آ بهترین‌های لیگ هم معرفی شدند. مایک مانیان (میلان) به عنوان بهترین دروازه‌بان، گلیسون برمر (تورینو) بهترین مدافع، مارسلو بروزوویچ (اینتر) بهترین هافبک و چیرو ایموبیله (لاتزیو)، آقای گل رقابت‌ها به عنوان بهترین مهاجمان فصل 22-2021 سری‌آ انتخاب شدند.
  ویکتور اوسیمن، مهاجم نیجریه‌ای ناپولی که در فصل جاری ۱۴‌بار دروازه حریفان را باز کرد، به عنوان بهترین بازیکن زیر ۲۳‌سال معرفی شد.
  در میان صدرنشینان (قهرمانان زودهنگام) ۵ لیگ معتبر اروپایی، میلان با پرداخت مجموعا ۱۰۰‌میلیون یورو، کمترین حقوق را به بازیکنانش می‌پردازد. آنها فصل 19-2018 را در حالی در رده پنجم سری‌آ به پایان رساندند که مجموعا ۱۴۲.۶۹۳ هزار یورو حقوق پرداخت می‌کردند و حالا با کاهش ۴۰‌درصدی حقوق‌ها، در یک قدمی فتح اسکودتو هستند. 
  پس از اینسینیه که هفته پیش با گریه آخرین بازی‌اش را مقابل هواداران ناپولی انجام داد تا از فصل آینده به تورنتو در لیگ حرفه‌ای آمریکا بپیوندد، آندره‌آ بلوتی هم با هواداران تورینو وداع کرد و احتمالا در فصل آینده با اینسینیه در تیم کانادایی همبازی خواهد شد. او پس از 7سال از قدیمی‌ترین باشگاه ایتالیا جدا شد و این تیم را به سری‌بی فرستاد.
  تامی آبراهام با دبل مقابل تورینو به رکورد ۱۷‌گل در سری‌آ رسید و بالاتر از گری هیتچنز در فصل 62-1961 به بهترین گلزن انگلیسی تاریخ سری‌آ طی یک فصل تبدیل شد. او با آاس‌رم فصل را در رده ششم جدول به پایان برد اما این تیم را به فینال اولین دوره لیگ کنفرانس اروپا رساند.
  بازی میلان در ورزشگاه ماپی ساسولو برگزار می‌شود و 18هزار هوادار این تیم به این ورزشگاه رفته‌اند اما در شهر میلان هم تلویزیون‌های غول‌پیکری در سطح شهر برای هواداران تهیه شده است.
  7 بازیکن میلان که می‌توانند پس از بازی مقابل ساسولو تیم را ترک کنند؛ ایبراهیموویچ (در صورت بردن اسکودتو بازنشسته می‌شود)، کسیه (انتقال آزاد به بارسلونا)، رومانیولی (انتقال احتمالی به لاتزیو)، فلورنتزی و مسیاس (میلان برای تمدید قراردادشان تردید دارد) باکایوکو (در پایان قرارداد قرضی به چلسی برمی‌گردد) و کاستیخو (در تابستان فروخته می‌شود). گفته می‌شود میلان حاضر است برای دائمی کردن قرارداد براهیم دیاس 22میلیون یورو به رئال مادرید بپردازد.
  لائوتارو مارتینس 21گله هر 104دقیقه یک‌گل زده که از آمار گلزنی لوکاکو، اتوئو و میلیتو هم بهتر است. فقط ایکاردی در فصل 18-2017 بهتر عمل کرده بود.
  در اینتر هم بازیکنانی مثل باستونی، آرتورو ویدال و الکسیس سانچس آخرین بازی خود را در زمین یا روی نیمکت با پیراهن اینترمیلان تجربه می‌کنند. پریشیچ هم هنوز تمدید نکرده و لائوتارو هم ممکن است به تاتنهام فروخته شود.
  آمار سیمونه اینتزاگی با اینتر بعد از کمتر از یک فصل؛ 51‌بازی، 33‌برد، 11‌تساوی، 7شکست، یک‌سوپر‌جام و یک‌جام حذفی ایتالیا و شاید یک اسکودتو.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید