• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
شنبه 31 اردیبهشت 1401
کد مطلب : 161261
+
-

خبرهای کوتاه/ایجاد ۲۶هزار فرصت شغلی در قزوین

خبرهای کوتاه/ایجاد ۲۶هزار فرصت شغلی در قزوین

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی قزوین گفت: امسال ۲۶هزار و ۲۳۰فرصت شغلی برای استان پیش‌بینی شده که نسبت به سال گذشته افزایش چشمگیری  خواهد داشت.
به گزارش ایرنا، عین‌الله کشاورزترک افزود: با توجه به سند اشتغال استان طی سال گذشته ۱۵هزار و ۳۸۰نفر در قزوین اشتغال‌زایی درنظر گرفته شده بود که بیش از ۱۶هزار مورد محقق شد.
به‌گفته وی، هم‌اکنون ۲۴۱تشکل کارگری و کارفرمایی در قزوین فعال است و با توجه به اهمیت آنها در تولید افزایش آنها در سال‌جاری مدنظر ماست.
کشاورزترک با بیان اینکه سال گذشته مقرری بیمه بیکاری برای 5187کارگر برقرار شده است، گفت: همچنین حقوق کارگران امسال ۵۷درصد نسبت به سال قبل افزایش یافته که بالاتر از نرخ تورم در جامعه است.

بازگشت بیماران بستری کرونا به هرمزگان

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: هرمزگانی‌ها همچنان در محیط‌های عمومی و شلوغ باید از ماسک استفاده کنند. فاطمه نوروزیان در گفت‌وگو با ایسنا افزود: تا روز پنجشنبه بیست‌وپنجمین روز بدون فوت کرونا در هرمزگان به ثبت رسید و آمار فوتی‌های این بیماری کماکان ۲۶۱۶نفر است، اما اگر هوشیار نباشیم کرونا باز خواهد گشت.
وی بیان کرد: با وجود اینکه در 3روز گذشته در استان هیچ بیماری با علائم مشکوک به کرونا بستری نبود اما در ۲۴ساعت گذشته ۲بیمار با علائم و تست مثبت کرونا بستری شدند که  تحت نظر هستند.
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان در پایان اضافه کرد: خوشبختانه فعلا بیمار بدحال کرونایی در استان بستری نیست.

گلستان؛ پایلوت سامانه عملیات هوشمند هلال‌احمر

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر گلستان از انتخاب استان‌ به‌عنوان پایلوت اجرای سامانه عملیات هوشمند هلال‌احمر در کشور خبر داد. به گزارش ایسنا، قاسم غریب‌آبادی با بیان اینکه با راه‌اندازی سامانه جدید عملیات در جمعیت هلال‌احمر فرایند انجام ماموریت‌های امدادی هوشمند خواهد شد، گفت: سازمان امداد و نجات به‌عنوان متولی پاسخگویی به حوادث و سوانح طبیعی و همکار و پشتیبان سایر ارگان‌های خدمات‌رسان همواره تلاش می‌کند در بحث امدادرسانی به حادثه‌دیدگان ناشی از حوادث در کمترین زمان ممکن بهترین خدمات را ارائه کند.
 وی با بیان اینکه استفاده از شیوه‌های نوین فراخوان و اعزام نیروهای امدادی به عملیات‌ها از دغدغه‌های اصلی مدیران جمعیت هلال‌احمر است، افزود: سازمان هلال‌احمر با استفاده از فناوری دانش‌بنیان، سامانه‌‌ای را با عنوان سامانه عملیات هوشمند طراحی و راه‌اندازی کرده است که فرایند فراخوان و اعزام نیروها، مسیریابی محل حادثه و ثبت اطلاعات حادثه در آن به‌صورت کاملا  هوشمند انجام می‌شود.‌

این خبر را به اشتراک بگذارید