• پنج شنبه 27 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 8 ذی القعده 1445
  • 2024 May 16
پنج شنبه 29 اردیبهشت 1401
کد مطلب : 161166
+
-

گرینویچ/سربازها ناظر داروخانه‌ها


پیونگ‌یانگ:‌کیم جونگ اون با انتقاد از مسئولان کره‌شمالی، مقابله با شیوع جهش‌دار پاندمی کرونا را به ارتش واگذار کرده است. اکنون سربازان به داروخانه‌های پایتخت اعزام شده‌اند تا بر توزیع دارو برای مبتلایان به «موارد تب» نظارت کنند. به گزارش دویچه‌وله، حدود 2.5سال پس از اعلام رسمی شناسایی نخستین مورد ابتلا به ویروس کرونا، عامل بیماری کووید-۱۹ در شهر ووهان چین، کره‌شمالی که در همسایگی این کشور قرار دارد شیوع یکباره گسترده‌ای از پاندمی را تأیید کرد. رسانه رسمی کره‌شمالی و مقامات این کشور همچنان به تبعیت از کیم جونگ اون از به‌کار بردن واژه‌هایی مانند کرونا و کووید-۱۹ خودداری می‌کنند و از «موارد تب» سخن می‌گویند. دولت کره‌شمالی تا هفته گذشته هیچ مورد از ابتلا به کرونا در این کشور را به‌طور رسمی تأیید نکرده بود. خبرگزاری رسمی کره‌شمالی ۲۳اردیبهشت با تأیید نخستین مورد مرگ یک بیمار مبتلا به کرونا از شناسایی صدها هزار مورد ابتلا به «تب» خبر داد.

تصادف 2سارق خودرو

 اورگون: پس از تصادف 2خودرو، افسر پلیسی که به‌صورت تصادفی در محل، حضور به‌هنگامی داشت متوجه شد هر دو راننده سارق خودرویی هستند که پشت فرمان آن نشسته‌اند. به گزارش فاکس‌نیوز، لی‌کوپر 27ساله و کریستین‌نیکول 25ساله مثل یک روز عادی مشغول رانندگی با خودروی مسروقه بودند که این حادثه برایشان پیش آمد. البته جرائمی که لی‌کوپر به آنها متهم است فقط به سرقت محدود نمی‌شود و مواردی همچون حمل مواد‌مخدر و مقاومت در برابر افسر پلیس را شامل می‌شود. خودرویی که کریستین‌نیکول سوار آن بود دست‌کم 3هفته پیش سرقت شده و پلیس به‌دنبال سارق‌اش بود. به‌علت جمعیت بالای آمریکا و بالا بودن آمار جرم‌های مرتبط با سرقت، بخش حوادث رسانه‌های این کشور هر هفته چند شگفتی قابل توجه دارد.

۱.۴۴ میلیون خودروی الکتریکی
 
سئول:‌ گروه خودروسازی هیوندای موتور اعلام کرد که قصد دارد تا سال۲۰۳۰ میلادی در مجموع ۲۱تریلیون وون (۱۶.۵۴میلیارد دلار) برای توسعه تجارت خودروهای الکتریکی خود در کره‌جنوبی سرمایه‌گذاری کند و این یعنی صنعت خودروسازی جهان با سرعتی بیش از آنچه پیش‌بینی می‌شد به سمت خودرو‌های الکتریکی پیش می‌رود. به گزارش رویترز، فقط گروه خودروسازی کره‌جنوبی که شرکت هیوندای موتور و کیا موتورز را در اختیار دارد، قصد دارد تا سال۲۰۳۰ میلادی سالانه ۱.۴۴میلیون دستگاه خودروی برقی در کره‌جنوبی تولید کند. گروه خودروسازی در بیانیه‌ای اعلام کرد که حجم تولید ۱.۴۴میلیون دستگاه خودروی برقی در کره‌جنوبی حدود ۴۵درصد از مجموع ظرفیت تولید جهانی ۳.۲۳میلیون دستگاه خودروی الکتریکی در سال۲۰۳۰ را تشکیل می‌دهد. رویترز هفته گذشته گزارش داد که هیوندای قصد دارد یک کارخانه جدید تولید خودروهای برقی در ایالت جورجیا ایالات‌متحده بسازد. گروه هیوندای موتور سال گذشته، اعلام کرد که قصد دارد ۷.۴میلیارد دلار در ایالات‌متحده تا سال۲۰۲۵ برای تولید خودروهای الکتریکی، ارتقای امکانات تولید و سرمایه‌گذاری بیشتر خود در راهکارهای هوشمند تحرک، سرمایه‌گذاری کند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید