• پنج شنبه 27 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 8 ذی القعده 1445
  • 2024 May 16
پنج شنبه 29 اردیبهشت 1401
کد مطلب : 161133
+
-

بحران سردرگمی در توییتر

درحالی‌که ایلان ماسک با ادعاهای خود به‌دنبال پایین آوردن قیمت خرید توییتر است، تعدادی از نیروهای ارشد این شبکه‌اجتماعی می‌خواهند این شرکت را ترک کنند

اینترنت
بحران سردرگمی در توییتر

درحالی‌که به‌نظر می‌رسد ایلان ماسک، بنیانگذار تسلا موتورز از خرید توییتر منصرف شده و به‌دنبال لغو کردن پیشنهاد خود است، 3پرسنل این شبکه اجتماعی نیز استعفای خود را اعلام کرده‌اند.
به گزارش بلومبرگ، این سه نیروی ارشد که قصد ترک توییتر بعد از اتفاق اخیر را دارند «ایلیا براون»، معاون مدیریت محصول برای سلامت، گفت‌وگو و رشد؛ «مکس اشمایزر»، رئیس بخش علم داده‌ها (Data Science) و «کاترینا لین»، معاون سرویس این شبکه اجتماعی هستند.
با توجه به اطلاعات آنها در لینکدین، لین و اشمایزر به‌ترتیب حدود یک و 2سال و براون، 6سال در این شرکت بوده‌اند.
پس از انتشار خبرها در این رابطه، توییتر با ارسال بیانیه‌ای این موضوع را تأیید کرده است. سخنگوی این شبکه اجتماعی گفته است: ما همچنان بر ارائه بهترین تجربه ممکن برای کاربران خود متمرکز هستیم. می‌توانیم تأیید کنیم که آنها توییتر را برای فرصت‌های جدیدی ترک خواهند کرد. از زحمات آنها سپاسگزاریم.
در چند هفته گذشته، تغییرات زیادی در وضعیت داخلی تو‌‌ییتر رخ داده است. البته تمام آنها به‌دلیل ماجرای معامله 44میلیارد دلاری ایلان ماسک نبوده؛ هفته گذشته «پاراگ آگراوال»، مدیرعامل توییتر «کیوان بیک‌پور»، رهبر ایرانی‌تبار تیم محصولات و «بروس فالک»، مدیر درآمدها را اخراج کرد. بیک‌پور توضیح می‌دهد: آگراوال که کمتر از 6‌ماه مدیرعامل بوده، از او خواسته است این تیم را ترک کند زیرا می‌خواهد آن را به مسیر دیگری هدایت کند.
در همین حال، ماسک اعلام کرده که اگر تو‌ییتر را تصاحب کند، مدیرعامل جدیدی را منصوب خواهد کرد. بنابراین چیزی به پایان کار آگراوال در سمت مدیرعاملی توییتر باقی نمانده است.

بازی ماسک
 هر چند هیأت مدیره توییتر با فروش این شبکه اجتماعی به ایلان ماسک با مبلغ 44میلیارد دلار موافقت کرده، اما ظاهرا ثروتمندترین فرد جهان می‌خواهد برای دستیابی به قیمت پایین‌تر دوباره مذاکره کند و به‌نظر می‌رسد اهرم فشار ماسک، تعداد کاربران واقعی توییتر است. حالا مدیرعامل تسلا از کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) خواسته تعداد کاربران توییتر را ارزیابی کند.
در روزهای اخیر بحث میان ایلان ماسک و توییتر درباره تعداد کاربران واقعی و فیک این شبکه اجتماعی بالا گرفته. توییتر می‌گوید تنها 5درصد کاربران این شبکه اجتماعی غیرواقعی هستند، درحالی‌که ماسک اعلام کرده که حداقل 20درصد کاربران توییتر واقعی نیستند و البته شاید این میزان به 90درصد هم برسد.
ایلان ماسک دیروز اعلام کرد تا زمانی که توییتر ثابت نکند تعداد کاربران فیک این شبکه اجتماعی کمتر از 5درصد است، دست به معامله‌ای نمی‌زند. پس از این اظهارنظر، ثروتمندترین فرد جهان در توییتر یک نظرسنجی با این مضمون برگزار کرد:
«توییتر ادعا می‌کند که بیش از 95درصد کاربران فعال روزانه واقعی و انسان‌های منحصر‌به‌فرد هستند. آیا کسی چنین تجربه‌ای داشته است؟»
در پاسخ به این نظرسنجی ماسک، یکی از کاربران پیشنهاد داده که SEC ادعای توییتر را بررسی کند. درصورتی که کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا متوجه شود که توییتر دروغ گفته، عواقب بدی در انتظار توییتر خواهد بود. در واکنش به این پیشنهاد، ایلان ماسک با منشن کردن SEC به نوعی خواستار بررسی این موضوع از سوی این کمیسیون شده است.

رازهای پشت پرده
اطلاعات جدیدی که در کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا ثبت شده، نشان می‌دهد که ایلان ماسک به‌مدت 3روز قبل از ارائه پیشنهاد خرید توییتر با هیأت‌مدیره این شرکت گفت‌وگو داشته اما مشخص نیست که بحث اکانت‌های غیرواقعی در این جلسات مطرح شده است یا نه. به‌علاوه، جک دورسی به ماسک گفته بود که این شرکت باید خصوصی شود، با این حال او پیشنهاد ماندن در هیأت‌مدیره را رد کرده است.
اسنادی که در کمیسیون بورس و اوراق بهادار ثبت شده نقطه‌نظر توییتر در روزهای منتهی به ارائه پیشنهاد خرید را نشان می‌دهد. ماسک ابتدا با جک دورسی، ‌بنیانگذار توییتر هم تماس گرفت تا درباره مسیر آینده این شبکه اجتماعی گفت‌وگو کنند. او همان روز در تماسی با یکی از اعضای هیأت‌مدیره توییتر به نام «ایگان دوربان» درباره احتمال پیوستن به هیأت مدیره صحبت کرد.
مدیرعامل تسلا یک روز بعد با «برت تیلور»، رئیس هیأت‌مدیره و «پاراگ آگراوال»، مدیرعامل توییتر حرف زد و نسبت به این شرکت ابراز علاقه کرد. ماسک گفت در حال بررسی ایده پیوستن به هیأت‌مدیره توییتر، خصوصی کردن این شرکت یا تاسیس یک شبکه اجتماعی جدید است.
طرفین پس از برگزاری جلساتی به همراه وکلا و سرمایه‌گذاران خود، توافق کردند که ایلان ماسک به هیأت‌مدیره بپیوندد. مدیرعامل تسلا 4آوریل (15فروردین) با دورسی تماس گرفت و هم‌بنیانگذار توییتر به او گفت باور دارد که این شرکت به‌عنوان یک شرکت خصوصی می‌تواند بهتر عمل کند.

این خبر را به اشتراک بگذارید