• سه شنبه 4 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 14 شوال 1445
  • 2024 Apr 23
پنج شنبه 29 اردیبهشت 1401
کد مطلب : 161128
+
-

4زلزله در یک روز

مرز خوزستان و چهارمحال و بختیاری عصر روز سه‌شنبه (27اردیبهشت) با زلزله 4.4ریشتری لرزید و بعد از آن تا صبح روز گذشته (چهارشنبه 28اردیبهشت) 2زلزله دیگر نیز این محدوده را لرزاند. زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۴.۴ریشتر هم صبح دیروز، حوالی باغین کرمان را به لرزه درآورد.

زلزله کرمان خسارتی نداشت
سعید سعیدی، مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان با بیان اینکه زمین‌لرزه ۴.۴ریشتری بامداد چهارشنبه باغین از توابع این استان خسارتی نداشته است، می‌گوید: کانون زمین‌لرزه باغین خارج از منطقه مسکونی بود، اما تیم‌های ارزیاب مناطق مختلف محل رخداد زلزله را بررسی کردند.
براساس اعلام مرکز لرزه‌نگاری مؤسسه ژئوفیزیک‌دانشگاه تهران، این زمین‌لرزه در ساعت 2.05‌ بامداد دیروز و در عمق ۹کیلومتری زمین اتفاق افتاد. محل وقوع این زمین‌لرزه در فاصله‌ ۱۹کیلومتری باغین، ۲۱کیلومتری بردسیر و ۳۲کیلومتری نگار در کرمان است.

ترک خانه‌ها در «سرخون»
ساعات 17:36و 18:35سه‌شنبه و 3:36بامداد چهارشنبه زلزله‌هایی با قدرت ۳.۸، ۴.۶ و ۳.۵ ریشتر «سرخون» را در چهارمحال و بختیاری و در نزدیکی مرز استان خوزستان لرزاند. فرماندار اردل در استان چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه براساس ارزیابی‌های اولیه ۷۰خانه در 15روستا طی زلزله «سرخون» دچار آسیب شده است، می‌گوید: این آسیب‌ها جزئی و در حد ترک‌خوردگی است، اما در 3زلزله رخ‌داده 2دیوار در یکی از روستاها ریزش کرده. یعقوب شکوهی با بیان اینکه 3زلزله خسارت جانی در پی نداشته است، می‌افزاید: 3تیم امدادی از ساعات نخست این زلزله‌ها در منطقه حضور دارد.
به‌گفته وی، مردم 2دهستان هلیساد و شلیل سه‌شنبه‌شب را بیرون از منزل سپری کردند و در این مدت همه مساجد و مدارس منطقه آماده پذیرش و اسکان مردم بودند.
فرماندار همچنین تأکید می‌کند که گروه‌های فنی از خط انتقال نفت مارون و سد کارون۴ بازدید کرده‌اند و خوشبختانه مشکلی مشاهده نشده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :