• سه شنبه 1 خرداد 1403
  • الثُّلاثَاء 13 ذی القعده 1445
  • 2024 May 21
پنج شنبه 29 اردیبهشت 1401
کد مطلب : 161110
+
-

منهای فوتبال/تاراز- پیکان، سانتوری- شهداب

تاراز- پیکان، سانتوری- شهداب
تاراز قزاقستان و سانتوری سانبرد ژاپن به مرحله نیمه‌نهایی والیبال جام باشگاه‌های آسیا صعود کردند و امروز برای صعود به فینال باید از سد پیکان و شهداب بگذرند. سانتوری در 3ست تیم الریان قطر را شکست داد و برای این پیروزی کار سختی نداشت؛ 25-20، 25-20و 25-22 نتایج ست‌ها بود. سانتوری عصر امروز باید با برنده شهداب و گاز جنوبی عراق بازی کند، این دو تیم عصر دیروز بازی کردند و با توجه به نتایج قبلی به‌نظر نمی‌رسید شهداب کار سختی برای شکست دادن نماینده عراق داشته باشد. در دیگر بازی مرحله‌ یک‌چهارم نهایی تاراز تیم ناخون راتچاسیمای تایلند را شکست داد. نماینده تایلند ست اول را 25-20 از دست داد و با اینکه در ست دوم رقابت نزدیکی داشت و توانست 25-22به پیروزی برسد اما در ست‌های سوم و چهارم 25-17و 25-18بازنده شد. تاراز امروز در مرحله نیمه‌نهایی باید با برنده بازی پیکان و اربیل عراق بازی کند. با شانسی که پیکان برای پیروزی در بازی عصر دیروز داشت، امروز باید جدال این دو تیم برای فینالیست شدن دیدنی باشد.

والیبال و یک مصدوم دیگر
یک بازیکن دیگر از اردوی تیم ملی والیبال کم شد. طبق آخرین خبر امیرحسین فرهادی که از ملی‌پوشان جوان و تازه‌وارد به اردوی تیم ملی است، مصدوم است و نمی‌تواند تمرینات را ادامه بدهد. فرهادی که سال پیش برای سایپا بازی کرد، تا 2ماه نمی‌تواند تمرین والیبال داشته باشد. بعد از جواد کریمی، میثم صالحی و علی‌اصغر مجرد، فرهادی هم به جمع مصدومان تیم اضافه شد و لیگ‌ ملت‌ها را از دست داد.

کشتی تا نیمه‌شب
روز اول مسابقات کشتی آزاد نونهالان قهرمانی کشور که به میزبانی سنندج برگزار شد، با مسئله بزرگی همراه بود. مسابقات روز اول تا بامداد طول کشید و این اتفاق اعتراض بسیاری از مربیان و خانواده‌ها را به همراه داشت. بعد از این اتفاق ابراهیم مهربان، دبیر فدراسیون با دستور علیرضا دبیر صبح روز دوم راهی سنندج شد تا علت این بی‌نظمی و اخلال مشخص شود. مهربان تأیید کرده که مسابقات روز اول تا بامداد روز بعد ادامه داشته است: «مسابقات در هیچ مقطعی نباید از ساعتی که مشخص شده، بیشتر طول بکشد اما متأسفانه مسابقات روز اول تا بعد از نیمه‌شب هم ادامه داشت و هیچ توجیهی از برگزارکنندگان قابل‌قبول نیست.» به‌گفته مهربان قرار است مسابقات فرنگی به‌مدت 2روز و هر روز در 6وزن برگزار شود تا اتفاقات مسابقات آزاد تکرار نشود. تیرماه امسال مسابقات قهرمانی نونهالان آسیا برگزار می‌شود و مسابقات قهرمانی کشور به نوعی انتخابی مسابقات آسیایی است.

صیامی هم می‌رود؟
روزهای گذشته شایعه شد وزارت ورزش از مدیریت فدراسیون دوومیدانی و سطح ورزشکاران این رشته راضی نیست و از هاشم صیامی رئیس این فدراسیون خواسته است که استعفا دهد. اما صیامی هم خبر استعفا و هم درخواست وزیر را رد کرده و به ایرنا گفته است: «من منتخب مجمع هستم و وزیر ورزش هم همواره از من حمایت کرده است.»

 

این خبر را به اشتراک بگذارید