• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
دو شنبه 1 اسفند 1401
کد مطلب : 186033
+
-

نفس راحت شهداب و هورسان

در اولین روز از مرحله پلی‌آف لیگ برتر والیبال، شهداب یزد و هورسان رامسر به پیروزی رسیدند و یک قدم به حضور در جمع 4تیم نزدیک‌تر شدند

نفس راحت شهداب و هورسان

مرحله پلی‌آف لیگ برتر والیبال با پیروزی یزدی‌ها آغاز شد. شهداب یزد، قهرمان فصل پیش که این فصل هم در پایان مسابقات مرحله گروهی صدرنشین جدول بود، عصر دیروز مقابل ایفاسرام اردکان قرار گرفت. این بازی برای یزدی‌ها اهمیت ویژه‌ای داشت. آنها سال قبل نیم فصل دوم را با علیرضا طلوع‌کیان آغاز کردند و با این مربی به قهرمانی لیگ رسیدند اما بعد از اتفاقاتی که پس از جام باشگاه‌های آسیا افتاد، طلوع‌کیان برکنار شد و نیم فصل دوم امسال روی نیمکت ایفا نشست. پیروزی در مقابل سرمربی سابق انگیزه محمدرضا تندروان و بازیکنانش را دوچندان کرده بود. البته که پیروزی در این بازی آنها را یک‌قدم به حضور در جمع 4تیم، رسیدن به فینال و تکرار قهرمانی نزدیک‌‌تر می‌کرد که این اتفاق افتاد.
شهداب و ایفاسرام در 2بازی مرحله گروهی نتایج متفاوتی گرفتند. در بازی رفت اردکان 3 بر 2 برنده بود و در بازی برگشت شهداب 3 بر یک. با این نتایج پیش‌بینی برنده کمی سخت بود. دیروز بازی با برتری اردکانی‌ها آغاز شد. در سالن والیبال ورزشگاه آزادی که میزبان مرحله‌ پلی‌آف است، بعد از رقابتی نزدیک اردکان 28 بر 26 ست را به پایان برد اما خوشحالی آنها هم با همین ست به پایان رسید. در 3 ست بعدی شهداب 25 بر 21، 27 بر 25 و25 بر 16 به پیروزی رسید. اختلاف 2تیم در هر ست نمایان‌تر شد و حالا یزدی‌ها امیدوارند در بازی دوم هم به پیروزی برسند و اولین تیمی باشند که به جمع 4تیم می‌رسند. بازی برگشت عصر سه‌شنبه برگزار می‌شود.

   غفور همچنان بدون جام
امیر غفور دیروز امتیازآورترین بازیکن زمین بود. غفور دیروز بیشترین امتیازات را برای شهداب گرفت؛ 32 امتیاز از 103امتیاز کامل تیم. بازیکن سابق تیم ملی حسرت گرفتن جام در ایران را دارد. او سال گذشته بازیکن سپاهان بود و با صدرنشینی سپاهان در مرحله گروهی و صعود این تیم به جمع 4تیم، غفور امیدوار بود در لیگ جام می‌گیرد اما سپاهان نتوانست فینالیست شود و غفور آرزو به دل ماند. او این فصل پیراهن شهداب را پوشید و حالا امیدوار است با این تیم بتواند روی سکوی اول برود.

  تندروان: یک بازی مانده
شهداب بازی اول را برده اما تندروان، سرمربی این تیم از تیم حریف بیشتر از تیم خودش تعریف کرد: «این دیدار یک رقابت میان تیم‌های اول و هشتم جدول نبود، تیمی که مقابل شهداب بازی کرد به اعتقاد من جایگاهش هشتم جدول نبود و با این کیفیت و بازیکنان متعدد ملی‌پوش می‌توانست در جدول در رده‌های سوم و چهارم قرار گیرد. می‌دانستیم که بازی سختی مقابل این تیم داریم، تیم حریف ست اول و دوم شهداب را تحت فشار قرار داد اما شرایط بازیکنان در ست سوم و چهارم مطلوب‌تر شد و توانستیم این مسابقه را با پیروزی به پایان برسانیم.» او از حالا به بازی بعدی فکر می‌کند: «این فقط یک بازی بود و به اتمام رسید و یک بازی دیگر روز سه‌شنبه داریم، کل مجموعه شهداب برای بازی بعدی تمرکز خواهند داشت. هیچ تمرکزی بر دیدار های مرحله بعد نخواهیم داشت و فقط به بازی دور برگشت فکر می‌کنیم.»

   طلوع‌کیان: برمی‌گردیم
طلوع‌کیان، سرمربی ایفاسرام استان یزد را برنده بازی می‌داند: «این بازی جشن والیبال یزد بود، برنده و بازنده ندارد، قطعاً یک نماینده از استان یزد مدال می‌گیرد.» ایفاسرام در این بازی علی‌اصغر مجرد را نداشت. طلوع‌‌کیان درباره غیبت او توضیح داد: «این بازیکن یک وزنه‌ای بود که تجربه تیم را بیشتر می‌کرد و به دلیل آسیب دیدگی نتوانست در این مسابقه حاضر شود، امیدواریم به زودی مصدومیتش برطرف شود و سلامتی خود را به دست آورد.» اردکانی‌ها هم برای بازی بعدی نقشه می‌کشند: « بازی زیبایی را دیدیم اما مسابقه در ست چهارم بازی از دست ما خارج شد و در دریافت به خوبی عمل نکردیم. قطعا به خوبی تمرین و ریکاوری می‌کنیم و برای بازی بعدی با قدرت آماده خواهیم شد تا حداقل والیبالی‌ها و تماشاگران بتوانند از بازی لذت ببرند.»

  هورسان هم جلو افتاد
هورسان رامسر و پاس گرگان هم دیگر بازی مرحله پلی‌آف را انجام دادند. بازی این دو تیم نزدیک بود. رامسری‌ها بازی را بهتر شروع کردند و ست اول را 25 بر 18 بردند. نتیجه ست دوم دور از انتظار بود. پاس با درخشش امین اسماعیل‌نژاد 25 بر 9 ست را برد. ست سوم هورسان به بازی برگشت و 25 بر 20 به پیروزی رسید. اما در ست چهارم پاس تلافی کرد و با نتیجه 25 بر 19 بازی را به ست پنجم کشاند. در ست پنجم هورسان 15 بر 13 برنده بود. رامسری‌ها با یک پیروزی جلو افتاده‌اند و امیدوارند روز سه‌شنبه بازی دوم را هم ببرند.
امروز در روز دوم مسابقات هراز لبنیات آمل با فولاد سیرجان بازی می‌‌کند و پیکان هم مقابل نیان الکترونیک خراسان قرار می‌گیرد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :