• سه شنبه 1 خرداد 1403
  • الثُّلاثَاء 13 ذی القعده 1445
  • 2024 May 21
پنج شنبه 29 اردیبهشت 1401
کد مطلب : 161105
+
-

سرنوشت سقوط هم در دست جرارد است

اسطوره لیورپول در این فصل هم می‌تواند قهرمان لیگ را تعیین کند و هم یک‌تیم را به دسته پایین‌تر بفرستد

سرنوشت سقوط هم در دست جرارد است

برای اینکه تعداد بازی‌های تیم‌ها در جدول لیگ برتر در عدد37برابر شود، امشب 3‌بازی در انگلیس برگزار می‌شود که خیلی هم کم‌اهمیت نیستند؛ اورتون- کریستال‌پالاس، استون ویلا- برنلی و چلسی- لسترسیتی.
  با شکست این هفته آرسنال مقابل نیوکاسل سهمیه چلسی برای لیگ قهرمانان فصل آینده قطعی شد. حالا تنها خطری که قهرمان فصل گذشته اروپا را تهدید می‌کند، سقوط به رده چهارم و حضور در پلی‌آف است. تاتنهام 2‌امتیاز از چلسی کمتر دارد و اگر چلسی نتواند هر 2 دیدار باقی‌مانده را ببرد، تاتنهام با پیروزی مقابل نوریچ در هفته آخر می‌تواند به رده سوم برسد. در هر صورت چه تاتنهام سوم شود چه چهارم یا حتی پنجم، این دومین باری خواهد بود که آنتونیو کونته به‌عنوان سرمربی یک‌تیم در لیگ‌های سطح اول فوتبال اروپا در رتبه‌ای غیراز اولی یا دومی فصل را به پایان خواهد برد. او در فصل 18-2017با چلسی پنجم شد. چلسی برای قرار گرفتن در رده سوم جدول تنها به یک‌امتیاز از 2‌بازی باقی‌مانده خود نیاز دارد.
  یک خبر حاشیه‌ای دیگر؛ توماس توخل می‌خواست کریستنسن را در فینال جام حذفی در ترکیب اصلی قراردهد، اما این بازیکن به دلایل نامعلومی به مربی گفت که آماده بازی نیست. او مصدومیتی را هم به کادر پزشکی اعلام نکرد و صبح روز بازی هتل را ترک کرد. کریستنسن به‌زودی به بارسلونا می‌پیوندد و احتمالا می‌خواسته ریسک مصدومیت در این مسابقه را کم کند. حالا در باشگاه چلسی نسبت به او احساس بدی پیدا شده. پیش‌تر بارسلونا بازیکنان را ترغیب به یاغی‌گری می‌کرد تا باشگاه‌شان را به فروش راضی کنند اما این‌بار مدافع دانمارکی بدون مشکلی با بارسا به توافق رسیده بود تا در پایان فصل به‌صورت رایگان به این تیم برود.
  استون‌ویلا یکشنبه باید سیتی را به نفع لیورپول متوقف کند تا در تعیین قهرمان لیگ نقش داشته باشد. این تیم حالا 3‌روز پیش از این بازی باید در سرنوشت سقوط یکی از 2 تیم برنلی و اورتون هم نقش ایفا کند. شاید استیون جرارد که اسطوره لیورپول است بدش نیاید استون‌ویلا به برنلی ببازد تا شرایط سقوط اورتون که دشمن و رقیب همشهری لیورپول است به دسته پایین‌تر فراهم شود. پیروزی استیون جرارد در این بازی می‌تواند به همبازی سابق او در تیم ملی انگلیس یعنی فرانک لمپارد که هم‌اکنون سرمربی اورتون است، کمک کند. جرارد این روزها برای خودش بازی نمی‌کند و برای مشخص شدن سرنوشت تیم‌های دیگر تیمش را به میدان می‌فرستد.

اورتون  ؛این هفته به برنتفورد باخت وگرنه هم‌اکنون دغدغه سقوط نداشت. هم‌اکنون اورتون 2‌امتیاز از برنلی و یک‌امتیاز بیشتر و یک‌بازی کمتر از لیدز دارد. برد بر کریستال‌پالاس می‌تواند بقای تافی‌ها را تضمین و بازی هفته پایانی را برای این تیم تشریفاتی کند چون در این صورت فاصله امتیاز نسبت به لیدز به 4امتیاز افزایش می‌یابد. تیم‌های واتفورد و نوریچ سقوط‌شان قطعی شده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :