• جمعه 28 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 9 ذی القعده 1445
  • 2024 May 17
پنج شنبه 29 اردیبهشت 1401
کد مطلب : 161103
+
-

یکشنبه سرنوشت

همه سناریوهای احتمالی برای تعیین قهرمان لیگ برتر

یکشنبه سرنوشت

با پیروزی 2بر یک لیورپول بر ساوتهمپتون، جنگ قهرمانی در لیگ برتر به هفته پایانی کشیده شد. کلوپ که با 9تغییر تیمش را به میدان فرستاده بود، توانست امیدهای قهرمانی را حفظ کند. حالا یکشنبه اگر استیون جرارد بتواند با استون‌ویلا یک‌امتیاز از منچسترسیتی بگیرد و لیورپول بر ولوز پیروز شود، قهرمانی به قرمزها می‌رسد و کلوپ نخستین بار یک‌جام را برای لیورپول 2‌بار می‌برد. در غیراین‌صورت و با پیروزی من‌سیتی یا توقف لیورپول در ایستگاه آخر، گواردیولا برای چهارمین‌بار قهرمان لیگ برتر خواهد شد.
  یک سناریوی عجیب دیگر هم وجود دارد؛ اینکه اتفاقاتی باور نکردنی بیفتد و برای تعیین قهرمان فصل، یک‌دیدار تکراری و پلی‌آف و فینال بین سیتی و لیورپول برگزار شود. این اتفاق در حالی رخ خواهد داد که منچسترسیتی با نتیجه 6بر صفر به استون‌ویلا ببازد و در بازی همزمان لیورپول با ولوز 5-5مساوی کند. هم‌اکنون تفاضل گل سیتی 6‌گل از رقیب بهتر است. اگر این اتفاق بیفتد گل‌های زده و خورده هر 2تیم در عددهای 92گل زده و 30گل خورده با هم برابر می‌شود و با امتیازات برابر، سرنوشت قهرمانی به بازی تکراری سپرده خواهد شد.
  در هر سناریویی غیراز این؛ اگر هر 2 تیم در هفته پایانی ببازند یا مساوی کنند یا ببرند، سیتی قهرمان می‌شود. اگر سیتی مساوی کند و لیورپول ببازد، بازهم سیتی قهرمان خواهد شد. اگر سیتی ببازد و لیورپول مساوی کند باز هم جام به سیتی می‌رسد. لیورپول تنها درصورتی قهرمان می‌شود که سیتی امتیاز از دست بدهد و خودش برنده بازی پایانی باشد.
  لیورپول هم‌اکنون 89امتیاز کسب کرده و ممکن است در هفته پایانی امتیازات خود را در این فصل به عدد92برساند که باز هم برای قهرمانی کافی نخواهد بود. این در حالی است که منچستریونایتد ۷بار با امتیازی کمتر از ۸۶، عنوان قهرمانی این رقابت‌ها را به‌خود اختصاص داده است. حالا سؤال اینجاست که رقابت بین گواردیولا و کلوپ باعث بالا رفتن امتیازات تیم قهرمان شده یا افت تیم‌هایی مثل آرسنال و منچستر و...؟ لیگ ضعیف‌تر شده یا دو تیم بالای جدول خیلی قوی‌تر شده‌اند؟
  میلنر که مثل همیشه در پست غیرتخصصی و این‌بار در دفاع راست بازی می‌کرد، در نیمه اول مقابل ساوتهمپتون 5‌موقعیت گل برای لیورپول خلق کرد. او با ۳۶سال و ۱۳۳روز سن بعد از اسکولز، به مسن‌ترین بازیکنی تبدیل شد که این تعداد موقعیت را خلق می‌کند. آخرین‌بار پل اسکولز در آوریل ۲۰۱۲ برای منچستریونایتد مقابل کویینز پارک رنجرز با ۳۷سال و ۱۴۴روز سن، 5‌موقعیت در یک‌بازی لیگ برتر ایجاد کرده بود.
  لیورپول برای سومین‌بار در این فصل در مسابقه‌هایی که مانه و صلاح همزمان در ترکیب نبودند پیروز شد؛ کریستال‌پالاس، برنتفورد و ساوتهمپتون.
  لیورپول تنها تیمی است که هنوز در یک‌بازی لیگ در سال 2022شکست نخورده و در 18‌بازی اول خود در سال‌جاری 15‌برد و 3‌تساوی به‌دست آورده است. در ژانویه 2022آنها 14‌امتیاز از سیتی عقب بودند.
  لیورپول با زدن 2‌گل به ساوتهمپتون به رکورد 550گل زده در لیگ برتر زیرنظر یورگن کلوپ رسید. آنها در بازی‌های خارج از خانه لیگ نیز به رکورد 250گل رسیدند.
  ساوتهمپتون در 2‌بازی این فصل، 2‌تساوی از سیتی گرفته و تنها در مرحله یک‌چهارم نهایی جام حذفی به این تیم باخته بود.

ایبراهیما کوناته در 27‌دیداری که برای لیورپول به میدان رفته، این تیم رنگ باخت را ندیده؛ ۲۲‌برد و ۵‌تساوی
جوئل ماتیپ در هر ۸‌بازی لیگ برتری که موفق به گلزنی شده لیورپول به پیروزی رسیده. او در ۱۲۵بازی در لیگ برتر، تنها ۱۰‌بازی را باخته؛ یعنی 8درصد. این کمترین درصد باخت بین بازیکنانی است که حداقل ۱۰۰‌بازی را در تاریخ لیگ برتر انجام داده‌اند. ماتیپ در 108مسابقه در ترکیب حاضر بوده است

این خبر را به اشتراک بگذارید