• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 24 اردیبهشت 1397
کد مطلب : 16089
+
-

برادران عبدولی زیر تیغ

برادران عبدولی زیر تیغ

محسن محمودصفری|  کتک‌کاری، فحاشی و تهدید برخی از کشتی‌گیران سبب شد بار فنی مسابقات انتخابی تیم‌ملی به چشم نیاید. ولی رئیس فدراسیون نیمه پر لیوان را هم دیده است و در نامه‌ای خطاب به کمیته انضباطی فدراسیون کشتی، خواسته کشتی‌گیرانی که مانع تنش‌زایی شدند هم در تصمیمات این کمیته مورد توجه قرار گیرند و در مقابل با کشتی‌گیران خاطی طبق قانون برخورد شود.
  پرتاب ساعت‌مچی به‌سمت داور خارجی
رسول خادم رئیس فدراسیون کشتی در بخشی از نامه خود به اتفاقات کشتی دسته فوق‌سنگین اشاره کرده است و گفته: «رفتار جوانمردانه آقای یدالله محبی در کنار تنش‌هایی که از سوی نزدیکان و هواداران او پس از انجام دو مسابقه ایشان با آقای پرویز هادی در فینال ملاحظه گردید. مشارالیه علیرغم اینکه خود نیز به رأی اعلام شده داوران معترض بود، اما در آرام کردن هواداران و تنش‌هایی که از سوی ایشان در اعتراض به آرای داوری دنبال می‌گردید، با نهایت سعه صدر رفتار بسیار ارزشمندی را در آن شرایط ملتهب انجام داد، که نمی‌توان به سادگی از آن گذشت. همچنین رفتار ارزشمند آقای محمد‌علی گرایی در کنترل مربی خود و جلوگیری از اقدامات تنش زایی که پس از کشتی مشارالیه با آقای پژمان پشتام از سوی هوادارانش در حال شکل گیری بود.» در کشتی بین هادی و محبی برادر یداله محبی، ارشک محبی قصد حمله‌ور شدن به داور را داشت که با ممانعت ماموران مواجه شد ولی در ادامه ساعت مچی خود را به‌سمت داور وسط پرتاب کرد! نکته دیگر درباره نامه خادم اینکه او هیچ اشاره‌ای به اتفاقات کشتی برادران عبدولی نکرده است که نشان می‌دهد رسول خادم هم این رفتار را غیر قابل دفاع دانسته و معتقد است کمیته انضباطی باید با آنها برخورد کند. حسن شکری رئیس کمیته انضباطی درباره نحوه برخورد با خاطیان مسابقات انتخابی به همشهری‌ورزشی گفت: «روز سه‌شنبه 8نفر را به‌عنوان مطلع احضار کرده‌ایم و با کمک مستندات و شاهدان به اتفاقات رخ داده رسیدگی خواهیم کرد.» شکری درباره برخورد با نفرات عنوان‌دار المپیک و یا جهان در کمیته انضباطی چطور خواهد بود و امکان دارد برای آنها استثنا قائل شوند گفت: «به هیچ‌وجه با کسی مماشات نخواهیم کرد و همه در برابر قانون یکسان هستند.» شکری در پاسخ به این سوال که چه میزان از محرومیت در انتظار خاطیان خواهد بود به همشهری‌ورزشی گفت: «جریمه‌‌ها بر حسب تخلفات صورت گرفته در قانون متفاوت است محرومیت‌ها می‌تواند از 3سال باشد تا جریمه نقدی که در قانون درنظر گرفته شده است» 
    مهربانی داور با سامان عبدولی 
داوری مسابقات انتخابی هم بی‌حرف و حدیث نبود و خیلی از کشتی‌گیران نحوه قضاوت داوران را دلیل اصلی تنش در مسابقات انتخابی می‌دانستند که جواد کریمی دبیر کمیته داوران در این‌باره به همشهری‌ورزشی گفت: «در این مسابقات ما از داوران خارجی استفاده کردیم تا تنش را به حداقل برسانیم ولی متاسفانه برخی از حرکات باعث شد این مسابقات تحت‌الشعاع قرار گیرد.» کریمی درباره نحوه عملکرد داوران خارجی در مسابقات انتخابی گفت: «این داوران همگی دارای درجه s1 جهانی بودند که در مسابقات المپیک ریو سوت زده بودند. این کشتی‌گیران بودند که تنش ایجاد می‌کردند. در نظر داشته باشید فردی ساعتش را به‌سمت داور پرتاب کرد اگر آن ساعت سنگین با صورت یک داور خارجی برخورد می‌کرد چه آبروریزی می‌شد؟» دبیر کمیته داوران در پاسخ به این سوال که داوروسط کشتی سامان عبدولی و محمد نوربخش چرا  بعد از ضربه سر عبدولی او را دیسکالیفه نکرد و به‌نظر از برادران عبدولی ترسیده بود گفت: «این‌طور نیست ولی ای‌کاش مربیان آن زمان درخواست چلنج می‌کردند. البته خود کشتی‌گیر ضربه زننده معتقد بود که نوربخش دارد بزرگنمایی می‌کند ولی دیدیم که ضربه او با شکستگی هم همراه بود!»
 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :