• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
یکشنبه 25 اردیبهشت 1401
کد مطلب : 160710
+
-

با مردم/صاحبخانه‌ام یارانه گرفت و من نه

یارانه جدید معیشتی بر چه اساسی به افراد تعلق گرفته است؟ یک بازنشسته مستأجر هستم و یک ماشین 16ساله ساخت داخل کل دارایی‌ام هست، با این همه یارانه به من تعلق نگرفت ولی صاحبخانه‌ام یارانه گرفته است. اینگونه یارانه دادن عادلانه نیست. تا من بیایم اعتراض کنم و مدارک بدهم و یارانه معوقه‌ام هم واریز شود دوباره قیمت‌ها جهش کرده است.
اعتمادی از تهران

اغلب نانواهای زنجان فقط پول نقد می‌گیرند
پس از اجرای طرح اختصاص یارانه نان به نانواها براساس تعداد فروش که در زنجان در حال اجراست بیش از 50درصد نانوا‌های شهر زنجان فقط پول نقد می‌گیرند. نمی‌دانم دلیل این کار چیست ولی آیا پایان پاندمی کرونا اعلام شده است؟ آیا براساس آماری که از زنجان درمی‌آید می‌خواهند این طرح را در کل کشور اجرایی کنند؟
معصوم‌زاده از زنجان 

شهرداری، زباله‌گردها را ساماندهی کند
اگر شهرداری زباله‌گردها را ساماندهی کند، هم این افراد گزینش شده و از ورود برخی افراد غیرمتعارف و هنجارشکن به حیطه جمع‌آوری زباله جلوگیری می‌شود و هم شهرداری می‌تواند عدالت را بین زباله گردها برقرار کرده و جلوی پراکندن زباله و آسیب دیدن سطل‌های زباله و آلودگی شهر را بگیرد.
سیادتی از تهران

پیامک
نظارتی بر نرخ‌های دریافتی آرایشگاه‌های زنانه نیست

به‌نظر می‌رسد نظارتی بر کار آرایشگاه‌های زنانه نیست. برخی از آنها نرخ‌هایی را برای خدماتشان ارائه می‌کنند که چند سال پیش می‌شد با پول آن ماشین خرید! واقعا به چه مجوزی چنین دستمزدهای کلان و بدون توجیهی از مشتری دریافت می‌شود و چرا نظارتی بر نحوه صحیح و عادلانه قیمت‌گذاری این صنف وجود ندارد؟ 
حبیبی از تهران

قوه‌قضاییه به داد من برسد

من هنگام کار در قوه‌قضاییه شهرستان اشتهارد در سال97بر اثر حادثه‌ای یک دست و یک پایم را از دست دادم. از آن سال تاکنون به‌دنبال گرفتن حق بیمه خود هستم ولی متأسفانه هیچ اقدامی صورت نگرفته و هنوز هم درگیر کاغذبازی اداری هستم. از مسئولین قوه‌قضاییه درخواست رسیدگی و کمک دارم.
محمدی از اشتهارد

به رسمیت شناختن مالکیت، تقدم در تاریخ سند باشد نه قولنامه

برخی از اوقات پیش می‌آید که یک مالک، ملک خود را به چند نفر فروخته و در واقع کاری غیرقانونی مرتکب شده است. در این شرایط نهادهای ذی‌ربط تقدم در تاریخ معامله یا همان قولنامه را ارجح و مستند می‌دانند درحالی‌که تقدم و مشروعیت باید با تاریخ سند باشد.
شیبانی از تهران

پیام
مابه‌التفاوت گروه اضافه شده بازنشستگان کشوری پرداخت شود

بیشتر از یک‌سال است که یک گروه به گروه شغلی بازنشستگان کشوری اضافه شده است و طبق اعلام سازمان بازنشستگی می‌بایست از تاریخ اول مهرماه97مابه‌التفاوت این گروه اضافه شده به بازنشستگان پرداخت شود اما تا به حال هیچ اقدامی انجام نشده و متأسفانه سازمان هم پاسخگو نیست.
سپهری از تهران

کانون‌های تولد دوباره و ترک اعتیاد نیازمند نظارت جدی هستند
کانون‌هایی به نام تولد دوباره و ترک اعتیاد و اسامی شبیه این هستند که نظارتی بر کار آنها نیست و با اخذ وجوه سنگین از افراد علاقه‌مند به ترک اعتیاد یا خانواده‌هایشان آنها را سرکیسه می‌کنند بدون اینکه نتیجه حاصله مطلوب باشد. اگر بر کار این کانون‌ها نظارت شود قطعا هم جلوی سوءاستفاده و تخلفات گرفته می‌شود و هم حال جامعه بهتر خواهد شد.
فریدی از مشهد

تهویه در مترو حتما باید روشن باشد
با توجه به حجم انبوه مسافرانی که روزانه از مترو استفاده می‌کنند روشن بودن تهویه واگن‌های مترو در تمام ساعات فعالیت اجتناب‌ناپذیر است، اما در برخی ساعات تهویه‌ها یا خاموش است یا خراب که این کار در فشار و شلوغی جمعیت می‌تواند به قیمت جان کسی تمام شود. لطفا مسئولان مترو به این امر توجه داشته باشند.
بابایی از کرج 

وضعیت آسفالت آزادراه تهران- قم اصلا مناسب نیست
به واسطه شغلم به‌طور دائم از اتوبان تهران - قم و بالعکس تردد می‌کنم و می‌بینم که آسفالت این آزادراه پر از دست‌انداز و حتی چاله‌های کوچک است و من مجبورم هر چند وقت یک‌بار به تعمیرگاه مراجعه کنم. مگر نباید عوارض دریافتی از رانندگان صرف نگهداری و تعمیر اتوبان‌ها شود؟ 
رضایی از تهران

این خبر را به اشتراک بگذارید