• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
یکشنبه 25 اردیبهشت 1401
کد مطلب : 160707
+
-

قاتل شوهر از قصاص گریخت

زن افغانستانی که از 3سال قبل به جرم قتل شوهرش در زندان به سر می‌برد با تلاش قاضی دادسرای کرج و رئیس زندان و گذشت اولیای‌دم از مجازات قصاص رهایی یافت.
به‌گزارش همشهری، حسین فاضلی هریکندی، رئیس‌کل دادگستری استان البرز گفت: این زن تبعه کشور افغانستان سال‌ها با همسرش در ایران زندگی می‌کرد و صاحب 2 فرزند خردسال بود. وی ادامه داد:‌ او در سال۱۳۹۸ پس از مشاجره لفظی و درگیری با همسرش، وی را به قتل رساند و پس از آن از سوی پلیس دستگیر شد. در ادامه نیز با رسیدگی به پرونده‌اش در دادگاه کیفری، وی به قصاص نفس محکوم و پس از طی مراحل قانونی مقرر شده بود حکم صادره در ندامتگاه مرکزی کرج به مرحله اجرا درآید. رئیس‌کل دادگستری استان البرز تصریح کرد: اولیای دم که شامل پدر و مادر مقتول بودند ابتدا اصرار بر اجرای حکم قصاص داشتند اما با تلاش‌ها و صحبت‌های انجام شده توسط قاضی اجرای احکام کیفری دادسرای کرج و رئیس زندان نهایتا پس از ساعت‌ها مذاکره، رضایت خود را نسبت به عدم‌اجرای حکم اعلام کردند.
وی با بیان اینکه این زن بابت جنبه عمومی جرم همچنان در زندان به سر خواهد برد، گفت: نکته قابل توجه در این پرونده، تلاش‌های انسانی و مجدانه مقامات قضایی و مسئولان زندان مربوطه جهت جلب رضایت و جلوگیری از قصاص بود، هر چند طرفین این پرونده اهل کشور دیگری بودند.

این خبر را به اشتراک بگذارید