• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
یکشنبه 25 اردیبهشت 1401
کد مطلب : 160693
+
-

74سال زندگی نکبت‌بار رژیم صهیونیستی

حسن رشوند -دبیر  گروه سیاسی

74سال است که از اشغال سرزمین فلسطین توسط صهیونیست‌ها و تأسیس این رژیم جعلی می‌گذرد. از همین رو، روز 15می(25اردیبهشت‌ماه) «یوم النکبه» نامیده شده‌ است تا سالروز تأسیس این شجره خبیثه همیشه در حافظه مردم فلسطین و تمام مسلمانان آزاده جهان ماندگار بماند و اخراج بیش ‌از 800هزار فلسطینی از موطن خود از ذهن‌ها خارج نشود.
در پی اعلام تأسیس رژیم صهیونیستی، جوخه‌های ترور یهودی(هاگانا، اشترن، پالماخ) که در دوره 26ساله قیمومیت انگلستان آموزش دیده بودند، اقدام به تخریب و ویرانی شهرها و روستاهای فلسطینی و قتل و غارت مردم فلسطین کردند. براساس آمارهای موجود در این مقطع، 780هزار نفر از یک‌میلیون ‌و 400هزار نفر فلسطینی موجود از سرزمین مادری‌شان آواره شدند. این تنها بخشی از مظلومیت ملت فلسطین است که با گذر زمان عمیق‌تر نیز شده ‌است. درباره آنچه در این 74سال عمر رژیم نکبت‌بار رژیم صهیونیستی بر فلسطینی‌ها حاصل شده ‌است، می‌توان به این سرفصل‌ها اشاره کرد:
  تخریب کامل بیش ‌از 531شهر و روستای فلسطینی و پاکسازی نژادی در این مناطق
  کشته شدن ده‌ها هزار نفر فلسطینی در جریان اشغال
  اشغال 78درصد از خاک فلسطین
  مهاجرت اجباری780هزار فلسطینی که برخی این آمار را تا 980هزار نفر نیز عنوان کرده‌اند.
  به‌اسارت درآوردن 150هزار فلسطینی در سرزمین‌های اشغالی در شرایط سخت که امروز با عنوان عرب‌های1948 شناخته می‌شوند.

اکنون جنایات رژیم صهیونیستی فراتر از ملت فلسطین رخ نمایانده که در آخرین مورد آن، می‌توان به شهادت خبرنگار رسمی شبکه الجزیره «شیرین ابوعاقله» برخلاف تمام کنوانسیون‌های بین‌المللی که خبرنگاران برای تهیه خبر و گزارش آزاد هستند، اشاره کرد.
فارغ از تمامی این فجایع، از نقطه‌نظر ژئوپلیتیکی نیز اشغال خاک فلسطین ضربه‌ای مهلک به بدنه اتحاد عرب در حیطه فراملی وارد کرده ‌است. به همین دلیل است که پژوهشگران حوزه فلسطین مفهوم «نکبه» را مجموعه‌ای از دوران‌ها از سال1948 تاکنون می‌دانند که از آوارگی و مهاجرت اجباری800هزار فلسطینی تا مصادره زمین‌های این سرزمین توسط گروه‌های مسلح صهیونیست را دربر می‌گیرد.
از همین‌رو می‌توان گفت که تراژدی فلسطین یک رویداد منطقه‌ای نیست، بلکه یک تراژدی برای کل دنیاست، چرا که در آن بی‌عدالتی، صلح در سراسر دنیا را تهدید می‌کند. واقعیت این است که حوادث گذشته و تاریخ فلسطین است که وضعیت کنونی این سرزمین اشغال شده را شکل می‌دهد.
آنچه امروز پس‌ از 74سال از تأسیس رژیم جعلی صهیونیستی قابل دریافت است، این است که صهیونیست‌ها هیچ‌گاه دست از اشغال و جنایت وحشیانه برنداشته‌اند و طی این مدت با کمک حامیان غربی خود آمریکا و انگلیس و غالب دول غربی و همراهی برخی کشورهای مرتجع عرب منطقه، به اشغال فلسطین با طرح‌ها و نیرنگ‌های رنگارنگ ادامه داده و ثابت کرده‌اند زبانی جز زبان «مقاومت» نمی‌شناسند. جنایت وحشیانه آنان در کشتار مردم بی‌دفاع اردوگاه‌های صبرا و شتیلا، دیر یاسین، حمله به مردم غزه و کشتار مردم و محاصره طولانی‌مدت آنان و این روزها جنایات ضدبشری آنها در جنین و محله شیخ جراح و... و خشونت‌شان در اخراج فلسطینیان از خانه و مزارع خود و بسیاری از اقدام‌های ضدانسانی دیگر، شاهدی بر این موضوع است.
پایداری ملت فلسطین گرچه تاکنون به تحمل مصیبت‌های 4جنگ متوالی در نوار غزه و درگیری آنها در کوچه پس‌کوچه‌های کرانه باختری و شهرهای الخلیل و جنین انجامیده، ‌اما قطعا ساده‌تر از پذیرش ننگ قیمومیت رژیم کودک‌کش صهیونیستی و درنهایت، اخراج کامل از سرزمین‌های مادری‌شان است. ملت فلسطین امروز می‌داند راهی غیر از مقاومت مسلحانه و کنار گذاشتن راهکارهای مسالمت‌آمیز ندارد. تجربه سال‌های گذشته مردم فلسطین در مواجهه با طرح‌های ننگین این رژیم، نشان داد ملت فلسطین می‌تواند با مقاومت در برابر این رژیم به پیروزی نهایی دست پیدا کرده و اراده خود را بر رژیمی که تمام نرم‌های انسانیت را زیرپا گذاشته و اکنون بی‌محابا از کشتن خبرنگار یک رسانه بین‌المللی در مقابل ده‌ها دوربین ابایی ندارد، تحمیل کند.
2روز پیش وقتی تصاویر مراسم تشییع خبرنگار شهید «شیرین ابوعاقله» از رسانه‌های دنیا پخش شد و هجوم سربازان وحشت‌زده‌ای که جنون‌وار به تشییع‌کنندگان حمله می‌کردند و آن جوان فلسطینی که سینه خود را در مقابل آنها سپر کرده بود، می‌شد پایان رژیمی را دید که امروز در سراشیبی سقوط قرار دارد.
مقام‌های صهیونیستی شاید بتوانند امروز 74سالگی رژیم منحوس خود در سالن‌های تل‌آویو جشن بگیرند، اما به‌خوبی می‌دانند با بیداری ساکنان الخلیل، جنین و دیگر مناطق اشغالی در بیخ گوش شهرک‌نشینان صهیونیستی، دیری نخواهد گذشت که خواب از چشم ساکنان مناطق جنوب تل‌آویو و حتی دورتر از آن در «بندر اشدود» در جنوب سرزمین‌های اشغالی ربوده خواهد شد و علائم آن را می‌توان از به‌صدا درآمدن آژیرهایی که این روزها در این مناطق به‌صدا درمی‌آید، فهمید.

این خبر را به اشتراک بگذارید