• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 24 اردیبهشت 1401
کد مطلب : 160567
+
-

حق یارانه‌نگرفته‌ها محفوظ است

کسانی که قبلا یارانه می‌‌گرفتند و در جریان مردمی‌سازی‌ و توزیع عادلانه یارانه‌ها، مشمول دریافت یارانه ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی نشده‌اند، امکان اعتراض دارند. همچنین کسانی که اصلا در فهرست یارانه‌بگیران نبوده‌اند یا از سال‌93 یارانه آنها قطع شده و اقدامی انجام نداده‌اند نیز به‌زودی می‌توانند با ثبت‌نام در سایتی که سازمان هدفمندی یارانه‌ها معرفی خواهد کرد، درخواست خود را برای دریافت یارانه ثبت کنند تا درصورت مشمول‌بودن، به فهرست یارانه‌بگیران اضافه شوند و حتی یارانه‌های معوق را نیز دریافت کنند.
طبق اعلام وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، کسانی که تا پیش‌از این مشمول دریافت یارانه بوده‌اند و اکنون یارانه آنها قطع شده است، باید با مراجعه به سامانه hemayat.mcls.gov.ir 
اعتراض خود را ثبت کنند. البته ممکن است برخی افراد معترض نسبت به رقم پرداختی به حسابشان اعتراض داشته باشند که این موضوع احتمالا به خطای محاسباتی در سازوکار تعیین دهک بازمی‌گردد که با مراجعه افراد و اعلام نظراتشان در سازمان هدفمندسازی و وزارت رفاه رسیدگی خواهد شد و اگر احیانا جامانده‌اند، اضافه و مابه‌التفاوت یارانه هم به آنها پرداخت می‌شود؛ اما اگر مشمول نیستند برای‌شان توضیح می‌‌دهند که چرا مشمول این یارانه نمی‌شوند. همچنین شهروندان می‌‌توانند برای اطلاع از دهک خانوار و یارانه پرداختی با تماس با شماره ۰۹۲۰۰۰۰۶۳۶۹ و وارد‌کردن کد‌ملی و شماره تلفن همراه متعلق به سرپرست خانواده از وضع خود مطلع شوند.

این خبر را به اشتراک بگذارید