• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
دو شنبه 24 اردیبهشت 1397
کد مطلب : 16056
+
-

کافه مجلس

  کم‌کاری وزارت کشور در ارائه گزارش آلودگی به مجلس

محمدرضا امیرحسن‌خانی، نایب‌رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس گفت: وزارت کشور هنوز گزارشش را درخصوص آلودگی هوا به کمیسیون اصل ۹۰ ارائه نکرده و پیگیری‌ها برای این موضوع در حال انجام است. نماینده مردم طبس در مجلس در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به نشست امروز کمیسیون اصل 90مجلس گفت: در جلسه امروز گزارش کمیسیون در مورد آلودگی هوا مورد بحث و بررسی قرار گرفت و بنا شد دستگاه‌هایی که گزارش خود را در این‌باره به کمیسیون ارائه نکرده‌اند پیگیری‌ها برای ارائه این گزارش‌ انجام شود. وی افزود: تاکنون وزارتخانه‌های نفت و صنعت و همچنین سازمان محیط‌زیست گزارش خود را در مورد آلودگی هوا به کمیسیون ارائه کرده‌اند اما وزارت کشور هیچ گزارشی به کمیسیون ارائه نداده و وزارت نیرو نیز به ارائه یک گزارش کلی اکتفا کرده است.

  عدم‌تأیید صلاحیت 210دوتابعیتی در 2سال گذشته

متن گزارش تحقیق و تفحص از دوتابعیتی‌ها دیروز در صحن علنی قرائت شد. در این گزارش که بیشتر به تعریف دوتابعیتی و میزان همکاری برخی وزارتخانه‌ها برای جمع‌آوری اطلاعات دوتابعیتی‌ها پرداخته بود اشاره شده،  «افراد دارای تابعیت مضاعف و اقامت خارج کشور؛ حداقل در 19حوزه‌ مورد استعلام قرار گرفته‌اند که براساس آمار تقاضا که منجر به مخالفت و عدم‌تأیید صلاحیت شده 210مورد طی 2سال گذشته بوده است.

  بررسی پشت پرده آتش زدن برجام در مجلس

بهرام پارسایی، سخنگوی فراکسیون امید گفت: در جلسه دیروز هیأت‌رئیسه فراکسیون امید قرار شد که کمیته‌ای مسئول بررسی علت اصلی آتش زدن برجام در مجلس شود تا بعد از آن فراکسیون امید بیانیه‌ای رسمی در این‌باره ارائه کند. وی با تأکید بر اینکه فراکسیون امید کاملا مخالف اینگونه حرکات از تریبون رسمی مجلس است، اظهار کرد: بعد از ارائه گزارش این کمیته، فراکسیون امید بیانیه‌ای رسمی ارائه خواهد داد.

این خبر را به اشتراک بگذارید