• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
شنبه 24 اردیبهشت 1401
کد مطلب : 160526
+
-

پشت خط زن/ستارگان اجاره‌ای در ایران

جمشید حمیدی-کارشناس والیبال

سیمون، انگابت، نیمر، دونون و پرین نام‌های آشنا و بزرگی در والیبال هستند که در جام باشگاه‌های آسیا برای تیم‌های پیکان و شهداب به میدان می‌روند. باید دید که آیا این بازیکنان بزرگ اجاره‌ای حاضر می‌شوند برای دو سه بازی به آب و آتش بزنند و بهترین بازی‌هایشان را برای تیم‌های ایرانی انجام دهند یا اینکه حضورشان در این تیم‌ها بیشتر نمایشی است و آنها بعد از پایان لیگ‌های باشگاهی‌شان رخت سفر به قاره‌کهن بسته‌اند تا هم فال باشد و هم تماشا. تقریبا همه تیم‌هایی که در جام شرکت کرده‌اند به‌جز اربیل عراق بازیکن خوب خارجی دارند. فقط امیدواریم انگابت آهسته‌ بیاید و آهسته برود. او برای خودش یک پا بازیکن جنجالی است.
معروف فقط یک هفته
سعید معروف که بعد از بازی‌های المپیک توکیو به ایران نیامده بود، با قرارداد موقت در جام باشگاه‌های آسیا برای تیم پیکان بازی می‌کند و چند روزی در کشورمان است ولی دوستداران والیبال بدانند که کاپیتان والیبال ایران اینجا بند نمی‌شود و بعد از جام باشگاه‌های آسیا به ترکیه بر‌می‌گردد، چراکه برای فصل بعد با تیم فنرباغچه قراردادش را تمدید کرده است. با شرایطی که هست می‌دانیم معروف در ظرف والیبال ایران نمی‌گنجد. از زبان معروف می‌گویند که برخی از دوستان او را مجبور کرده‌اند از تیم خداحافظی کند و دیگر شانسی برای بازگشت به تیم ملی ندارد. با این حال کاش بازیکنان بزرگ ما مشاورانی کارکشته داشتند تا بعد از دوران اوجشان تصمیماتی بهتر می‌گرفتند.
جام جهانی است؟
درست است که ایران میزبان جام باشگاه‌های آسیاست و طبیعی است که پوشش خبری‌ مسابقات باید متفاوت از دوره‌هایی باشد که کشورهای دیگر میزبان هستند ولی در این چند روزه اخبار این جام چنان در سایت فدراسیون بازتاب داشته انگار جام‌جهانی یا لیگ ملت‌های والیبال در حال برگزاری است. یاد تیم فولاد سیرجان افتادیم که پارسال غریبانه به جام باشگاه‌ها رفت و غریبانه برگشت. به‌ویژه که با تحریم برخی‌ رسانه‌های خبری هم مواجه شده بود. ایراد دارد که در اثر افراط و تفریط از آن سوی بام بیفتیم. جام باشگاه‌ها در نبود تیم‌های چین‌ و کره‌جنوبی و با حضور 2تیم عراقی جام‌جهانی نیست؛ این را باور کنیم.

این خبر را به اشتراک بگذارید