• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 24 اردیبهشت 1401
کد مطلب : 160503
+
-

فینال تکراری در ومبلی

چلسی و لیورپول برای دومین بار در این فصل یک دیدار پایانی را با هم برگزار می‌کنند

امشب یک‌فینال دیگر هم برگزار می‌شود. ورزشگاه ومبلی شاهد دومین فینال این فصل بین لیورپول و چلسی است. فینال قبلی را قرمزها در ضربات پنالتی و در جام اتحادیه بردند و حالا نوبت فینال جام حذفی است. یاران یورگن کلوپ برای رسیدن به این مسابقه مجبور شدند گواردیولا و منچسترسیتی را قربانی کنند. با اینکه قهرمانی در لیگ برتر خیلی سخت شده و آنها 3‌امتیاز و کلی تفاضل‌گل (7گل) از سیتی کمتر دارند، اما هنوز تنها تیمی هستند که شانس کسب چهارگانه در این فصل را دارند.
  چلسی این شانس را دارد که با قهرمانی در این فینال که 151سال قدمت دارد، تعداد قهرمانی‌های خود را به عدد 9برساند و از تاتنهام که 8‌قهرمانی دارد پیشی بگیرد. لیورپول هم ۷قهرمانی حذفی را در کارنامه خود دارد.
  یورگن کلوپ در لیورپول تنها یک‌بار طعم هر جامی را چشیده غیراز جام حذفی. تنها میلنر سابقه قهرمانی در این تورنمنت را دارد و خود کلوپ و هیچ بازیکن دیگری از لیورپول چنین تجربه‌ای ندارد. سرمربی آلمانی اگر لیگ برتر و لیگ قهرمانان این فصل را فتح کند، جامی تکراری برای لیورپول آورده است. اگر حذفی را ببرد و 2 جام دیگر را از دست بدهد، طلسم تک‌جام بودنش در همه رقابت‌ها را حفظ خواهد کرد.
  لیورپول با پیروزی بر استون‌ویلا یک رکورد جدید ثبت کرد. حالا ویلا نخستین تیمی است که 100بار از لیورپول شکست خورده است.
  لیورپول دومین تیم تاریخ پریمیر لیگ است که 3‌بازیکن آن در یک‌فصل به رکورد مثبت 15‌گل زده رسیده‌اند؛ مانه، محمد صلاح، دیوگو ژوتا. پس از قهرمانی منچسترسیتی در فصل
 14-2013یحیی توره، سرخیو آگوئرو و ادین ژکو به این رکورد رسیدند.
   هر چه مو صلاح از جام ملت‌های آفریقا به این‌سو عملکرد ضعیفی داشته، سادیو مانه که قهرمان آفریقا شده، عملکردش عالی بوده. او در 10بازی آخر لیورپول تنها در 3‌بازی با اورتون، ویارئال و تاتنهام موفق به گلزنی نشده و در این بازی‌ها 8گل و یک‌پاس‌گل ثبت کرده است.
   صلاح چند وقتی است یا از خودش تعریف می‌کند یا علیه رئال حرف می‌زند. او برای تمدید خواهان دستمزدی به‌اندازه کریستیانو رونالدو است و حالا سون هیونگ مین را در یک قدمی خودش در جدول گلزنان می‌بیند؛ صلاح 22گل و سون 21گل با این تفاوت که سون حتی یک گل پنالتی هم نزده اما صلاح 5تا پنالتی در این فصل گل کرده. مهاجم مصری باز هم درباره انتقام از رئال و توپ طلا حرف زده و گفته: «اگر شما من را با هم‌پستی‌های خودم مقایسه کنید، می‌بینید که نه‌تنها در لیورپول بلکه در دنیا من بهترینم!»    او پس از جام ملت‌ها در 21بازی 7گل و 6پاس گل داشته و پیش از آن 23گل و 9پاس گل در 26بازی در همه رقابت‌ها.
   کواچیچ در دیدار برابر لیدز پس از تکل خشن دنیل جیمز مصدوم شد و زمین بازی را ترک کرد. او و فابینیو به این بازی نمی‌رسند اما فابینیو به فینال لیگ قهرمانان مقابل رئال خواهد رسید.
   ادوارد مندی طی 2 فصل در تمام رقابت‌هایی که با پیراهن چلسی به میدان رفته؛ 90‌بازی و ۴۸‌کلین‌شیت. او می‌تواند یکی از چهره‌های بازی امشب باشد.

داورفینال فرانسوی است
یوفا برای فینال لیگ قهرمانان اروپا یک داور فرانسوی به نام کلمان تورپن را انتخاب کرد که با 3‌بازیکن رئال‌مادرید (بنزما، مندی و کاماوینگا) هموطن است. این داور برای کهکشانی‌ها خیلی خوش‌یمن است و رئال با قضاوت او 4‌بازی مهم را برده است؛ لودوگورتس، اینتر، رم و چلسی. تورپن 38ساله که قضاوت دیدار رئال‌مادرید و لیورپول در ورزشگاه استاد دوفرانس (شنبه، ۷ خرداد) را به‌عهده خواهد داشت، تاکنون 2‌بار بازی‌های لیورپول را سوت زده و قرمزها با او یک‌برد و یک‌تساوی  مقابل آگزبورگ و اسپارتاک به‌دست آورده‌اند. این دومین فینال اروپایی تورپن، پس از فینال ۲۰۲۱ لیگ اروپا میان ویارئال و منچستریونایتد خواهد بود. آن فینال را تیم اسپانیایی از تیم انگلیسی برد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :