• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
شنبه 24 اردیبهشت 1401
کد مطلب : 160523
+
-

نقطه جوش لیگ

در هفته بیست‌وهفتم لیگ برتر امشب پرسپولیس و استقلال بدون تماشاگر به مصاف تیم‌های سوم و چهارم جدول می‌روند

نقطه جوش لیگ

هفته بیست‌وهفتم لیگ برتر فوتبال ایران امشب برگزار می‌شود تا فقط 3هفته دیگر تا پایان این مسابقات باقی بماند. فاصله 6امتیازی استقلال و پرسپولیس در صدر جدول و قوانین مربوط به بازی رودرروی این دو تیم که بالاخره چند روز قبل به‌طور قطعی اعلام شد، این فرصت را به استقلال داده تا در صورت پیروزی در بازی امشب و شکست پرسپولیس، همین هفته تکلیف قهرمانی را مشخص کند. البته احتمال رخ‌دادن این اتفاق در بازی‌های امشب کمتر از 20درصد است اما با توجه به تثبیت برتری استقلال در بازی رودررو، قطعی‌شدن قهرمانی این تیم در هفته آینده اتفاق دور از ذهنی نخواهد بود. بازی‌های امروز از ساعت18 با جدال هوادار و فجرسپاسی در تهران آغاز می‌شود.

  هوادار- فجرسپاسی
خطر سقوط برای فجرسپاسی هر روز جدی‌تر می‌شود. این تیم هفته قبل باید رقیب اصلی‌اش یعنی نفت مسجدسلیمان را در شیراز می‌برد که موفق نشد و حالا به معجزه نیاز دارد. تیم شیرازی صاحب ضعیف‌ترین خط حمله لیگ و تنها تیمی است که نتوانسته گل‌های زده‌اش را دورقمی کند. این خط حمله ناکام امروز باید به مصاف یکی از خطوط دفاعی برتر لیگ برود. هوادار اگرچه هفته گذشته برای نخستین‌بار در این فصل 3گل خورد اما همچنان یکی از 3خط دفاعی برتر لیگ را دارد.

  نفت مسجدسلیمان- نساجی
به قول یکی از بازیکنان نساجی، بعد از قهرمانی در جام‌حذفی انگار فصل برای این تیم به پایان رسیده است. نساجی‌چی‌ها که هفته گذشته ناگهان سرمربی قهرمان جام‌حذفی را برکنار کردند، انگیزه چندانی برای کسب امتیاز در لیگ ندارند، اما برعکس آنها نفت مسجدسلیمان نیاز مبرمی به امتیازات باقیمانده دارد. نفت برای بقا در رقابت با فجرسپاسی و شهرخودرو است و البته شانسش از آن دوتیم بیشتر است. همین بازی می‌تواند بین مسجدسلیمانی‌ها و رقبا به اندازه کافی فاصله بیندازد و بقا را کاملا میسر کند.

  آلومینیوم- صنعت‌نفت آبادان
آلومینیوم و صنعت‌نفت در میانه جدول جا خوش کرده‌اند و فقط یک امتیاز با هم فاصله دارند. 2تیم نه شانس صعود به رتبه‌‌ای بالاتر از هفتم دارند و نه خطر سقوط آنها را تهدید می‌کند. جنگ امشب آنها جنگ بر سر امتیاز نیست، بلکه جنگ حیثیتی و کل‌کل بین سرمربیان استقلالی 2تیم است. مهدی رحمتی زمانی در استقلال زیر نظر علیرضا منصوریان بازی می‌کرد و همه از مسمومیت رابطه آنها باخبر بودند. جدال لفظی آنها روی خط برنامه90 و خنده‌های عجیب عضو هیأت‌مدیره استقلال در میانه آن دعوا هنوز از یاد کسی نرفته است. امشب هم مصاحبه‌های بعد از بازی می‌تواند همان‌قدر سرگرم‌کننده و طنزآمیز باشد. از دست ندهید.

  مس رفسنجان- گل‌گهر
دربی استان کرمان بین 2تیمی است که به لحاظ مالی جزو تیم‌های برخوردار لیگ محسوب می‌شوند. بازی رفت این دو تیم زیبا و پرگل از آب درآمد و با تساوی 2-2 به پایان رسید. امشب اما در زمین مس، 2تیم علاوه بر کل‌کل‌های قبلی یک رقابت هم بر سر رسیدن به پله چهارم دارند. تنها رقیب این دو تیم در راه چهارم‌شدن، فولاد است که امشب بازی سختی با صدرنشین دارد. پس 2تیم کرمانی امشب شانس زیادی برای صعود در جدول دارند.

  فولاد- استقلال
یکی از 2بازی مهم امشب که ازقضا هردو قرار است بدون تماشاگر برگزار شوند! در میان 4بازی باقیمانده استقلال، این بازی شاید سخت‌ترین باشد، چون در شهر اهواز امتیازگرفتن از فولاد کار بسیار سختی است. اما وقتی سازمان لیگ اعلام کرد این مسابقه بدون تماشاگر برگزار می‌شود، کمی از سختی کار برای شاگردان مجیدی کاسته شد. سازمان لیگ البته یک خبر خوب دیگر هم برای آبی‌ها داشت؛ این تیم با توجه به گل زده در دربی تهران، برنده بازی رودررو مقابل پرسپولیس شناخته شد و در صورت مساوی‌شدن امتیازاتش با سرخپوشان باز هم قهرمان لیگ خواهد شد. به این ترتیب استقلال برای قهرمانی فقط 6امتیاز دیگر نیاز دارد و اگر پرسپولیس امشب هر سه امتیاز بازی با سپاهان را از دست بدهد، 3امتیاز بازی با فولاد هم برای قهرمانی آبی‌پوشان کافی خواهد بود. البته فرهاد مجیدی احتمالا به پیروزی و 3امتیاز فکر نمی‌کند. او همین که بتواند بدون باخت از اهواز برگردد و رکورد شکست‌ناپذیری‌اش را حفظ کند کاملا راضی خواهد بود.

شهرخودرو- پیکان 
شکل بازی شهرخودرو در هفته‌های اخیر کاملا بهبود یافته و این تیم مقابل استقلال هم مقاومت تحسین‌برانگیزی داشت. اما بازی‌های باقیمانده مشهدی‌ها آنقدر سخت است که شاید درنهایت باعث سقوط این تیم شود. شهرخودرو امشب میزبان تیمی است که در 8بازی اخیر پیروز نشده و در 6بازی اخیرش هم گلی نزده است.

  ذوب‌آهن- تراکتور 
تراکتور با ساغلام کاملا جان گرفته و 2بازی اخیر خانگی‌اش را برده است. ذوب‌آهن اما از 3بازی اخیرش فقط یک‌امتیاز گرفته که این تک‌امتیاز هم هفته قبل مقابل پرسپولیس به‌دست آمد. تارتار که با متوقف‌کردن پرسپولیس پاسخ محکمی به تمام اتهامات و حواشی پیرامون خودش داد، امشب در میزبانی از تراکتور به‌دنبال شکستن طلسم پیروزی است. ذوب‌آهن 3هفته است نبرده و تراکتور 3هفته است نمی‌بازد.

  پرسپولیس- سپاهان
و اما گل سرسبد بازی‌های این هفته؛ جدال سنتی زردها و قرمزها البته بدون حضور هواداران 2تیم است که به خون همدیگر تشنه‌اند. پرسپولیس امیدوار بود در سیرجان با حضور تماشاگرانش از سپاهان میزبانی کند اما شورای تامین اجازه حضور تماشاگران را در این مسابقه هم نداد تا شانس قرمزها برای برتری پایین‌تر بیاید. پرسپولیس تقریبا قهرمانی را از دست داده و فاصله این تیم با رتبه سوم نزدیک‌تر از فاصله‌اش با صدر جدول شده است. اگر سپاهان امروز بازی مستقیم را ببرد، شانس نایب‌قهرمانی‌اش را زنده خواهد کرد. اما اگر پرسپولیس پیروز شود هم امیدهایش برای قهرمانی را زنده  نگه می دارد و فقط نایب‌قهرمانی‌‌اش را از گزند اصفهانی‌ها دور کرده است. نتیجه مساوی هم که محتمل‌ترین نتیجه است و البته حاصلی برای 2تیم نخواهد داشت. این دوئلی میان لوزرهای اسم‌ورسم‌دار فصل جاری است؛ 2تیمی که فقط قهرمانی راضی‌شان می‌کرد و حالا قرار است ناراضی‌ترین بالانشین‌های لیگ21 باشند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید