• یکشنبه 9 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 19 شوال 1445
  • 2024 Apr 28
شنبه 24 اردیبهشت 1401
کد مطلب : 160510
+
-

زاموفیلیا ؛ گیاهی سخت‌جان

زاموفیلیا گیاه بسیار زیبایی با برگ‌های سبز چرم‌مانند است. گیاه زاموفیلیا به‌دلیل اینکه مقاومت بالایی دارد و نگهداری از آن آسان است، طرفداران بسیاری بین آپارتمان‌نشین‌ها دارد. این گیاه نیز مانند بسیاری از گیاهان آپارتمانی نباید در معرض نور مستقیم خورشید قرار بگیرد، زیرا نور بیش از اندازه باعث سوختگی برگ‌های آن می‌شود. زاموفیلیا را باید از دسترس و تماس کودکان دور نگه دارید، زیرا تمامی قسمت‌های این گیاه سمی است، اما فقط بر اثر بلعیده شدن خطرناک است.
اگر دلتان می‌خواهد که گیاه‌تان زود رشد کند، زاموفیلیا گزینه مناسبی است. این گیاه می‌تواند تا حدود یک‌متر هم رشد کند. از طرفی به‌راحتی نابود نمی‌شود. بنابراین اگر در نگهداری گل و گیاه تجربه کافی ندارید برای شما بهترین گزینه است. فقط مراقب باشید که زاموفیلیا را در دمای پایین و سرد نگهداری نکنید. همچنین زاموفیلیا قدرت تصفیه‌کنندگی هوا را هم دارد و هوای داخل خانه را پاک می‌کند.
زاموفیلیا می‌تواند آب را به‌مدت طولانی در خود ذخیره کند. بهترین زمان برای آبیاری وقتی است که خاک آن خشک شده باشد. می‌توانید هر چند وقت یک‌بار برگ‌های آن را غبار پاشی کنید. اگر بیش از حد به گیاه خود آب بدهید، پس از مدتی برگ گیاه زرد می‌شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید