• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
شنبه 24 اردیبهشت 1401
کد مطلب : 160502
+
-

سال بدون جام

یووه برای نخستین‌بار ظرف 12سال در یک فصل هیچ جامی نبرد

جهان
سال بدون جام

با جدایی کریستیانو رونالدو از یوونتوس هم او ضرر کرد، هم یووه. هر دو این فصل را بدون جام به پایان بردند که برای هر دو طرف بی‌سابقه بود. اینترمیلان برای اولین‌بار توانست در فینال جام حذفی ایتالیا یوونتوس را ببرد و قهرمان شود. این مهم پس از کام‌بک یووه و تساوی 2-2 این تیم در وقت قانونی به‌دست آمد و اینتر با گل‌های پریشیچ در وقت‌های اضافه موفق شد 4 بر 2 بازی را ببرد و برای هشتمین‌بار قهرمان کوپا ایتالیا شود. یووه 2‌فینال قبلی را در سال‌های ۱۹۵۹ و ۱۹۶۵ با نتایج 4بر یک و یک بر صفر برده بود. این دیدار حاشیه‌های زیادی برای یووه در‌بر‌داشت. کیه‌لینی خداحافظی کرد، پاول ندود در رختکن علیه آلگری حرف زد و با بونوچی دعوا کرد و سپس هم با آنیلی درگیری شدیدی داشت، یعنی همزمان با سرمربی، کاپیتان و مالک باشگاه درگیر شد. به هر حال همانطور که از مدت‌ها قبل عنوان شده، ندود، اسطوره باشگاه و مدیر ورزشی از آلگری متنفر است اما کسی که می‌ماند سرمربی است و نه او. ماسیمیلیانو آلگری به‌دلیل رفتار ناشایست علیه نیمکت حریف و اعتراض شدید نسبت به داور، 10‌هزار یورو جریمه و یک‌بازی از حضور روی نیمکت یوونتوس محروم شد. آلگری خودش گفته: «بازیکن اینتر توپ را به سمت من شوت کرد و من از سوی داور اخراج شدم.» 

   یوونتوس برای نخستین‌بار در ۱۲‌سال اخیر و از فصل  11-2010 در یک فصل موفق به کسب هیچ جام قهرمانی نشد. اینتر هم برای نخستین بار از فصل 11-2010 قهرمان رقابت‌های کوپاایتالیا شد.
   اینتر جمعا به میلان و یوونتوس 7گل در فاصله 20‌روز در کوپا ایتالیا زد و سوپرجام را فتح کرد. این سومین برد اینتر در داربی ایتالیا مقابل یوونتوس در این فصل بود.
   جورجیو کیه‌لینی، کاپیتان ۳۷‌ساله یوونتوس در پایان فینال کوپاایتالیا اعلام کرد در انتهای فصل، بیانکونری را پس از ۱۷‌سال ترک خواهد کرد. از لیگ MLS به‌عنوان مقصد اصلی او یادشده است. این پایان تلخی برای یکی از بهترین مدافعان 2‌دهه اخیر فوتبال جهان بود؛ فصلی که بدون جام برایش تمام شد. دیبالا هم به پایان دورانش در یوونتوس نزدیک شد. او در انتهای فصل با دستمزد سالی 7میلیون یورو به همین تیم رقیب می‌پیوندد.
  پریشیچ هم که قهرمان فینال بود، ممکن است پس از پایان قراردادش در تابستان به‌طور رایگان به یوونتوس برود. او برای تمدید با اینتر سالی 6میلیون حقوق می‌خواهد که باشگاه تنها با 4.5میلیون آن موافقت می‌کند اما یووه حاضر است این رقم را بپردازد.
   آرتورو ویدال که بازیکن اصلی اینتر نیست و به پایان فوتبالش نزدیک شده، جام شماره23 خود را به‌عنوان بازیکن کسب کرد که از این حیث بین بازیکنان فوتبال در کشور شیلی رکورد زد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید