• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 24 اردیبهشت 1401
کد مطلب : 160500
+
-

بوندس‌لیگای سوت و کور

با جدایی هالند و لواندوفسکی کسی به لیگ فوتبال آلمان توجهی خواهد کرد؟

به‌نظر می‌رسد پس از جدایی هالند از دورتموند و پیوستنش به منچسترسیتی در لیگ برتر، رقابت‌های بوندس‌لیگا در فصل آینده یک‌ماشین گلزنی دیگر خود را هم از دست بدهد و سوت و کور شود. روبرت لواندوفسکی که پیشنهاد وسوسه‌انگیز بارسلونا را در جیب دارد و باشگاه کاتالونی می‌خواهد با این مهاجم 34ساله قرارداد 3‌ساله ببندد و سالی 30میلیون به او بدهد، بنای ناسازگاری را با بایرن‌مونیخ گذاشته است. بارسا برای جذب دمبله از دورتموند و کوتینیو از لیورپول هم همین رویه را در پیش گرفت و زیر پای آنها نشست تا بازیکنان را با باشگاه خود رودررو کند. لوا در رسانه‌های لهستانی از سیستم بایرن و ناگلزمان انتقاد کرده تا شاید باشگاه از او عصبانی شود و مهاجم لهستانی را به فروش برساند. سرمربی جوان بایرن در واکنش به این مصاحبه و در دفاع از سبک مربیگری خودش گفته: «او اعتراضی نکرده. گفت که اشتباه ترجمه شده بود. از نظر آماری، او تنها 2‌پاس کمتر از پارسال دریافت کرده، بیشترین شوت در چارچوب بوندس‌لیگا را با 150شوت داشته و اختلافش با نفر دوم لیست 50‌شوت است.» 
شاید دیدار امشب تیم باواریایی با ولفسبورگ در هفته پایانی بوندس‌لیگا آخرین حضور لواندوفسکی با پیراهن بایرن در یک‌مسابقه فوتبال باشد. کیکر نوشته لواندوفسکی علاوه بر اینکه به سران باشگاه گفته قراردادش را تمدید نخواهد کرد، تمایلش به خروج از باشگاه در همین تابستان را هم نشان داده. گفته می‌شد بایرن به لوا پیشنهاد تمدید تا 2024داده که بدون‌شک مورد قبول او نیست. بایرن حاضر نیست قراردادی طولانی به او پیشنهاد بدهد و دستمزدی بالاتر از 20میلیون یورو در سال به او بپردازد.
بارسلونا آماده است تا قراردادی تا سال 2025به لوا پیشنهاد دهد و انتظار می‌رود حدود 40‌میلیون هم برای خریدش هزینه کند. بایرن احتمال فروش مهاجم لهستانی را رد نمی‌کند اما این به پیدا کردن جانشینی مناسب و رسیدن پیشنهادی راضی‌کننده برای لوا بستگی خواهد داشت. سباستین هالر، گلزن و پدیده این فصل آژاکس که در حال مذاکره با دورتموند است، ممکن است جانشین لوا در بایرن باشد. شاید بایرن دنبال مهاجم بزرگ‌تری هم برود. هنوز باشگاه پیشنهاد تمدید قرارداد جدیدی به لوا نداده است. اگر بایرن نمی‌خواهد که او را سال 2023به‌طور رایگان از دست بدهد، این تابستان آخرین فرصتش برای فروش و کسب درآمد از انتقال او است. بعد از 12‌سال حضور در آلمان، رابرت لواندوفسکی خواهان چالشی جدید در دوران بازی‌اش است. او که می‌داند با وجود کریم بنزما هرگز به آرزویش برای پوشیدن پیراهن رئال‌مادرید نمی‌رسد، می‌خواهد شانس خود را در بارسلونا امتحان کند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید