• یکشنبه 7 مرداد 1403
  • الأحَد 21 محرم 1446
  • 2024 Jul 28
شنبه 24 اردیبهشت 1401
کد مطلب : 160497
+
-

جنگ سهمیه در لندن

شاید آرسنال حسرت لیگ قهرمانان اروپا را 7ساله کند

جنگ سهمیه در لندن


با پیروزی 3 بر صفر تاتنهام در دربی لندن مقابل آرسنال، معادلات سهمیه لیگ قهرمانان در لیگ برتر به‌هم خورد. توپچی‌ها می‌توانستند با چهارمین برد پیاپی خود به یک‌قدمی چلسی در رده سوم برسند اما رتبه چهارمی خودشان هم به خطر افتاد. آنها حالا تنها یک‌امتیاز از تاتنهام پیش هستند. بازی بعدی آرسنال مقابل نیوکاسل است که این هفته توانست نام خود را به‌عنوان نخستین تیم تاریخ لیگ برتر ثبت کند که پس از 14بازی بدون برد در ابتدای فصل موفق می‌شود در لیگ بماند. آرتتا برای این بازی هولدینگ محروم و بن وایت و گابریل مصدوم را شاید در اختیار نداشته باشد، یعنی شاید مجبور شود بدون مدافع وسط بازی را آغاز کند.
  چلسی با یک‌امتیاز دیگر سهمیه لیگ قهرمانان خود را قطعی می‌کند. 2‌بازی باقیمانده برای سهمیه چهارم؛ آرسنال: نیوکاسل (خارج خانه)، اورتون (خانه)، تاتنهام: برنلی (خانه)، نوریچ سیتی (خارج خانه). تمام حریفان جزو تیم‌های انتهای جدول این فصل هستند.
  کارت قرمز راب هولدینگ در دقیقه۳۳ ‌بازی سریع‌ترین کارت قرمز دریافتی در دربی‌های شمال لندن در ۱۰سال اخیر بود. امانوئل آدبایور در نوامبر۲۰۱۲ بعد از ۱۸‌دقیقه کارت قرمز را دریافت کرد.
  تیم آرتتا خشن‌ترین تیم انگلیس است؛ البته از زمان حضور او روی نیمکت آرسنال. بیشترین کارت قرمز در لیگ برتر از نشستن میکل آرتتا روی نیمکت آرسنال؛ آرسنال 13کارت قرمز، برایتون 8کارت، اورتون و ساوتهمپتون 7کارت قرمز.
  این بازی سنگین‌ترین شکست آرسنال در لیگ مقابل تاتنهام در 40سال اخیر بود. همچنین آرسنال برای اولین‌بار در ۶۰‌سال اخیر ۳‌بازی متوالی لیگ را در زمین تاتنهام واگذار کرد.
  ارون رمزدیل از شروع ماه آوریل (۸بازی اخیر)؛ 14‌گل خورده و تنها 12‌مهار.
  هری کین تنها 20گل با تبدیل‌شدن به بهترین گلزن تاتنهام فاصله دارد. جیمی گریوز 266گل برای تاتنهام به ثمر رسانده بود. کین در مصاف با آرسنال (9) بیشتر از مجموع کل تیم آرسنال (8شوت) داشت.
  هری کین پس از سرخیو آگوئرو و آلن شیرر، سومین بازیکنی است که در 8فصل یا بیشتر، 15گل به ثمر رسانده است.
  لوکاس مورا به 200بازی با پیراهن تاتنهام رسید.
  سون هیونگ مین اکنون به اندازه گرت بیل، تیه‌ری آنری و رابین فان‌پرسی (5گل) در دربی شمال لندن گل زده است.
  هیچ بازیکن آسیایی تا به حال کفش طلای لیگ برتر را نبرده و سون حالا تنها یک‌گل از مهاجم مصری کمتر زده است؛ 21گل در برابر 22گل صلاح.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید