• چهار شنبه 2 خرداد 1403
  • الأرْبِعَاء 14 ذی القعده 1445
  • 2024 May 22
پنج شنبه 22 اردیبهشت 1401
کد مطلب : 160468
+
-

گرینویچ/کشف محل دفن اعضای مافیا


لاس‌وگاس: با پیدا شدن دومین مورد بقایای انسانی در دریاچه مید در آمریکا، افسانه‌هایی که از این دریاچه به‌عنوان محل دفن مجرمان و اعضای مافیای آمریکا در لاس‌وگاس یاد می‌شد، دوباره مورد توجه قرار گرفته است. بقایای نخستین فرد روز یکشنبه اول مه از سوی 2 خواهر که در حال قایقرانی بودند در یک بشکه فلزی زنگ زده که در گل و لای بستر دریاچه گیر افتاده بود، پیدا شد. به گزارش ایندیپندنت، هفته پیش نیز بقایای جسد مردی که پلیس می‌گوید احتمالا اواسط 1970 هدف گلوله قرار گرفته بود، در فاصله نیم ساعتی همین مکان کشف شد. هویت جسد هنوز شناسایی نشده ولی پلیس لاس وگاس تأیید کرده که به واسطه کفش‌هایی که همراه جسد بوده این فرد احتمالا در فاصله زمانی اواسط دهه ۷۰ و اوایل دهه ۸۰ میلادی کشته شده است. پرونده‌ای در مورد احتمال قتل در مورد این مرگ باز شده است. کارشناسان هنر هفتم پیش‌بینی می‌کنند این کشف به نوشتن چند فیلم‌نامه منجر شود. 

سقوط فروش خودروی صفر

 مسکو: فروش خودروهای سواری جدید در روسیه در ماه آوریل گذشته در مقایسه با ماه مشابه سال پیش ۷۸.۵ درصد کاهش یافت. به گزارش یورونیوز، انجمن کسب‌وکارهای اروپایی (AEB) با انتشار گزارشی اعلام کرد فروش خودروهای صفر کیلومتر و نو در روسیه ماه آوریل گذشته ۳۲ هزار و ۷۰۶ دستگاه بوده که این شمار کمتر از یک چهارم فروش ثبت شده در این تاریخ است. همچنین رکود اخیر در بازار خودروی روسیه موجب شده تا مجموع فروش خودروهای سواری نو در چهار ماهه نخست سال‌جاری میلادی نیز در مقایسه با مدت مشابه سال پیش ۴۳ درصد کاهش یابد. انجمن کسب‌وکارهای اروپایی همچنین پیش‌بینی کرده که فروش خودروهای صفر کیلومتر در بازار روسیه طی سال ۲۰۲۲ در مقایسه با سال ۲۰۲۱ دست‌کم ۵۰ درصد پایین‌تر باشد.

طول عمر با غذای سر وقت

نیویورک: نتایج یک مطالعه آزمایشگاهی که روی صدها موش انجام شده نشان می‌دهد کم کردن کالری مصرفی و صرف وعده غذایی در زمان مناسب در روز، باعث افزایش طول عمر آنها می‌شود. دانشمندان همواره بر این باور بوده‌اند که دم‌دستی‌ترین توصیه برای داشتن طول عمر، «کمتر خوردن» است، هرچند پیروی از آن آسان نباشد. مطالعات پیشین که روی حیوانات مختلف انجام شده نشان داده است که محدود کردن مصرف کالری می‌تواند منجر به زندگی طولانی‌تر و سالم‌تر شود. حالا اما نتایج تحقیقات جدید می‌گویند ریتم روزانه بدن نیز نقش مهمی در طول عمر دارد. پژوهشگران در مؤسسه پزشکی هاوارد هیوز آمریکا دریافته‌اند موش‌هایی که رژیم غذایی کم‌کالری داشتند، وقتی تنها در فعال‌ترین زمان روزانه خود وعده غذایی‌شان را دریافت می‌کنند، عمرشان به‌طور قابل ملاحظه‌ای افزایش می‌یابد. در این مطالعه که به‌مدت4سال روی صدها موش انجام شد، پژوهشگران دریافتند رژیم غذایی کم‌کالری عمر جانوران را تا ۱۰ درصد افزایش می‌دهد. در همین حال زمانی که محققان تغذیه موش‌ها را فقط در یک وعده در شب تنظیم کردند، زمانی که موش‌ها بیشترین فعالیت را دارند، عمر آنان تا ۳۵ درصد افزایش نشان داد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید