• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
چهار شنبه 21 اردیبهشت 1401
کد مطلب : 160296
+
-

دبیر ستاد حقوق بشر خبر داد

افشای نقش سوئد در ایجاد شبکه جاسوسی در ایران

معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه گفت: پرونده حمید نوری یک پرونده قضایی نیست، بلکه دارای ماهیتی کاملا سیاسی است و به‌نظر ما دولت سوئد با پشتیبانی برخی کشورهای اروپایی‌، به‌ویژه انگلیس درصدد محاکمه جمهوری اسلامی است.
کاظم غریب‌آبادی گفت: پرونده حمید نوری یک پرونده ساده و صرفا یک پرونده محاکمه یک تبعه ایرانی نیست؛ چراکه مبنای شکل‌گیری این پرونده در سوئد، یک مبنای قضایی، فنی و حقوقی نیست، بلکه دارای ماهیتی کاملا سیاسی است.
وی درباره علل تغییر رویکرد سوئد نسبت به جمهوری اسلامی، خاطرنشان کرد: شاید اصلا نباید بگوییم تغییر رویکرد، فعالیت‌هایشان 3،2 سالی است که علیه جمهوری اسلامی ایران در حوزه امنیت ملی گسترش پیدا کرده و گرنه سوئد همواره این رویکرد را نسبت به جمهوری اسلامی ایران داشت.

دبیر ستاد حقوق بشر با بیان اینکه 4سال قبل پرونده کامل احمدرضا جلالی را مطالعه کرده‌ام، گفت: زمانی که بنده در ستاد حقوق بشر بودم، سفیر سوئد مرتب به دفتر من و وزارت خارجه می‌آمد و می‌گفت او یک استاد دانشگاه بی‌گناه است، چرا او را دستگیر کردید؛ درحالی‌که موقع دستگیری او حتی دوتابعیتی هم نبود و بعدا تابعیت سوئد را به او اهدا کردند.
معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه ادامه داد: من هم در جواب به ایشان می‌گفتم که شاید سرویس اطلاعاتی شما به شما اطلاع نداده باشد و گفته که او یک استاد دانشگاه است، ولی من به شما می‌گویم که او چه خیانت‌هایی در حق امنیت ملی ما کرده است و اگر بار دیگر شاهد حضور شما در وزارت خارجه و ستاد حقوق بشر باشیم، این اطلاعات را هم به رسانه‌ها خواهیم داد که سوئد علیه امنیت ملی ایران چه پایگاهی را ایجاد کرده است.

غریب‌آبادی افزود: ما مستندات پرونده احمدرضا جلالی را در سوئد داریم که در پایگاه‌های امنی که سرویس مخفی سوئد در اختیار موساد قرار داده بود با عوامل موساد ملاقات می‌کرد.
وی با بیان اینکه سوئد شریک اطلاعاتی موساد برای جذب عوامل و اقدام علیه امنیت ملی ما بوده است، گفت: این رفتار چه معنایی در روابط بین‌الملل دارد؟ روابط بین کشورها با چه هدفی شکل می‌گیرد؟
دبیر ستاد حقوق بشر با بیان اینکه من مدافع قطع روابط در این موارد نیستم، ادامه داد: باید روابط را تنظیم کرد. تنظیم روابط، گاهی اوقات به منزله افزایش روابط و گاهی اوقات به منزله تعدیل و کاهش روابط است.

معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه تأکید کرد: کشوری که تمامی امکانات خود را برای مقابله با جمهوری اسلامی ایران بسیج کرده دیگر نمی‌تواند کشور صادقی در روابط تلقی شود.
دبیر ستاد حقوق بشر ادامه داد: سوئد مگر مدعی حقوق بشر، مدعی مبارزه با تروریست، مدعی برقراری جهانی پر از صلح و امنیت و ثبات نیست پس چرا از گروهک‌های تروریستی میزبانی می‌کند؟ همین پرونده آقای نوری که الان شکل گرفته به طرفیت و حمایت از چه‌کسی شکل گرفته؟ گروهک تروریستی منافقین؛ گروهکی که انتظار می‌رفت سوئد آنها را به خاطر جنایاتی که در حق مردم ایران انجام دادند پای میز محاکمه بکشاند، ولی به طرفیت و حمایت از آنها یک پرونده تشکیل داده است.
معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه با بیان اینکه معتقدم سوئد، پرونده آقای نوری و گروهک تروریستی منافقین را بهانه‌ای برای محاکمه نظام جمهوری اسلامی ایران کرده است، گفت: مگر یک کارمند سازمان زندان‌های ایران چقدر ظرفیت قضایی دارد که 100جلسه دادگاه برای محاکمه او تشکیل دادند؟ آن هم در کشوری که مقر گروهک تروریستی منافقین است.
غریب‌آبادی افزود: خود آنها اعلام کرده‌اند که ۸۰ میلیون یورو بودجه برای این دادگاه درنظر گرفته‌اند که تا یک‌ماه قبل ۵۰ میلیون یورو هزینه کرده‌اند که بعید می‌دانم این هزینه، فقط برای حمایت از گروهک ترویستی منافقین باشد./ میزان

این خبر را به اشتراک بگذارید