• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
چهار شنبه 21 اردیبهشت 1401
کد مطلب : 160291
+
-

حمله با رمز هالند

سیتی امشب یک گام دیگر به قهرمانی هشتم نزدیک می‌شود؟

حمله با رمز هالند

لیگ برتر انگلیس تعطیل‌بردار نیست. تیم‌های جزیره وسط هفته هم بازی می‌کنند، به فاصله دو یا سه روز یا کمتر. دیشب لیورپول با استون‌ویلا بازی داشت و امشب سیتی در زمین ولوز. تیم دوم شهر منچستر برای هشتمین قهرمانی لیگ سراسری تنها به 7امتیاز از 3‌بازی نیاز دارد، شاید هم کمتر (بدون احتساب بازی دیشب لیورپول). برد 5بر صفر برابر نیوکاسل به تفاضل گل سیتی هم کمک کرد و این تیم را 4گل از لیورپول در شرایط تعداد بازی برابر پیش انداخت. به اعتراف پپ گواردیولا رسانه‌ها و مردم انگلیس دوست دارند لیورپول برنده باشد پس امشب خیلی‌ها روی ولوز حساب باز کرده‌اند. پپ برای چهارمین قهرمانی‌اش در لیگ برتر با منچسترسیتی به مصاف گربه سیاه خودش می‌رود.
  منچسترسیتی در حالی پا به این مسابقه می‌گذارد که انتقال ارلینگ هالند را از دورتموند در ازای 75میلیون یورو رقم فسخ قرارداد و 75میلیون پاداش با ایجنت و پدر این بازیکن و سالی 30میلیون یورو حقوق برای خود بازیکن قطعی کرده و به‌زودی همه‌‌چیز رسمی می‌شود. مهاجم نروژی از تمرینات دورتموند مرخصی گرفته و در بیمارستان اراسموس بروکسل تست‌های پزشکی باشگاه منچسترسیتی را پشت سر گذاشته است. قرارداد او 5ساله خواهد بود.
  در بازی گذشته در این ورزشگاه سیتی  3بر یک ولوز را برده بود اما از سال1981سابقه نداشته ولوز 2‌بازی پشت‌هم خانگی را به این حریف ببازد.
  گرگ‌ها 2‌فصل پیش هر 2‌بازی رفت و برگشت را با مربیگری نونو اسپریتو از گواردیولا بردند. ولوز از آن زمان هر 3‌مسابقه لیگ را به من‌سیتی باخته. نونو در نیم‌فصل اول امسال هم گواردیولا را با تاتنهام آزار داده بود و بعدها اخراج شد.
  البته پپ مقابل ولوز 8بازی کرده که میانگین 2‌امتیاز در هر بازی را ثبت کرده؛ 5برد، 2‌باخت و یک‌تساوی.
  برونو لاژی، سرمربی سابق بنفیکا و فعلی ولورهمپتون هم مثل نونو اسپریتو یک پرتغالی است. او در 39بازی روی نیمکت ولوز به 17برد، 6تساوی و 16شکست و 43.59درصد برد در هر مسابقه دست یافته است. آمار او در لیگ برتر 15برد، 15باخت و 5تساوی است. او تنها رویارویی با پپ را باخته.
  ولوز در سال2022در ورزشگاه مولینوکس یکی در میان بازی‌های خانگی‌اش را برده یا باخته. بازی قبلی نوبت باخت‌شان بود.
  من‌سیتی در 16بازی آخر خارج از خانه خود در لیگ شکستی متحمل نشده است.
  ولوز درحالی‌که از حریف عقب بوده، در این فصل تنها موفق شده 4امتیاز از مسابقات بگیرد که کمترین میزان بین همه تیم‌های لیگ است.
   سیتی از فصل 17-2016و حضور پپ گواردیولا روی نیمکت باشگاه، در ۳۰‌بازی لیگ برتری حداقل ۵‌بار موفق به گلزنی شده‌ است، بیشتر از دو برابر تیم دوم این لیست در این بازه زمانی؛ منچسترسیتی (۳۰‌بازی)، لیورپول (۱۴‌بازی) و تاتنهام (۱۳‌بازی).

این خبر را به اشتراک بگذارید