• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
چهار شنبه 21 اردیبهشت 1401
کد مطلب : 160255
+
-

خبرهای کوتاه/افتتاح نمایشگاه کتاب تهران


روز گذشته سی و سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در محل مصلی افتتاح شد. به‌گزارش همشهری، درحالی‌که تا ظهر دیروز قرار بود نمایشگاه با حضور رئیس‌جمهور افتتاح شود، اما این مراسم با حضور محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد. سی‌وسومین نمایشگاه کتاب تهران با حضور بیش از 2800ناشر در فضای حضوری و مجازی پس از دو سال تعطیلی به‌خاطر همه‌گیری کرونا همزمان به‌صورت فیزیکی و مجازی برگزار می‌شود. بیش از 1700ناشر به‌صورت حضوری در نمایشگاه غرفه دارند و آخرین عناوین خود را عرضه و با مخاطبان ارتباط مستقیمی خواهند داشت. علاوه بر این، حدود 1100ناشر هم در سایت نمایشگاه به‌صورت مجازی حضور دارند و کتاب‌های خود را از این طریق عرضه می‌کنند. علاقه‌مندان از امروز ساعت 10 تا 20 می‌توانند به نمایشگاه کتاب مراجعه کنند. سی‌و‌سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از بیست‌ویکم تا سی‌ویکم اردیبهشت‌ ماه۱۴۰۱ در 2 بخش حضوری در مصلای امام‌خمینی(ره) و مجازی در سامانه ketab.ir برگزار می‌شود.

واشنگتن پست برنده پولیتزر شد

روزنامه واشنگتن پست به‌دلیل پوشش خبری حادثه حمله به کنگره آمریکا، برنده جایزه پولیتزر شد. به گزارش هالیوود ریپورتر، روزنامه واشنگتن پست که ضمن بررسی حادثه حمله به کنگره در قالب یکسری گزارش‌های پیچیده و تعاملی، به ابعاد تازه‌ای درباره مشکلات و ضعف‌ها و نارسایی‌های سیاسی و امنیتی پیش، حین و پس از وقوع شورش 6ژانویه 2021، اشاره کرده، جایزه پولیتزر دربخش خبرنگاری در رشته خدمات عمومی را کسب کرد.  سایت گتی‌ایمج نیز به‌دلیل انتشار تصاویر فوری از شورش کنگره آمریکا یکی از جوایز رشته عکسبرداری خبری فوری را از آن خود کرد. دیگر جایزه رشته عکس برداری فوری خبری به مارکوس یام خبرنگار و عکاس لس‌آنجلس تایمز به‌دلیل تصاویر فوری‌ ارسالی‌اش از زمان سقوط کابل به‌دست طالبان اختصاص یافت.  

مستندی درباره بوریس بکر 

مستندی از بوریس بکر تنیس‌باز افسانه‌ای و مرد اسبق شماره یک تنیس آلمان وجهان به‌زودی به نمایش در خواهد آمد. به گزارش ورایتی، آلکس گیبنی که به‌دلیل ساخت فیلم «تاکسی به‌سوی تاریکی» جایزه اسکار را نیز در کارنامه خود دارد و جان باتسک، تهیه‌کننده فیلم «یک روز در سپتامبر»، از سال 2019تا اواخر آوریل 2022و چندی پیش از صدور حکم دادگاه علیه وی به بوریس بکر دسترسی داشتند و در حال جمع‌آوری تصاویری مستند از زندگی وی بوده‌اند. بوریس بکر اخیرا به دو سال و نیم حبس در زندان به‌دلیل پنهان‌کردن دارایی‌هایش پس از اعلام ورشکستگی، محکوم شده است.  این مستند قرار است در بازار فیلم کن عرضه شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید