• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
سه شنبه 20 اردیبهشت 1401
کد مطلب : 160238
+
-

جهان/باخت آبرومندانه

شکست یک بر صفر رئال مادرید در ورزشگاه وندا مترو پولیتانو نخستین پیروزی اتلتیکو‌مادرید در ورزشگاه خانگی جدیدش مقابل کهکشانی‌ها بود؛ نخستین برد اتلتیکو مادرید در د‌ربی از سال2018 به این‌سو. از فوریه2016 این اولین‌باری بود که اتلتی موفق می‌شد در لالیگا رئال را شکست دهد. این به لطف تشریفاتی‌بودن مسابقه برای رئال و استراحت‌دادن آنچلوتی به بازیکنان اصلی به‌دست آمد.
  رئال آنچلوتی مثل قرمه‌سبزی می‌ماند. هر‌چه بیشتر بگذرد، جا می‌افتد و خوشمزه‌‌تر می‌شود. نیمه دوم این بازی همین اتفاق افتاد و رئال تیم برتر میدان شد، آن هم در مسابقه‌ای که برایش کمترین اهمیتی نداشت و یک باخت آبرومندانه هم می‌توانست راضی‌کننده باشد. بزرگ‌ترین دستاورد رئال از این مسابقه این بود که بدون مصدوم کار را به پایان رساند.
  اتلتیکو طبق اعلام قبلی برای رئال مادرید تونل افتخار نزد. این تیم 3‌بار در سال‌های‌1974، 1998 و 2013 برای بارسا تونل افتخار زده بود اما 3‌بار در سال‌های 1976، 1990 و امسال برای رئال قهرمان تونل نزده است. جالب اینکه هواداران این تیم با پرچم لیورپول به ورزشگاه رفتند. به‌نظر می‌‌رسد اتلتی‌ها با بارسایی‌ها داداشی و علیه رئال متحدند.
  با این باخت تعداد امتیازات رئال‌مادرید در برهه‌ای که ژاوی هدایت بارسلونا را‌ در دست گرفته، با بارسا در امتیاز 51‌برابر شد. اختلاف امتیازات 2تیم هم به 12امتیاز کاهش یافت که دقیقا اختلاف امتیاز بین رئال و بارسا در دوران رونالد کومان بود. با توجه به اینکه آنچلوتی قصد ندارد در بازی‌های باقیمانده از همه بازیکنان اصلی خود استفاده کند و ترجیح می‌دهد آنها را برای فینال لیگ قهرمانان مقابل لیورپول که 7خرداد برگزار می‌شود آماده نگه دارد، شاید این اختلاف در پایان فصل کمتر و برای بارسا آبرومندانه‌تر شود. البته آنچلوتی گفته برای نگه‌داشتن هماهنگی بین بازیکنان اصلی، در بازی پنجشنبه مقابل لوانته از مودریچ، بنزما و وینیسیوس در ترکیب استفاده می‌کند.
 کارلتو برای این بازی یک دقیقه هم به بنزما فرصت بازی نداد چون با توجه به خشونت ذاتی سبک تیم حریف احتمال مصدومیت او می‌رفت. اتلتیکو در بازی یکشنبه‌شب 17بار خطا کرد و 2‌کارت گرفت؛ رئالی‌ها 7بار خطا و 4کارت زرد. بنزما تنها یک‌گل با 323گل رائول فاصله دارد. با 2گل دیگر پس از کریستیانو رونالدو (450گل) بهترین گلزن تاریخ باشگاه خواهد شد.
  آنچلوتی از بازی با اتلتیکو در دوره اولش خاطره خوبی نداشت. او در سال‌2015 در ورزشگاه قدیمی ویسنته کالدرون با نتیجه 4بر صفر مقابل اتلتیکو شکست خورد و فصل را بدون جام به پایان رساند تا پرونده نخستین دوره حضورش در رئال بسته شود.
  وینیسیوس که نیم‌ساعت پایانی در ترکیب رئال به میدان رفت، هشتمین بازی پیاپی بدون گل خود را برابر این حریف مشخص سپری کرد. او به اتلتی گلی نزده است.
  نخستین بازی لونین برای رئال مادرید در لالیگا پس از 1416روز انتظار ثبت شد. دروازه‌بان اوکراینی در روز 22ژوئن 2018 با 8.5میلیون یورو از زوریا به رئال‌مادرید آمد و 4سال بعد یعنی در روز 8 مه 2022 نخستین‌بار در لالیگا به میدان رفت. او در د‌ربی یک‌مهار داشت و یک‌بار از روی نقطه پنالتی گل خورد. لونین در این مدت فقط 3‌بازی در کوپا و یکی در لالیگا برای رئال داشته که حاصلش 2‌برد و 2‌باخت بوده.

تونالی ناجی میلان

میلان تنها پس از یک‌شب، صدر جدول را از اینتر پس گرفت تا کماکان شانس اول قهرمانی سری‌آ باشد. میلان یکشنبه شب و درحالی‌که با یک‌گل از هلاس‌ورونا عقب افتاده بود، موفق شد با نتیجه 3 بر یک این تیم را شکست دهد و با 80‌امتیاز صدرجدول را پس بگیرد. تونالی که در بازی با لاتزیو هم گل برتری میلانی‌ها را زده بود، در بازی با ورونا دبل کرد تا نقشی کلیدی در پیروزی تیمش داشته باشد. تونالی در این بازی یک ‌گل دیگر هم زد که با نظر کمک داور ویدئویی مردود اعلام شد. حالا میلان 2‌ امتیاز از اینتر بیشتر دارد و باید دید در 2‌هفته پایانی می‌تواند این اختلاف را حفظ کند یا خیر.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید