• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
سه شنبه 20 اردیبهشت 1401
کد مطلب : 160237
+
-

چرا مسی گل نمی‌زند؟

بررسی عملکرد ستاره آرژانتینی پرستاره‌ترین تیم فوتبال جهان

چرا مسی گل نمی‌زند؟

لیونل مسی یک بازی دیگر در لیگ یک فرانسه را بدون گل زده به پایان برد و نتوانست بر تعداد 5گل زده خود در رقابت‌های این فصل اضافه کند. البته او باز هم بدشانسی آورد و 2‌بار توپ را به دیرک دروازه تروا کوبید تا با این تساوی 2-2 و کام‌بک‌خوردن پرستاره‌ترین تیم فوتبال جهان، سومین تساوی پیاپی پاری‌سن‌ژرمن رقم بخورد.
  مسی در لیگ یک در این فصل 10‌بار و در لیگ قهرمانان 2‌بار به تیر دروازه زده است. از زمانی که Opta شروع به جمع‌آوری این آمار و داده‌ها در فصل 07-2006 تاکنون کرده، هیچ بازیکن دیگری بیش از مسی در یک فصل چنین آماری نداشته.
   او هر 269دقیقه یک‌توپ به تیر دروازه زده و هر 299دقیقه یک ضربه به تور دروازه.
  مسی همچنان کمترین میزان دوندگی را در میان همه بازیکنان تیمش در اختیار دارد. او در لیگ قهرمانان میانگین 8.4کیلومتر در هر بازی را ثبت کرده. بیشترین میزان دوندگی متعلق به اره‌را با 12.2 و وراتی با 11.6کیلومتر است. شاید برای همین است که پاریس در لیگ قهرمانان از همه کمتر دویده است؛ 106کیلومتر.
  مارکو وراتی به‌طور میانگین در هر بازی 20‌پاس به مسی می‌دهد که بیشترین میانگین پاس بین هر زوج دیگری است.
  مسی آمار گلزنی‌، شوت و نرخ تبدیل فرصت به گل کمتری نسبت به رونالدو در این فصل لیگ‌های داخلی دارد. رونالدو با توجه به اینکه ۳۰‌درصد از گل‌های تیمش را به ثمر رسانده، در این زمینه بسیار موفق‌تر بوده است. رونالدو با منچستر هیچ جامی کسب نکرده اما در لیگ سخت‌تری به میدان رفته، مسی با پی‌اس‌جی یازدهمین قهرمانی لیگ خود را به‌دست آورده اما در لیگی ضعیف‌تر.
   مسی برای رسیدن به گل در رقابت‌های لیگ به 92دقیقه زمان نیاز دارد و رونالدو به 104دقیقه.
   مسی در رقابت‌های لیگ یک این فصل در فرانسه 24بار به میدان رفته؛ 4گل زده و 13پاس‌گل داده. او برای رسیدن به هر گل 493دقیقه انتظار کشیده است. این آمار برای کریستیانو رونالدو بهتر است. ستاره پرتغالی من‌یونایتد در لیگ برتر مقابل حریفانی بزرگ 18گل و 3پاس‌گل با بدترین منچستریونایتد تاریخ لیگ برتر ثبت کرده و برای هر گل 138دقیقه صبر کرده است.
  در لیگ قهرمانان این فصل مسی در 7بازی 5گل برای پی‌اس‌جی زد و رونالدو 6گل در 7بازی و هیچ‌کدام پاس‌گلی در این رقابت‌ها ثبت نکردند. مسی هر 126دقیقه یک گل در لیگ قهرمانان این فصل زد و رونالدو هر 102دقیقه یک گل.
   هر دو بازیکن در رقابت‌های جام حذفی یا جام اتحادیه این فصل برای تیم‌شان تنها یک‌بار به میدان رفتند و نتوانستند گل یا پاس‌گل ثبت کنند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید