• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
سه شنبه 20 اردیبهشت 1401
کد مطلب : 160210
+
-

کلاسیک‌ها به لیگ برتر برمی‌گردند؟

ملوان 14دوره و مس کرمان 8دوره در لیگ برتر حاضر بوده‌اند. این تیم‌ها با مجموع 22حضور مدعیان بازگشت به لیگ برتر و حضور در لیگ22 هستند

کلاسیک‌ها به لیگ برتر برمی‌گردند؟

مس کرمان و ملوان انزلی؛ به‌نظر می‌رسد این دو تیم صعودکننده‌های این فصل لیگ آزادگان و تیم‌های جدید لیگ برتر در فصل آینده خواهند بود. اما از رقابت‌های لیگ‌یک ایران هنوز 6هفته باقی مانده و ممکن است اتفاقات جدیدی در این رقابت‌ها رخ بدهد. این دو تیم که الان در رتبه‌های اول و دوم هم‌امتیاز هستند، با نزدیک‌ترین تیم تعقیب‌کننده که آرمان‌گهر سیرجان است، 8امتیاز فاصله دارند. بنابراین تنها راه صعود‌نکردن آنها حداقل 3شکست در هفته‌های آتی و پیروزی آرمان‌گهر در تمام 6بازی‌ باقیمانده خواهد بود.

  طاقت کرمان تمام‌شده است
مس کرمان دو سه فصلی هست که به‌عنوان مدعی صعود تا روزهای آخر در کورس می‌ماند اما نهایتا در آخرین روزها از صعود باز‌می‌ماند. مس طی 3فصل اخیر در لیگ دسته‌اول به رتبه‌های سوم، چهارم و پنجم رسیده و همیشه تا نزدیکی‌های صعود پیش رفته است. 2فصل پیش که آلومینیوم اراک به لیگ برتر رسید، روز آخر با امتیاز مساوی با مس کرمان و فقط با تفاضل یک گل بیشتر به این افتخار نایل شد. در آن دوره مس کرمان که هفته‌ها بالانشین جدول بود، در هفته‌های پایانی تقابل مستقیم را یک بر صفر به آلومینیوم باخت و با این تیم هم‌امتیاز شد تا در روز پایانی به‌خاطر تفاضل گل کمتر از صعود باز بماند. فصل گذشته هم مس هفته‌هایی در موقعیت صعود بود اما نهایتا از 3تیم صدرنشین عقب افتاد و در روز پایانی که فجرسپاسی، هوادار و بادران با امتیاز مساوی اول تا سوم شدند، کرمانی‌ها بعد از این 3تیم در رتبه چهارم قرار گرفتند. به‌نظر می‌رسد بعد از چند سال انتظار کشنده و ناکامی در آخرین گام‌ها، تیم مس امسال دیگر همه تجربه‌هایش را به‌کار بسته تا فرصت صعود را از دست ندهد. این تیم با هدایت کاپیتان سابق خودش فرزاد حسین‌خانی چند هفته‌ای در رتبه‌های سوم و چهارم می‌چرخید اما در هفته‌های اخیر از همسایه‌هایش در آن رتبه‌ها فاصله گرفته و هفته گذشته بالاخره ملوان را هم به زیر کشید و صدرنشین شد.

  صعود بعد از گلات ناکامی
لیگ برتر ایران بدون تیم پرسابقه ملوان قطعا بخشی از جذابیت‌هایش را از دست داده است. قوی سپید انزلی در پایان لیگ پانزدهم (سال1395) به دسته پایین سقوط کرد، یعنی دقیقا در 5فصلی که پرسپولیس قهرمان لیگ‌برتر شده، ملوان در این لیگ غایب بوده است. ملوان در همان نخستین سال شانس بازگشت را داشت اما لیگ‌یک را در رتبه چهارم به پایان رساند و سپیدرود با 3امتیاز بیشتر از این تیم صعود کرد. در 4دوره بعدی هم رتبه‌های ششم تا پانزدهم نصیب این تیم شد
 اما امسال مازیار زارع توانسته تیمش را از همان هفته ابتدایی تا امروز به‌عنوان شانس اول صعود در صدر جدول حفظ کند. ملوان امسال تا هفته22 شکست‌ناپذیر بود اما طی 7بازی اخیر 2بار باخته و 2بار هم با تساوی متوقف شده که یکی از این تساوی‌ها مقابل مس کرمان بوده است. با وجود افت نتایج ملوان در چند هفته اخیر به‌نظر می‌رسد این تیم بتواند 10امتیاز لازم برای صعود را در 6بازی باقیمانده‌اش کسب کند. ملوان امروز در هفته29 میزبان سایپا تهران است.

  اسمی‌ها در لیگ2
در کنار رقابت صدرجدولی‌ها برای صعود، اگر به انتهای جدول لیگ‌یک هم نگاهی بیندازید، به اسامی جالب و البته حسرت‌برانگیزی برمی‌خورید. 2تیم قدیمی و پرطرفدار ماشین‌سازی تبریز و شاهین بوشهر که از حضورشان در لیگ برتر هم سال‌های زیادی نگذشته، هفته‌هاست به لیگ2 سقوط کرده‌اند. ماشین و شاهین با امتیاز مساوی (11امتیاز) در 2 رتبه آخر هستند و با همسایه بالایی خودشان 20امتیاز اختلاف دارند! نتایج رقت‌انگیز این دو تیم در این فصل از نقاط تاریک و ناراحت‌کننده لیگ‌یک بوده است. ماشین‌سازی همین فصل گذشته از لیگ برتر سقوط کرد و شاهین بوشهر هم یک فصل قبل‌تر سقوط کرده بود. یعنی این دو تیم فاصله بعید لیگ برتر تا لیگ2 را طی 2سال طی کردند.

این خبر را به اشتراک بگذارید